خانهاخبار
مقایسه رابط کاربری G5 با G4: چشم‌نواز‌تر و روشن‌تر

مقایسه رابط کاربری G5 با G4: چشم‌نواز‌تر و روشن‌تر

ال جی سرانجام از پرچمدار پر حرف و حدیث خود پرده برداشت. تغییرات جی5 نسبت به جی4 متعدد است که یکی از آنها تغییرات رابط کاربری است. بیایید رابط کاربری این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم.
۱۳۹۴/۱۲/۳
image

 

ال‌جی دیروز در کنفرانس خود از پرچم‌دار جدیدش رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که نسبت به نسل قبلی خود تغییرات فراوان داشت، از بدنه فلزی و دوربین دوگانه گرفته تا طراحی ماژولار و نمایشگر همیشه‌روشن. با این حال تغییرات G5 تنها سخت‌افزاری نبود. ال‌جی دست به تغییراتی در رابط کاربری خود نیز زده و آن را برای پرچم‌دار پیشرفته خود بهینه‌سازی کرده است. اما برای اینکه بدانید رابط کاربری G5 دستخوش چه تغییراتی شده است با جی‌اس‌ام همراه باشید.

اولین تغییر این است: در رابط کاربری G5 از منوی کشویی برنامه‌ها (App Drawer) خبری نیست؛ تغییری که پیش از این شایعه شده بود گوگل در اندروید N نیز آن را لحاظ خواهد کرد و به نظر می‌رسد ال‌جی در این زمینه اندکی از گوگل پیش‌تر حرکت کرده است. تغییر بعدی شکل و شمایل آیکون‌هاست؛ جایی که دیگر از آیکون‌های مربعی‌شکل با زوایای 90 درجه خبری نیست و آیکون‌ها اندکی خمیده‌اند.

اما تغییر دیگری که جلب توجه می‌کند تسلط رنگ سفید بر رابط کاربری جدید ال‌جی است. تقریبا از تم و پس‌زمینه تیره جی4 خبری نیست و جای آن را رنگ سفید گرفته است. رنگ سفید در دسترسی سریع، نوتیفیکیشن‌ها، منوی تماس و... به‌جای پس‌زمینه تیره دیده می‌شود؛ موضوعی که احتمالا به مذاق علاقه‌مندان رابط کاربری تیره خوش نخواهد آمد. درمجموع رابط کاربری G5 به طرز محسوسی چشم‌نواز‌تر از نسل پیشین خود شده است، ولی اگر تم تیره G4 را می‌پسندید، باید بگوییم G5 از این نظر برایتان مناسب نیست.

در تصاویر زیر می‌توانید رابط کاربری G5 و G4 را مقایسه کنید. تصویر سمت چپ مربوط به LG G5 و تصویر سمت راست مربوط به LG G4. نظر خود را در مورد این تغییرات با ما نیز در میان بگذارید.

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

mojtaba

۱۳۹۵/۷/۱۳
به نظر من G4بهتره
کلا G5از لحاظ زیبایی زیاد تعریفی نیس.درواقع اگر یاردتون باشه G3برترین گوشی از نظر کاربر انتخاب شد چون وقتی باهاش کار میکنی ب واسطه همین رابطه کاربریش زیاد لذت میبری اما چونG5این تغییرات توش بوجود اومد فروش خوبی هم نکرد.ولی من از طرفداران گوشی الجی هستم و الانم ک باV20ترکوند

امیر الجی

۱۳۹۵/۵/۲۳
به نظر من هر دو عالی هستن ولی رابط کاربری جی5 پخته تر بود.من خودم الجی جی3 دارم اندرویدش رو 6 کردم و واقعا راضیم.انگار جی4 دارم

سامان

۱۳۹۵/۴/۶
جفتشون گوشی های عالی هستند

Hossein

۱۳۹۴/۱۲/۴
توی طراحی رابط کاربریش گرایشی به سمت آیفون داشته

پولادی

۱۳۹۴/۱۲/۳
بنده طرفدار تم تیره هستم و از رابط جی 4 هم بیشتر لذت میبرم