خانهاخبار
تابلوی سلفی ممنوع برای جلوگیری از کشته شدن انسان‌ها!

تابلوی سلفی ممنوع برای جلوگیری از کشته شدن انسان‌ها!

در بعضی مناطق بمبئی هند قربانیان سلفی به حدی زیاد شده که مسئولان مجبور شده‌اند تابلوی سلفی ممنوع نصب کنند!
۱۳۹۴/۱۲/۱۱

یکی از عجیب‌ترین آمار منتشرشده در طول سال گذشته آمار کشته‌شدگان در راه سلفی بود! این آمار بیشتر از قربانیان حوادث تروریستی در کل دنیاست و برای بسیاری از طرفداران سلفی آمار تکان‌دهنده‌ای به شمار می‌رود. بمبئی، یکی از شهرهای کشور هند، نیز با این موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کند و به همین دلیل شهردار این شهر در 16 منطقه گرفتن عکس سلفی را ممنوع کرده است. طبق گزارش پرس، مناطقی تحت این ممنوعیت قرار گرفته‌اند که به نظر پلیس منطقه مناطق خطرناک‌اند. یکی از این مناطق خط ساحلی شهر است که در برابر ریل‌های قطار محافظت نشده است. جریمه ورود به این مناطق، حتی اگر شخص عکس خود را ثبت نکرده باشد، برای شهروندان 1200 روپیه (معادل 17.5 دلار) است.

 

image

 

طبق اطلاعات کمپانی پرایس اکونومیک سان‌فرانسیسکو، هند از 50 کشته‌شده سلفی از سال 2014، 19 کشته را به خود اختصاص داده که این دو قربانی اخیر سلفی نیز جزو آنها هستند. در ماه گذشته، دانش‌آموزی در حال تلاش برای گرفتن یک سلفی فوق‌العاده، به بالاترین تخته‌سنگ بالای سد بمبئی رفت و در این راه جان خود را از دست داد. این دانش‌آموز داخل آب افتاد و غرق شد و فردی هم که برای نجات او به داخل آب پریده بود متاسفانه به همین سرنوشت دچار شد. در ماه ژانویه نیز خانمی 18 ساله در حال گرفتن سلفی، در برابر بسیاری از توریست‌های آن منطقه داخل آب افتاد و غرق شد.

 

image

 


یکی از اعضای پلیس بمبئی اعلام کرد: سلفی‌های مردم به مشکل جدیدی برایمان تبدیل شده است. نقاط خطرناکی را در شهر شناسایی کرده‌ایم و در حال جلوگیری از ورود مردم برای پیشگیری از اتفاقاتی ازاین‌دست هستیم.
در دیگر کشورها نیز برنامه‌هایی برای حفاظت از مردم در مناطق خطرناک در حال تصمیم‌گیری و اجراست و در بسیاری از ایستگاه‌های قطار در ژاپن و در بسیاری محل‌های دیگر که امکان افتادن یا لیز خوردن مردم به پرتگاه‌ها وجود دارد تابلوی «سلفی ممنوع» نصب شده است.
در سال گذشته در کشور روسیه نیز کمپینی با هدف شناساندن مناطق خطرناک برای گرفتن عکس سلفی به مردم، مثل بزرگراه‌های شلوغ و پرتگاه‌ها، برگزار شد.

 

image

 

نخست‌وزیر هند، نارندا مودی، هم یکی از علاقه‌مندان تصاویر سلفی است، البته سلفی‌های این شخص بیشتر در مناطق کم‌خطر گرفته شده‌اند! شاید یکی از دلایل انتشار این سلفی‌ها توسط نخست‌وزیر هند به‌نوعی فرهنگ‌سازی برای عموم باشد!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

MOHAMMAD REZA

۱۳۹۴/۱۲/۱۳
گندش در اومده این سلفی

Alu

۱۳۹۴/۱۲/۱۱
همه این کارا فقط به خاطر لایک!!!
چرا؟؟؟؟؟؟