خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه Galaxy S7

بررسی اولیه Galaxy S7

مراسم سامسونگ در MWC 2016 به پایان رسید و اکنون رسما با Galaxy S7، یکی از بهترین پرچمداران 2016، آشنا شده‌ایم. اگر شما نیز مثل ما هیجان‌زده شده‌اید، با ما همراه باشید تا ببینیم پرچمدار غیر اج سامسونگ امسال چگونه است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۲/۲

مراسم سامسونگ به پایان رسید. اگر نتوانستید به هردلیلی پخش زنده این مراسم را در جی‌اس‌ام دنبال کنید، جای نگرانی نیست! ما در این مطلب قصد داریم درباره Galaxy S7 صحبت کنیم و به معرفی ویژگی‌ها و سخت‌افزار این محصول بپردازیم.

 

image

 

طراحی 

حرفه‌ای، چشم‌نواز و شیک

جنس بدنه پرچم‌دار جدید سامسونگ، مانند پرچم‌داران نسل قبلی، از شیشه و فلز است. تلاش شده است طراحی این محصول تا حد امکان خوش‌دست باشد و سازگار با ارگونومی دست.

 

image

 

اندازه نمایشگر 5.1 اینچ است و اندازه طول آن 5.61 اینچ. این موضوع نشان می‌دهد که بیش از 72 درصد پنل جلو در اختیار نمایشگر قرار گرفته است؛ یعنی سامسونگ کوشیده تا گلکسی اس7 زیباتر از همیشه باشد. از نظر طول و عرض گلکسی اس7 کمی کوچک‌تر از گلکسی اس6 است، ولی خب، متاسفانه ضخامت آن اندکی افزایش یافته و حدود 1.1 میلی‌متر ضخیم‌تر از نسل قبلی است.

 

image

 

سامسونگ با در نظر گرفتن نیاز کاربران دوباره درگاه میکرو یو‌اس‌بی را به پرچم‌داران خود اضافه کرده است. این درگاه در قسمت لبه بالایی گوشی قرار گرفته و نکته جالب در موردش این است که حتی با وجود این درگاه سامسونگ توانسته گواهی‌نامه IP 68 را برای گلکسی اس7 دریافت کند؛ یعنی سامسونگ توانسته با عایق‌بندی این محصول کاری کند که گلکسی اس7 بتواند مدت 30 دقیقه تا عمق یک و نیم متری آب فرو رود و همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهد.

 

image

 

ترتیب قرارگیری دکمه‌ها مانند همیشه است: دکمه پاور در سمت راست قرار گرفته و دکمه‌های کنترل صدا در سمت چپ خودنمایی می‌کنند. 

 

نمایشگر 

همیشه‌روشن، مانند رقیب هم‌وطن

به‌نظر می‌رسد 2016 را باید سال نمایشگرهای همیشه‌روشن بدانیم. سامسونگ نیز این ویژگی را، مانند رقیب هم‌وطنش ال‌جی، در گوشی‌های 2016 خود به‌کار برده است. 

 

image

 

این نمایشگر درواقع بخشی از نمایشگر اصلی 5.1 اینچی است و به کاربر اجازه می‌دهد بدون روشن کردن صفحه بتواند ساعت را بخواند و نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کند.
نمایشگر محصول رزولوشن کواد اچ‌دی یا 2560 در 1440 پیکسل دارد که با‌ توجه به سایز نمایشگر باید گفت در هراینچ حدود 577 پیکسل حضور دارد. این عدد دقیقا همان عددی است که در نمایشگر 5.1 اینچی گلکسی اس6 شاهدش بودیم.
مانند سایر پرچم‌داران سامسونگ، نمایشگر این محصول با تکنولوژی سوپرآمولد ساخته شده است که بهترین کیفیت و ترکیب رنگی را در میان نمایشگرهای موجود در دنیا به خود اختصاص داده. 

 

image

 

نمایشگر همیشه روشن امکانات دیگری نیز در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد از اپلیکیشن‌های نمایشگر توسعه‌دهندگان نیز استفاده کنید تا آن‌طور که می‌خواهید، صفحه گوشی خود را شخصی‌سازی کنید.
برای محافظت از نمایشگر آمولد، سامسونگ از آخرین نسل شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس 5 استفاده کرده است که بالاترین مقاومت و سختی را در میان شیشه‌های محافظ نمایشگرها دارد.

 

image

 

سخت‌افزار

دوتا از بهترین‌های بازار

سامسونگ امسال نیز پرچم‌داران خود را در دو مدل عرضه می‌کند. یکی از نسخه‌ها با اسنپدراگون 820 و دیگری با اگزینوس 8890 عرضه می‌شود. هر دو تراشه از قدرت بسیار بالایی برخودارند و جزو جدیدترین تراشه‌های موبایلی محسوب می‌شوند. پردازنده‌های گرافیکی نیز دو نسخه متفاوت دارند: نسخه‌ای که به اسنپدراگون 820 مجهز است با پردازنده گرافیکی آدرنو 530 به بازار می‌آید و گلکسی اس7 نسخه اگزینوس با پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP12 عرضه می‌شود. 

 

image

 

یکی از نقاط برتری گلکسی اس7 نسبت به گلکسی اس6 در مقدار حافظه رم است. این محصول، مانند نوت5، به 4 گیگابایت حافظه رم مجهز است که با این تفاسیر می‌تواند از پس هر پردازش و فرایند مولتی‌تسکینگی به‌راحتی بربیاید.
این محصول از نظر حافظه داخلی در دو نسخه متفاوت در بازار حضور پیدا می‌کند: 32 و 64 گیگابایت مقدارهای حافظه داخلی این گوشی خواهد بود. اگر دغدغه حافظه دارید، دیگر جای نگرانی نیست؛ همان‌طور که در بخش طراحی اعلام کردیم، پرچم‌دار جدید سامسونگ از درگاه کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و آن هم تا سقف 200 گیگابایت. پس خیالتان تخت؛ جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد!

 

image

 

البته اگر بخواهید از این درگاه به‌عنوان منبعی برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید، باید قید سیم‌کارت دوم را بزنید، چون این درگاه دوکاره است؛ یعنی یا می‌توانید در آن سیم‌کارت بیندازید یا کارت حافظه جانبی خود را داخل آن قرار دهید.
از نظر کارایی اگر بخواهیم صحبت کنیم، طبق ادعای سامسونگ، باید بگوییم پردازنده گلکسی اس7 حدود 30 درصد سریع‌تر از گلکسی اس6 است و پردازنده گرافیکی‌اش حدود 65 درصد سریع‌تر از پردازنده گرافیکی گلکسی اس6 عمل می‌کند.

 

نرم‌افزار

مارشمالو با طعم تاچ‌ویز

 

image

 

اندروید 6.0 به‌‌صورت پیش‌فرض به‌عنوان سیستم‌عامل گلکسی اس7 انجام وظیفه می‌کند. البته تاچ‌ویز سامسونگ نیز در قالب رابط کاربری وظیفه بهتر کردن روابط میان کاربر و اندروید را بر عهده دارد. اگر کنجکاوید بدانید تاچ‌ویز سامسونگ چگونه قرار است این رابطه را بهبود ببخشد، باید منتظر بررسی تخصصی این محصول بمانید.

 

دوربین

درست طبق پیش‌بینی‌ها

دوربین گلکسی اس7 دستخوش تغییرات بسیار شده است؛ البته اگر بخواهیم روی کاغذ و از نظر مگاپیکسلی به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم دوربین سامسونگ پس‌رفت کرده، چون از 16 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل رسیده، ولی خب این دوربین 12 مگاپیکسلی تغییرات بسیار زیادی کرده است که همه آنها در جهت بهتر شدن کیفیت عکس‌ها در هرساعتی از شبانه روز صورت گرفته‌اند. آپرچر دوربین f/1.7 است که چنین آپرچری در میان دوربین‌های موبایل بی‌سابقه است. بازتر شدن دریچه باعث ورود نور بیشتر می‌شود و ورود نور بیشتر مساوی است با بهتر شدن کیفیت عکس‌ها در محیط‌های کم‌نور.

 

image

 

ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که به دوربین گلکسی اس7 افزوده شده پیکسل‌های دوتایی (Dual Pixel) است. این تکنولوژی از روی چشم انسان کپی شده و اولین بار است که از دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای به دوربین‌های موبایلی منتقل می‌شود.
سامسونگ وقت زیادی نیز صرف پیکسل عکس‌ها کرده است و به این منظور تعداد پیکسل‌های موجود در هر عکس افزایش یافته؛ البته افزایش پیکسل‌ها تنها دستاورد سامسونگ نبوده و در کنار افزایش پیکسل‌ها اندازه آنها نیز تغییر کرده و بزرگ‌تر شده است. پیکسل‌های موجود در گلکسی اس7 حدود 33 درصد بزرگ‌تر از آیفون 6اس پلاس است. 

 

image

 

یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین این محصول فوکوس خودکار بهتر است. سامسونگ برای بهتر شدن نحوه فوکوس در تصاویر تمام پیکسل‌های موجود را به کار گرفته است. این رقم در آیفون 6اس پلاس حدود 5 درصد پیکسل‌ها را شامل می‌شود.
ویژگی دیگر بهتر شدن زاویه است. تصاویر با زاویه بازتری ثبت می‌شوند که این موضوع نیز سبب بهتر شدن کیفیت، حس و تجربه می‌شود. سامسونگ نام این سرویس را موشن پانوراما گذاشته است که برخلاف عکس‌های پانورامای معمولی، که ایستا هستند، حالتی پویا و دینامیک دارد و باعث می‌شود تجربه و حس منحصربه‌فردی به کاربر منتقل شود.
دوربین سلفی این محصول، مانند سابق، 5 مگاپیکسلی است، ولی باز هم آپرچر آن نسبت به سابق بهتر شده و مانند دوربین اصلی دارای آپرچر f/1.7 است. 

 

باتری

افزایش ظرفیت

باتری محصول تقویت شده و به‌جای باتری 2550 میلی‌آمپری، گلکسی اس7 به باتری 3000 میلی‌آمپری مجهز شده است. این تغییر می‌تواند دوام بیشتری به همراه بیاورد. حالا، طبق ادعای سامسونگ، می‌توانید در یک روز یک فصل از سریال گیم آو ترونز را تماشا کنید، بدون اینکه به پریز برق احتیاج پیدا کنید!

 

image

 

البته برای بهتر شدن تجربه کار با این محصول لوازم جانبی خوبی نیز برایش درنظر گرفته شده است که می‌توانید آنها را جداگانه خریداری کنید. این لوازم شامل پک باتری، پک پاور و شارژر Qi است که ظرفیت باتری بیشتر و شارژر وایرلس را با خود به همراه می‌آورند.
گلکسی اس7 نیز به فناوری شارژ سریع مجهز است که به کاربر اجازه می‌دهد در مدت 30 دقیقه شارژ گوشی خود را از صفر درصد به 83 درصد برساند؛ یعنی همیشه و همه‌جا در کمترین زمان ممکن بتواند گوشی‌اش را شارژ کند. 

 

image

 

به‌نظر می‌رسد با گوشی خوش‌دست و قدرتمندی روبروییم؛ البته برای قضاوت نهایی کمی زود است و نتیجه‌گیری قطعی را باید به زمان بررسی تخصصی این محصول موکول کنیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا زمان بررسی تخصصی آن صبر کنید. 
نظر شما در مورد تغییرات دوربین پرچم‌دار سامسونگ چیست؟ آیا همه‌چیز طبق ادعای سامسونگ پیش می‌رود و دوربین این محصول واقعا بهترین کیفیت ممکن را به شما تحویل می‌دهد؟

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (114 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۸/۱۹
G4 با انحنای پشتش کاملا این ایراداتو ایجاد کرده و خیلی چیزای و کیفیت نداره.کلی خندیدم تا حالا ال جی جی3 اصل کره دست نگرفتی مومن برو با سامی مونتاز چین حال کن

shkvrn

۱۳۹۵/۴/۲۰
این بهتره یا s7 edge?

amir

۱۳۹۵/۳/۲۰
سلام میخاستم بگم هیچ گوشی نیست که با گلکسی s7 قابل مقایسه باشه منظورم LG G5 آیفون6S هست قیمتشم خیلی عالیه 1880 برید بخرید که فوق العادست از همه نظر

kasra

۱۳۹۵/۲/۲۴
enshalla ke zoodtar bebinim ke man sakht montaazere oomadan e note 6 hasta ,alanam note 4 darammmm.samsung eshgheee

Black

۱۳۹۵/۲/۱۱
عزیزم تازه s7 البته به جز نسخه ای که با پردازنده اسنپ 4 هسته ای هست بقیه نسخه ها (با پردازنده اگزینوس ) 8 هسته ای هستن یه جوری کارشناسانه شروع کردی ما گفتیم چی میخوای بگی .