خانهاخبار
تماشا کنید: فریب اسکنرهای اثر انگشت با پرینتر جوهری!

تماشا کنید: فریب اسکنرهای اثر انگشت با پرینتر جوهری!

خیلی‌ها فکر می‌کنند که با مجهز شدن گوشی‌های تلفن همراه به حسگر اثر انگشت دیگر راهی برای نفوذ به دستگاه و باز کردن قفل آن وجود ندارد. اما در این ویدئو نشان داده می‌شود که چگونه با استفاده از پرینتر جوهری می‌توان اسکنر اثر انگشت گوشی‌های هوشمند را فریب داد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۸

ایده اصلی استفاده از اسکنر اثر انگشت در گوشی تلفن همراه بالا بردن سطح امنیت دستگاه است تا فردی به جز صاحب گوشی نتواند به اطلاعات آن دسترسی داشته باشد. همان طور که می‌دانید، انگشتان هر فرد اثری منحصر به فرد دارد و با دیگران یکسان نیست. به همین دلیل می‌تواند معیار خوبی برای تایید هویت اشخاص باشد.
شاید فکر کنید که با استفاده از این ویژگی دیگر کسی نمی‌تواند قفل گوشی شما را باز کند، اما ویدئویی در یوتیوب منتشر شده که نشان می‌دهد با چاپ کردن اثر انگشت افراد توسط پرینتر به راحتی می‌توان اسکنر اثر انگشت را فریب داد و قفل آن را باز کرد!

در این روش به جوهر و کاغذ مخصوص ساخت شرکت AgIC نیاز دارید. قدم بعدی داشتن اثر انگشت باکیفیت از صاحب گوشی است که باید آن را در اندازه واقعی و رزولوشن 200dpi چاپ کنید. نتیجه کار تصویری خواهد بود که با آن می‌توانید قفل گوشی را باز کنید.
آیا هنوز هم فکر می‌کنید گوشی شما از امنیت کامل برخوردار است؟!

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۱۲/۲۷
سلام خدمت دوستان
تکنولوژی اپل جوریه که حتما فلز کنار سنسور باید انگشتو شناسایی کنه
اینجوری نمیشه ازش رد شد
این است آقای تکنولوژی جهان

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۱۲/۲۶
این قالیت رو ایفون 4اس داره

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۱۲/۲۶
اپلو نمیتونه

missclever

۱۳۹۴/۱۲/۲۵
bale k motmaene.age gooshiye adam gom bshe oun tarafi k peydash kone asar angoshte masalan bande ro az koja mikhad biyare????
kaghaz o johare Ajlc az koga mikhad biyare.??

محسن ایکس

۱۳۹۴/۱۲/۲۴
اشکالی نداره هم اپل هم سامسونگ برای تبلیغاتشون این همه طرفدار داره
من با سنسور صوتی موتورولا که کار میکنم لذت میبرم گوشی من روی میزه بهش. میگم ساعت چنده اعلام میکنه میگم کی اس ام داده میگه فلانی بندازید دور سامسونگ و اپلو