خانهاخبار
تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت در آینده عملکرد گرافیکی بهتری خواهند داشت

تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت در آینده عملکرد گرافیکی بهتری خواهند داشت

هیچ ارزانی‌ای بی‌دلیل نیست! گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت نیز یکی از دلایل پایین بودن قیمتشان این است که در بخش‌های مختلف ضعیف‌تر از گوشی‌های گران‌قیمت عمل می‌کنند. حال یک شرکت تولیدکننده چیپست‌های گرافیکی به راهی دست یافته تا بتواند با هزینه پایین عملکرد گرافیکی چیپست‌های ارزانش را افزایش دهد.
۱۳۹۴/۱۲/۴
image

شرکت سازنده چیپست‌های گرافیکی آیفون قصد دارد تکنولوژی خود را به گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت نیز بیاورد. شرکت Imagination Technologies قصد دارد از سری جدید چیپست‌های خود با عنوان PowerVR 8XE رونمایی کند که به طور تخصصی برای گوشی‌های ارزان‌قیمت طراحی شده است. این سخت‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که از ای‌پی‌آی Vulkan پشتیبانی کند و بتواند بازی‌های گرافیکی سنگین را بدون لگ و وقفه‌های ناراحت‌کننده اجرا کند.

ایمجینیشن در نظر دارد به جای استفاده از قطعات سیلیکونی بزرگ‌تر به درجه‌ای برسد که با مواد اولیه کمتر عملکرد بهتری را دریافت کند. گفته شده است چیپست‌های مذکور علاوه بر گوشی‌های هوشمند ارزان در ست‌تاپ باکس‌های ارزان‌قیمت و اتومبیل‌ها نیز استفاده خواهد شد.

گرافیک‌هایی که ایمجینیشن در نظر دارد کوچک‌تر از چیپست‌های فعلی‌اند و عملکرد بهتری دارند. کوچک بودن آنها باعث می‌شود هزینه تولیدشان نیز پایین‌تر بیاید. این بدان معناست که در آینده با قیمت چیپست‌های فعلی می‌توان به رزولوشن و عملکرد بسیار بهتری دست پیدا کرد. کیفیت گرافیکی بهتر در بین گوشی‌های ارزان‌قیمت این روزهای بازار، که تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند، می‌تواند برگ برنده محسوب شود. انتظار می‌رود VR8XE نسبت به چیپست‌های هم‌رده‌اش مصرف کمتری نیز داشته باشد.

Joe Chen، معاون اجرایی مدیاتک، گفته که از این تکنولوژی بسیار هیجان‌زده است و بسیار خوشحال خواهد شد که شرکتش از اولین شرکت‌هایی باشد که از این چیپست استفاده می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)