خانهاخبار
استفاده از سنسور IMX260 سونی در دوربین Galaxy S7

استفاده از سنسور IMX260 سونی در دوربین Galaxy S7

با اطلاعاتی که پس از معرفی گلکسی اس7 و گلکسی اس7 اج به دست آمده، مشخص شده که در این گوشی‌ها از سنسور دوربین IMX260 سونی استفاده شده است.
۱۳۹۴/۱۲/۴

چند ماه پیش، زمانی که شایعات اولیه در مورد Galaxy S7 سامسونگ به گوش می‌رسید، گزارشی با این عنوان منتشر شد که سامسونگ در صدد است از سنسورهای IMX300 سونی در دوربین پرچمداران 2016 خود استفاده کند. حتی این احتمال مطرح شد که ممکن است تنها گلکسی اس7 عرضه‌شده در بازار بعضی کشورها به سنسور IMX300 مجهز شود و سایر مدل‌ها از سنسور Britecell استفاده کنند.

بخوانید: بررسی اولیه Galaxy S7 و Galaxy S7 edge


اگرچه احتمال عرضه گلکسی اس7 سامسونگ با سنسورهای دوربین استفاده‌شده در اکسپریا زد5 به صورت مقطعی سر و صدای زیادی به پا کرد، هرچه به کنفرانس Unpacked سامسونگ نزدیک‌تر شدیم، دیگر خبری در رابطه با این موضوع به گوش نرسید.

 

image

 

اکنون با رونمایی رسمی از Galaxy S7 و Galaxy S7 edge مشخص شده که پرچمداران جدید سامسونگ نه از سنسور Britecell استفاده می‌کنند و نه از IMX 300 سونی، بلکه سنسور مورد استفاده در این دو گوشی IMX260 است. بنابراین شایعه استفاده از دو سنسور متفاوت در گلکسی‌های جدید رد شده و می‌توان مطمئن بود کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با این گوشی در تمام دستگاه‌های عرضه‌شده یکسان خواهد بود.
با اینکه شاهد پیشرفت‌های خوبی در دوربین اصلی Galaxy s7 و Galaxy S7 edge هستیم، دوربین جلو این دستگاه‌ها ارتقایی نسبت به قبل نداشته و تغییری در آنها دیده نمی‌شود.

برای آشنایی بیشتر با محصولات سامسونگ به سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

سپهر

۱۳۹۴/۱۲/۵
بله قربان لغت دیافراگم یا آپارچر (Aperture) یکی هستند و ما فرقی بین این دو کلمه نذاشتیم ، وقتی دکمه ی شاتر را فشار می دهید دهانه ی لنز باز می شود و اجازه می دهد تا نور به سنسور دوربین برخورد کند و تصویر ثبت شود ، اما منظور بنده در دیدگاه اول همان آپارچر بود و لزومی به تغییر لغت از طرف شما نبود .

عماد

۱۳۹۴/۱۲/۵
دیافراگم معنی برابر همون آپارچر هستش ها ها ها
به هر حال نظرای مهندسی شما واقعا جالب بود

سپهر

۱۳۹۴/۱۲/۵
منظور بنده دقیقا آپارچر بود بود حرفی از دیافراگم زده نشد ، آپارچر دوربین f/1.7 هستش که چنین آپارچری در میان دوربین‌های موبایل بی‌سابقه است بازتر شدن دریچه باعث ورود نور بیشتر می‌شود و ورود نور بیشتر مساوی است با بهتر شدن کیفیت عکس‌ها در محیط‌های کم‌نور که بسیار کاربردی هست و نتیجه مقایسه عکس های سلفی گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس پلاس بود که در مراسم معرفی رونمایی شد .
با تشکر از دقت شما

yh

۱۳۹۴/۱۲/۵
نه خیر.... حتی دوربین عقبش هم تغییر قابل توجهی نداشته ... میاد میبینین هیچ چیز این گوشی قابل بحث کردن نیست

عماد

۱۳۹۴/۱۲/۴
اولا :آپارچر نه دیافراگم
دوما:باز شدن لنز باعث جذب نور بیشتر میشه ولی از طرفی افت کیفیت پیدا میکنه،مخصوصا با لنزای کوچیک و ضعیف رو موبایل ها و تصویر هرچی از مرکز به سمت بیرون میره افت کیفیت پیدا میکنه
نمیدونم مد شده همه فکر میکنن هرچی دیافراگم باز تر باشه دوربین بهتره،نه خیر کیفیت تصویر فقط به سنسور بی نظیر سونی ربط داره