خانهاخبار
مخترع ایمیل و خالق کاراکتر @ درگذشت

مخترع ایمیل و خالق کاراکتر @ درگذشت

ری تاملینسون، فردی که مخترع ایمیل و خالق کاراکتر @ شناخته می‌شود، در 74 سالگی درگذشت؛ کسی که اختراع وی توانست تاثیر بسیاری بر نحوه ارتباط میان انسان‌ها ایجاد کند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۷

ری تاملینسون، کسی که 45 سال پیش اولین ایمیل جهان را ارسال کرد و کاراکتر @ را برای استفاده در آدرس‌های ایمیل معرفی نمود، در 74 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.
او در سال 1971، هنگامی که در شرکتی به نام BBN کار می‌کرد، توانست سیستم ارسال و دریافت ایمیل را روی شبکه ARPANET راه‌اندازی کند. اما 6 سال طول کشید تا فرمت user@host به‌عنوان استاندارد مورد قبول واقع شود؛ یعنی همین چیزی که در تمام ایمیل‌های کنونی استفاده می‌شود.

 

image

 

در واقع تاملینسون به‌جز اختراع ایمیل، که تحول بسیاری در دنیای ارتباطات ایجاد کرد، با معرفی کاراکتر @ سمبلی به وجود آورد که امروزه نه‌تنها در ایمیل بلکه در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر به کار می‌رود.
در طول این سال‌ها ری تاملینسون موفق به دریافت جوایز و عناوین بسیاری شد که از جمله آنها می‌توان به انتخاب وی به عنوان چهارمین مخترع فهرست MIT150، کسب جایزه اینترنت IEEE و قرار گرفتن نام او در تالار مشاهیر اینترنت اشاره کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mobile1199

۱۳۹۴/۱۲/۱۷
خودش رفت ولی چیزهایی که به وجود اورد همیشه برای کمک به بشر وجود خواهد داشت ...
روحش شاد

robin

۱۳۹۴/۱۲/۱۷
روحش شاد . . .

m909

۱۳۹۴/۱۲/۱۷
روحش شاد

VistaMobile

۱۳۹۴/۱۲/۱۷
خدا بیامرزه.