خانهاخبار
مقایسه نمونه عکس‌های دوربین G5 با G4 و iPhone 6s و GoPro

مقایسه نمونه عکس‌های دوربین G5 با G4 و iPhone 6s و GoPro

در این مقایسه، G4، برنده بهترین دوربین سال گذشته، را با پرچمدار جدید این برند یعنی G5 و بزرگانی همچون iPhone 6s و GoPro Hero به زیر ذره بین خواهیم برد.
۱۳۹۴/۱۲/۹

وقتی ال‌جی از G5 رونمایی کرد، مشخصات دوربین این محصول کمی ما را متعجب کرد. استفاده از این نوع دوربین، که از دو سنسور مجزا تشکیل شده، تاحدودی ریسک محسوب می‌شود و تغییری به این بزرگی در ساختار دوربین گوشی‌های هوشمند ال‌جی چیزی بود که اصلا انتظارش را نداشتیم. این دوربین 180 درجه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و، برخلاف دوربین V10، اجازه عکس‌برداری با زاویه معمولی، زاویه وسیع یا هر دو نوع عکس‌برداری را به‌صورت همزمان ممکن می‌سازد. در تست انجام‌شده روی دوربین این محصول، با هر دو لنز آن تصاویری ثبت شد و این تصاویر را با معیارهایی نزدیک به قدرت دوربین این گوشی مقایسه کردیم.
در تصویر زیر تفاوت تصویر ثبت‌شده با زاویه معمولی این دوربین و زاویه وسیع آن را مشاهده می‌کنید.

 

image

 

تست اول: زاویه معمولی؛ مقایسه دوربین G5 ،G4 و iPhone 6s


در ابتدا بهتر است G5 را با جنگجوی قبلی این کمپانی، LG G4، و همچنین با رقیب قدرتمندی مانند iPhone 6s مقایسه کنیم. در بخش اول فقط قرار است لنز اصلی G5 را با دیگر دوربین‌ها مقایسه کنیم و کاری به لنز فرعی 8 مگاپیکسلی آن نداریم. این لنز 16 مگاپیکسلی، که گشادگی f/1.8 و تمرکز خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال دارد، از سنسور تشخیص طیف رنگی بهره می‌برد که در G4 و V10 دیده‌ایم و ازنظر کیفیت نیز به اندازه همان سنسورها قدرتمند عمل کرده است.

تصاویر سمت راست برای LG G5، تصاویر وسط برای LG G4 و تصاویر سمت چپ متعلق به iPhone 6s است. برای دیدن تصاویر در سایز اصلی روی آنها کلیک کنید. توجه داشته باشید تفاوت در اندازه عکس‌ها به علت تفاوت در رزولوشن دوربین هر دستگاه است.


 


image
 
image
 
image


image
 
image
 
image
 


image
 
image
 
image
 


image
 
image
 
image


image
 
image
 
image


image
 
image
 
image


image
 
image
 
image

 

تصاویر ثبت‌شده با G5 شباهت بسیاری به تصاویر G4 دارد و مسلما ال‌جی تا زمان عرضه این محصول به بازار تغییرات نرم‌افزاری هم در دوربین این گوشی اعمال خواهد کرد و تفاوت بین این دو دوربین افزایش خواهد یافت. اما در بیشتر عکس‌ها، G5 پرچم‌دار قبلی کمپانی خود را شکست داده و بسیار باکیفیت‌تر عمل کرده است. معلوم نیست این رکوردزنی‌ها تا چه زمانی ادامه می‌یابد، چون ال‌جی با این دوربین جدیدش دوربینی را شکست داد که سال گذشته برترین دوربین پرچم‌داران انتخاب شد؛ یعنی LG G4!

تست دوم: زاویه وسیع؛ LG G5 در برابر Go Pro Hero 4 

نوآوری اصلی ال‌جی در ساختار دوربین G5 همین لنز زاویه بالای آن بود. به گفته ال‌جی، زاویه این دوربین بالاتر از زاویه‌ای است که چشم انسان می‌تواند ببیند! این دوربین قابلیت جالب دیگری نیز در خود جای داده است به نام Zooming Out.

 

image

 

دوربین دوم LG G5 دارای سنسور 8 مگاپیکسلی و گشادگی f/2.4 است، اما از همه مهم‌تر این است که دوربین قابلیت فوکوس خودکار ندارد و فقط از قدرت لرزشگیر اپتیکال بهره می‌گیرد.
در این تست، دوربین زاویه وسیع LG G5 را با GoPro 4 Hero مقایسه کرده‌ایم که یکی از وسیع‌ترین زاویه دوربین‌ها را دارد.

تصاویر سمت راست مربوط به LG G5 و تصاویر سمت چپ متعلق به GoPro Hero 4 است. برای تماشای عکس‌ها در سایز واقعی روی آنها کلیک کنید. توجه داشته باشید تفاوت در اندازه عکس‌ها به علت تفاوت در رزولوشن دوربین هر دستگاه است.


image
 
image



image
 
image



image
 
image



image
 
image



image
 
image



image
 
image



image
 
image

 

در ابتدا وقتی با دوربین 8 مگاپیکسلی این محصول روبرو شدیم، انتظار تصاویر باکیفیتی نداشتیم، اما پس از انجام دادن تست‌ها به این نتیجه رسیدیم که این دوربین هیچ شباهتی به سایر 8 مگاپیکسلی‌ها ندارد! عکس‌های گرفته‌شده با این دوربین به‌خوبی نشان می‌دهد که قدرت آن برای عکس‌برداری در محیط‌هایی با نور متوسط از یک دوربین 8 مگاپیکسلی هیچ‌چیز کمتر ندارد و در محیط‌های کم‌نور قدرت این دوربین به شکل بهتری اثبات می‌شود.
ناگفته نماند که در مقایسه این دو محصول دیدیم هردو آنها نقاط ضعف و قوتی دارند که به شرایط نوری محیط آنها بستگی داشته است.

نظر شما درباره دوربین LG G5 چیست؟ فکر می کنید این دوربین نیز، مانند LG G4، بهترین دوربین سال بین دوربین گوشی های هوشمند خواهد شد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

امیر

۱۳۹۵/۱/۵
۲۰ بار گفتی lg g 4 بهترین دوربین شده
گوشی خود شما g4 نیست !؟ واقعا !؟
کدام منبع دوربین lg g4 رو بهترین دوربین معرفی کرده ؟!
به dxomark یک سری بزن رفیق

محمدرضا

۱۳۹۴/۱۲/۲۸
g5 هر چیز خوبی داشته باشه (که داره) اما طراحی این گوشی جزو زشت ترین طراحی هاست. درسته که در ساخت این گوشی از فلز استفاده شده، اما ال جی باید برای ساخت قاب پشت این گوشی، کمی خلاقیت به خرج می داد. (مانند اپل و سونی)

سالار

۱۳۹۴/۱۲/۲۶
آخه آی کیو اپل هم طی سالهای قبل مدام تعداد پیکسل های دوربینشو بالا برده و این 12 مگاپیکسل قبل تابویی که شما تو ذهنتون پرورش دادید توسط اکثر کمپانی ها بکاررفته.
شمارو نمیدونم ولی اینکه کیفیت فقط تعداد پیکسل نیست رو همه عالم از سالها قبل میدونستن. حتی اون پیرزنه تو شکرستان.
نتیجه کار هم در چندسال اخیر حاکی از امتیاز بیشتر دوربین های ال جی و سامسونگ بوده. با دقت و بدون تعصب مطالعه کنی میفهمی.
درضمن دادا ال جی هنوز 16 رو داره یه 8 هم بهش اضافه کرده!
اینکه شرکتی بعضی وقتا عددی رو کم و عددی رو افزایش میده یا قابلیتی رو حذف میکنه و یکی دیگه جایگزین میکنه همش بحث فروش و ترس از انتظارات آینده است. نمیشه همیشه روند افزایشی باشه. خیلی از قابلیت های اخیر در حوزه تکنولوژی سالها قبل هم در دسترس بودن ولی اگه همه هرآنچه دارن رو کنن دچار مشکل میشن.
امیدوارم قبل نظر دادن درست و منطقی فکر کنید.

apple

۱۳۹۴/۱۲/۲۲
دادا چون استاندارد اسمارت فون ها اپله
دیدی سامسونگ ، الجی و...
دوربین های ۱۶ به کار بردند بعد فهمیدند مگاپیکسل بالا تاثیر انچنانی با بالا بردن کیفیت نداره چیزی که سالها قبلش اپل بهش پی برده بود

asghar

۱۳۹۴/۱۲/۲۲
موندم گوشی دیگه نبود برای مقایسه دوربین؟!
کلا مبنا شده اپل
دوربین لومیا 950 هم که باید بره بوق بزنه