خانهاخبار
نسل آینده باتری گوشی های هوشمند در دست سونی

نسل آینده باتری گوشی های هوشمند در دست سونی

کمپانی Sony در کنفرانس خود در MWC 2016 از سری جدید گوشی های هوشمند خود یعنی Xperia X رونمایی کرد. یکی از مهم ترین قابلیت های سری ایکس اکسپریا باتری نسل جدید آن است.
۱۳۹۴/۱۲/۳

کنفرانس سونی یکی از کم سر و صدا ترین کنفرانس ها در نمایشگاه MWC 2016 بارسلون بود. این کمپانی از سری جدید گوشی های هوشمند خود با نام سری X و همچنین از دستگاه ها و طرح هایی مفهومی مانند Xperia Eye ،Xperia Ear ،Xperia Projector و دستیار صوتی Xperia Agent رونمایی کرد که البته توضیح خاصی در مورد مشخصات فنی این گجت ها داده نشد.

اما تغییر مشهود و مشخص‌تر در سری اکسپریا ایکس تغییر در باتری آنهاست. این تغییر محسوس چیزی بود که از کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، اپل یا دیگر کمپانی‌های تولیدکننده سخت افزار انتظار داشتیم. اما به لطف سونی، انقلاب بزرگی در عرصه باتری های گوشی‌های هوشمند پدید آمده که تمرکز اصلی‌اش بر چرخه شارژ و سرعت شارژ شدن است.

 

image

 

کمپانی سونی این بار با همکاری شرکت Qnovo باتری‌های جدیدی ارائه کرده که چرخه شارژ آن بسیار بالاتر از باتری‌های معمول موجود در بازار است. در حالت معمولی و در گوشی‌های هوشمند حال حاضر چرخه شارژ بین 300 تا 500 مرتبه است، اما سونی این بار گوشی‌های هوشمند خود را با باتری‌هایی با توانایی 800 چرخه شارژ به بازار عرضه کرده و انقلابی در عرصه باتری گوشی‌های هوشمند به پا کرده است.

image

 

داستان به اینجا ختم نمی شود، چرا که قدرت دیگری نیز در این باتری‌ها نهفته است که موضوع اصلی بحث ماست: Super fast charging. این تکنولوژی یکی از همان فناوری‌های شارژ سریع است، اما افزایش سرعت شارژ این بار محدود به چند دقیقه زمان کمتر نیست و سونی با این فناوری صرفا قصد رکوردزنی نداشته است. به گفته این کمپانی، باتری سری X اکسپریا می تواند با 5 دقیقه شارژ شدن تا حدود 2 ساعت دوام بیاورد که این مقدار بسیار بالاتر از محصولات دیگر برندهاست.
پس بدین ترتیب سری X سونی به لطف تکنولوژی Qnovo خصوصیات مهمی مثل طول عمر بالاتر باتری، امکان کار کردن طولانی‌تر با گوشی و شارژ شدن سریع‌تر برای استفاده دوباره از آن را خواهد داشت. همچنین این باتری‌ها سبک‌ترند و ضخامت کمتری دارند که باعث می‌شود گوشی‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند با طراحی‌های باریک‌تر و خوش‌دست‌تری تولید شوند.

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

لین چان

۱۳۹۴/۱۲/۵
میمردی تو z5 هم بکار ببری . گوشیا اسباب بازی شدن هروز یه گوشی میدن بیرون یخورده با اونیکی فرق میکنه فقط به فکر جیبه خودشونن

رضا

۱۳۹۴/۱۲/۳
جی فایو. توی نیم ساعت83 درصد شارج میشه
میشه دقیقه ای 2و نیم درصد
5دقیقه میشه 13درصد
برا فقط روشن موندن 13درصد میشه نصف روز و برا مکالمه حدود2ساعت
چیش جدیده پس؟

Pouria

۱۳۹۴/۱۲/۳
بله،به این میگن تکنولوژی. سونی همیشه با یه تکنولوژی جدید میاد هم تو باطری هم تو جنس بدنه هم دوربین و .......
افتخار میکنم برندم سونیه