خانهاخبار
پایانی برای خانواده Xperia Z سونی

پایانی برای خانواده Xperia Z سونی

شرکت سونی تاییده کرده است که عرضه پرچمداران سری Z خود را متوقف می‌کند و از این پس سری جدید X این شرکت جایگزین آنها می‌شود.
۱۳۹۴/۱۲/۹

سونی در کنفرانس MWC 2016 به طور غافلگیرکننده‌ای از سری جدید گوشی‌های هوشمند Xperia X پرده برداشت. سه گوشی Xperia X ،Xperia XA و Xperia X Performance محصولات جدید این شرکت ژاپنی‌اند که ابتدا جایگاه آنها در میان محصولات این شرکت ژاپنی برای کاربران گنگ بود، اما سونی وضعیت را برای همه روشن کرد.


یکی از مدیران ارشد بازاریابی سونی در مصاحبه‌ای تایید کرده است که سری Z این شرکت به پایان عمر خود رسیده و دیگر شاهد معرفی پرچمداران سونی با حرف Z نخواهیم بود. بنابراین Z5 ،Z5 Compact و Z5 Premium آخرین محصولاتی هستند که از این خانواده به بازار آمده‌اند.

 

image

 

با این حساب Xperia X Performance را باید پرچمدار جدید سونی به حساب آورد؛ گوشی هوشمندی که از هر نظر همان مشخصاتی را دارد که برای Z6 در ذهن داشتیم. استفاده از پردازنده اسنپدراگون 820، دوربین 23 مگاپیکسلی، 3 گیگابایت حافظه رم و نمایشگر Quad HD در کنار طراحی جدیدتر، که البته از نسل قبلی چندان دور نیست، می‌تواند این گوشی را برای رقابت با پرچمداران ال‌جی و سامسونگ آماده کند.
به نظر شما توقف تولید خانواده Z سونی و جایگزین کردن سری X با آن تصمیم درستی از این شرکت است؟ آیا Xperia X Performance ویژگی‌های لازم برای پرچمدار بودن محصولات سونی را دارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

Alireza

۱۳۹۵/۲/۱۹
من خیلی سونی زد رو دوست دارم ولی با این کار دلم گرفت
سونی زد واقعا عالی بود
قرار بود یه ماه دیگهz3+بگیرم ولی الان نمیدونم چیکار کنم
از سامسونگ هم نمیگم بدم میاد ولی زیاد دوست ندارم
الانم موندم چیکار کنم

alireza

۱۳۹۵/۲/۱۱
سلام
هرچی باشه شرکت سونی بعد از اپل بهترین کیفیت ساخت گوشی رو به خودش اختصاص داده.که وقتی بدون گارد و کیف تو دستت میگیری واقعا احساس میکنی ک یه پرچمدار دستت گرفتی از لحاظ سخت افزاریم مشکل خاصی تو گوشیاش پیدا نمیشه ک اگرم پیدا بشه بیشتر سلیقه ایه فقط از یه جای مطمن بخرید چون درجه یکو و دو و سه داره

Zahra

۱۳۹۵/۲/۷
بنظرم سری Z سونی طرفدارای بیشتری داره هنوزم.من خودم یکی از دلایلم برای انتخاب سونی همین خمیده نبودن گوشه ها و بدنه ی گوشی هاش بود.ک اونم انگار مثل بقیه برندها شد.

nima

۱۳۹۵/۱/۲۰
اصلا بکودو ما از شما این گوشیا رو دستتون گرفتین ببینین چه جوری همینجوری دارین نظر میدین؟

محمد جی اچ

۱۳۹۴/۱۲/۱۴
سونی کمپانی بزرگی است و با این انتخاب حتما دلیلی داشته با اینکه سری زد تولید نخواهد شد اما از نظر شکل و ظاهر بسیار شبیه به زد5 هست
میتونیم ایکسپریا ایکس پرفورمنس رو نسخه اپدیت شده زد5 دانست
این راهم در نظر بگیریم
پرچمدارجدید سونی جزبهترین گوشی های جهان است ولی بهترین گوشی نیست
اگر میخواست بهترین گوشی بازار را تولید کنه باید به جای رم 3 گیگ , رم 4 گیکابایتی و به جای صفحه فول اچ دی از کواد اچ دی استفاده میکرد این طوری بهتر میتونست نقش بهترین گوشی بازار را ایفا کند