خانهاخبار
بهترین گوشی‌های MWC 2016 از نگاه نویسندگان جی‌اس‌ام

بهترین گوشی‌های MWC 2016 از نگاه نویسندگان جی‌اس‌ام

پس از پایان یافتن نمایشگاه MWC وقت آن رسیده تا بهترین گوشی معرفی‌شده در این رویداد را انتخاب کنیم. در این مطلب هر کدام از نویسندگان جی‌اس‌ام نظر خود را در مورد بهترین گوشی معرفی‌شده در نمایشگاه امسال نوشته است.
۱۳۹۴/۱۲/۹

در روزهای برگزاری نمایشگاه MWC 2016 شاهد معرفی گوشی‌های هوشمندی بودیم که هریک می‌تواند شروع راهی تازه در صنعت موبایل باشد. در نظرسنجی انجام‌شده، مخاطبان جی‌اس‌ام G5 را بهترین گوشی نمایشگاه امسال انتخاب کردند که با ویژگی ماژولار خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد.
در این مطلب هر یک از نویسندگان جی‌اس‌ام نظر خود را در مورد بهترین گوشی هوشمند معرفی شده در نمایشگاه MWC 2016 بیان کرده و گفته‌ که چرا گوشی منتخب او لایق کسب این عنوان است.

 

image

 

مهرداد رجبی (Galaxy S7): به نظر من گلکسی S7 سامسونگ می‌تواند لقب شاخص‌ترین و بهترین گوشی هوشمند معرفی شده در MWC 2016 را به خود اختصاص دهد. امسال شاهد بودیم که سامسونگ از هفتمین نسل سری گلکسی اس خود رونمایی کرد؛ سری محبوبی که سال به سال به بلوغ بیشتری در سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌رسد و بیشتر به محصول رویایی مورد نظر کاربر نزدیک می‌شود. طراحی زیبا و استفاده از متریال باکیفیت در ساخت بدنه، واحد پردازش قدرتمند، صفحه نمایش خیره‌کننده و دوربین منحصربه‌فرد همگی در گلکسی S7 قرار گرفته‌اند تا آن را تبدیل به محصولی ایده‌آل کنند. شاید برخی نوآوری‌های جدید را نتوانید در این گوشی پیدا کنید، اما بدون شک شما هم این حرف مرا تایید خواهید کرد که گلکسی S7 یک گوشی تمام عیار و کامل برای عموم کاربران است؛ از کاربران مبتدی گرفته تا کسانی که عادت دارند با گوشی‌شان کارهای خارق العاده انجام دهند.

 

image

 

آرش سلیمانی (G5): به نظر من در MWC 2016 ال‌جی بسیار خوش درخشید. البته این قضیه به این معنی نیست که سایر کمپانی‌ها ضعیف عمل‌ کرده‌اند‌ یا محصولات درخور شانی ارائه نکرده‌‌اند، اما براساس سلیقه شخصی و تصوری که از گوشی موبایل دارم، این کمپانی و محصولاتش جزو بهترین‌های MWC 2016 بودند.
پس از موفقیت G4 و V10، که انصافا گوشی‌های خوش‌ساختی هستند، ال‌جی با جی5 وارد MWC 2016 شد. من هم معتقدم طراحی جی5 چندان چشمگیر نیست، اما باید حق بدهیم که قرار دادن دو دوربین در پشت نمایشگر این مشکلات را به‌وجود می‌آورد و ال‌جی را مجبور کرده تا از کلکی استفاده کند که با هوآوی در نکسوس‌ 6پی پیاده کرده است. البته درعکس‌ها و تصاویر چنین نمود می‌کند که دوربین جی5 خیلی برآمده است، ولی احتمالا اگر گوشی را در دست بگیریم، نظرمان متفاوت می‌شود؛ البته این فقط یک حدس است. ال‌جی بالاخره متفاوت ظاهر شد و گوشی ماژولاری تولید کرد که هرچند به زیبایی و سروصدای پروژه آرای گوگل نیست، باید گفت جی5 اولین گوشی هوشمندی است که با چنین قابلیت‌هایی وارد بازار شده. هرچند جاه‌طلبی‌های گوگل از پروژه‌ای شگفت‌انگیز خبر می‌دهند، ال‌جی اولین قطعه دومینو را انداخت!

 

image

 

حسن سیدی (Mi 5): من معتقدم آینده صنعت گوشی‌های موبایل در دست تولیدکنندگان چینی قرار دارد؛ شرکت‌هایی که با سرعت زیادی در حال پیشرفت‌اند و توانسته‌اند خیلی از برندهای قدیمی و اصیل را پشت سر بگذارند.
در نمایشگاه MWC امسال گوشی Mi 5 شیائومی واقعا مرا شگفت زده کرد؛ گوشی هوشمندی که چه از نظر ظاهری و چه باطنی (اگر نگوییم بالاتر)، در سطح سایر پرچمداران معرفی شده در این نمایشگاه بود. اما برگ برنده‌ Mi 5 قیمت بسیار مناسب آن است که هر کاربری را به خریدش وسوسه می‌کند. درواقع شما برای خرید دستگاهی که طراحی و ظاهر زیبایی داشته باشد، از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 820 بهره ببرد، حافظه رم و ذخیره سازی بالایی داشته باشد و بتواند تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کند، نیازی به پرداخت هزینه 700 دلاری ندارید، بلکه با پرداخت نصف این مبلغ می‌توانید به همه آنچه می‌خواهید، برسید.

 

image

 

محمد شکوری (Galaxy S7 edge): گلکسی اس7 اج را می‌توان بهترین گوشی معرفی شده در MWC 2016 نامید. با اینکه برای انتخاب یک گوشی به‌عنوان بهترین باید صبر کرد تا آن گوشی ارائه شود، در حال حاضر با اطلاعات محدود و شناختی که از گوشی‌های معرفی شده در این نمایشگاه داریم Galaxy S7 edge می‌تواند بهترین گوشی این نمایشگاه انتخاب شود. دلایل خوبی برای این انتخاب وجود دارد که در رقبای دیگر یا دیده نمی‌شود یا اگر وجود داشته باشد، بسیار کم‌رنگ‌تر است. مهم‌ترین دلیل برای انتخاب S7 edge صفحه‌نمایش خمیده آن است که در این زمینه هیچ رقیبی برایش وجود ندارد. در سال گذشته صفحه‌نمایش خمیده خانواده edge تنها به زیبایی گوشی کمک می‌کرد، اما امسال سامسونگ با بهبود نرم‌افزاری، این قسمت را بیش از پیش قابل استفاده کرده است. دلایل دیگر، که شاید در رقبای این گوشی نیز دیده شود، صفحه‌نمایش باکیفیت از نوع سوپرآمولد، پهنای بسیار کم گوشی با وجود صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، پردازنده قدرتمند جدید سامسونگ، رم 4 گیگابایتی، دوربین بسیار باکیفیت، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی و درپایان پشتیبانی از شارژ سریع را می‌توان نام برد. شاید زمانی که این گوشی و گوشی‌ای مانند G5 را در دست می‌گیریم نظرمان کمی در این زمینه عوض شود، اما در حال حاضر این‌طور به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌تواند با ارائه این گوشی بار دیگر دل دوستداران خود را شاد کند و کاربران برندهای دیگر را نیز به سمت خویش جذب کند.

 

image

 

ارسلان شورابی (G5): به نظر من برترین نوآوری در تولید ازآن کمپانی ال‌جی است. ایده گوشی ماژولار چیزی است که کمپانی‌های مختلفی مانند گوگل در پروژه Ara چند سالی است ارائه کرده‌اند، اما هیچ کمپانی‌ای جرئت تولیدش را نداشت. بدون شک G5 محصولی فوق‌العاده با ایده‌ای نو است، هرچند به نظر من تنها نقطه ضعف بارز این محصول نبودن زیبایی در طراحی آن بود.
ایده گوشی‌های ماژولار در نگاه اول ایده‌ای عادی است و نظر بسیاری بر این است که چنین محصولاتی با گوشی های امروزی فرق چندانی نخواهد داشت. اما وقتی به آینده این محصولات دقت کنیم، می‌بینیم که بیش از هر چیز این ایده به نفع تولیدکنندگان قدرتمند قطعات مانند سونی و ال‌جی خواهد بود، چراکه اگر این گوشی‌ها وارد بازار شوند و امتحان خود را به خوبی پس دهند، مطمئنا جایی برای گوشی‌های گران‌قیمت بالارده نخواهد بود و همچنین دلیلی برای خرید قسطی گوشی نیز باقی نخواهد ماند!
تصورش را بکنید: یک گوشی ارزان‌قیمت می‌خرید و به مرور دوربین آن را از 5 مگاپیکسل به 13 مگاپیکسل و، برای سازگاری بیشتر با بازی های ویدئویی، رم آن را از 512 مگابایت به 2 گیگابایت ارتقا می دهید!
ال جی در نمایشگاه MWC 2016 یک تاثیر مثبت دیگر در دنیای واقعیت مجازی گذاشت و با ارائه محصولات ارزان قیمتی مانند VR 360 LG و LG 360 cam بالاخره راهی برای جا انداختن این نوع دستگاها در میان کاربران پیدا کرد. این کمپانی با این اقدام بسیاری از تولیدکنندگان محصولات واقعیت مجازی را مدیون خود کرد!

 

image

 

مریم فانی (Xperia X Performace): نمی‌توان منکر قدرت گوشی‌های خوبی همچون اس7 سامسونگ و جی5 ال جی شد، اما به نظر من بهترین گوشی معرفی شده در MWC 2016 به سونی تعلق داشت. این شرکت، که نتوانست در سری Z خود آن طور که شایسته است به فروش خوبی دست یابد، تصمیم گرفته سراغ سری X برود و گوشی‌هایی با طراحی جدید روانه بازار کند. در میان سری X سونی، اکسپریا ایکس پرفورمنس با مشخصاتی سطح بالا می‌تواند گزینه خوبی برای دوستداران گوشی‌های سونی باشد.
یکی از مشکلاتی که سری Z سونی با آن مواجه بود به طراحی مربوط می‌شد، طوری که دست گرفتن آن را برای کاربران سخت می‌کرد، ولی اکنون در سری جدید این مشکل رفع شده است. از دیگر مزایای اکسپریای جدید سونی عدم استفاده از نمایشگر 4K است. این نمایشگر در گوشی همراه عملا کاربرد خاصی ندارد، زیرا محتویات 4K هنوز آنقدر در دسترس نیست که نیازی به نمایشگر 4K برای گوشی باشد.
گوشی اکسپریا ایکس پرفورمنس سونی با داشتن نمایشگر 5 اینچی و تمام اچ‌دی، تراشه اسنپدراگون 820 و 3 گیگابایت رم نه تنها عملکرد پردازشی خوبی به همراه خواهد داشت، بلکه دیگر از داغ شدن نیز در آن خبری نخواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

امیر

۱۳۹۵/۹/۳
به نظر من شیامی و برند های چینی گوشی هایی مانند سونی و سامسونگ و برند های خوب دیگر از انها تقلید می کنند پرچم دار شیامی که عکسش بالا بود مانند سامسونگ بود با تغیرات ریزی البته منکر این نمی شویم که گوشی اش زیبا است ولی یه سوال ایا کیفیت سونی . اپل. سامسونگ . اچ تی سی را دارا هست خیر شکی در این نیست
برند چینی می خواهد با قیمتی کمتر گوشی هایی مانند سونی و سامسونگ و... بزند تا این برند ها که هم گوشی زیبایی دارند و کیفیت دارند را کنار بزنند چرا چون قیمت گوشی های خوب بالا است
برای ارزان خریدن اصلا گوشی نگیرید و خواهش دست برند هایی مانند شیامی که تقلید کارند را از بازار موبایل دور کنید
حدف این گوشی ها این نیست که به شوما گوشی ارزان بفروشند هدفشان بیرو نکردن برند خوب است و بعد از این کار قیمت بازار را خود به دست میگیرند پس قدر گوشی های خوب را بدانیم و تاکید می کنم دست بازار چین از بازار ایران کوتاه باید بشود
مرسی لطفا این مطلب را به همه دوستان خود اطلاع دهید

شایان

۱۳۹۵/۵/۳۰
من هم متوجه این موضوع شدم و متاسفانه تموم بررسی تخصصی هارو ایشون انجام میدن

Keyhan

۱۳۹۵/۵/۲۹
با سلام بنده از طرفدارای سرسخت سایت شما هستم و با توجه به رشتم مهارت و علمی گرچه ناچیز در زمینه گوشی تلفن همراه دارم. کار تمام نویسنده های سایت جی اس ام رو دوست دارم و برای همه شما عزیزان درود میفرستم غیر از اقای شکوری. من این پستو اولین باره میخونم که ایشون به سامسونگ رای دادن ولی خیلی وقت پیش از خوندن این پست مطمئن بودم که ایشون طرفدار سامسونگ هستن. تمام بررسی هارو با تعصب نسبت به برند سامسونگ انجام میدهد و با سلیقه خود بدون تکیه بر منابع علمی در مورد ویژگی های گوشی ها نظر میدهد. بارها دیده ام که نقاط قوت یک گوشی رو تبدیل به ضعف آن گوشی کرده و برعکس نقطه ضعف یک گوشی(سامسونگ) رو نقطه قوت اون نشون داده. اینو به عنوان طرفدار سایت جی اس ام میگم و به همتون خسته نباشید میگم اما خواهشا اجازه ندین ایشون با بررسی تخصصی های کاملا تعصبی که انجام میدن اعتبار سایتتون رو از بین ببرن. میتوانید کامنتایی که زیر بررسی تخصصی پرچمدارها و یا میان رده های برندای سونی اچ تی سی ... بخونید تا متوجه صحبتم بشین. اجازه ندین این اقا با سلیقه شخصی خود کار حرفه ای و محبوب سایر عزیزان رو زیر سوال ببرن.

kamran

۱۳۹۵/۳/۲۱
......................................................................................SONY XPERIA.......................................................................................

kamran

۱۳۹۵/۳/۲۱
بهترین گوشی بازار سونی یعنی اکسپریا ایکس و.......... . ک یکی از با تجربه ترین و بزرگ ترین و معروف ترین نویسند های جی اس ام اونو انتخاب کرده:).............فقط سونی............