خانهاخبار
گرافیک بازی‌های موبایل تا 2 سال دیگر به حد کنسول‌ها می‌رسد

گرافیک بازی‌های موبایل تا 2 سال دیگر به حد کنسول‌ها می‌رسد

شرکت ARM، تولیدکننده تراشه‌های موبایل، اعلام کرده است که تا دو سال دیگر قدرت گرافیکی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها به پای کنسول‌های بازی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خواهد رسید.
۱۳۹۴/۱۲/۲

علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری می‌دانند که گوشی و تبلت‌های امروزی می‌توانند گرافیک‌های سه‌بعدی را در حد کنسول‌های بازی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 اجرا کنند؛ چیزی که با افزایش قدرت پردازنده و کیفیت نمایشگرها محقق شده است. اما با این حال قدرتمندترین دستگاه‌های بازار هنوز قادر نیستند بالاترین سطح کیفیت را به کاربران ارائه کنند؛ موضوعی که البته ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند.

 

image

در کنفرانس Casual Connect، که هفته پیش در آمستردام برگزار شد، ARM اعلام کرد تا 2 سال دیگر تراشه‌های گرافیکی‌ای که این شرکت با همکاری انویدیا، سامسونگ و TI می‎‌سازد این توانایی را خواهند داشت تا بازی‌های ویدئویی را در حد PlayStation 4 و Xbox One اجرا کنند.
اگرچه بالا بردن کیفیت گرافیک بازی عامل مهمی است، گوشی‌های موبایل عموما قادر نیستند تجربه‌ای همسان با کنسول‌های اختصاصی بازی خلق کنند، چون توسعه‌دهندگان با موانعی همچون اندازه کوچک نمایشگر، کنترل سخت بازی، مخاطبان غیرحرفه‌ای‌تر و محدودیت در طول عمر باتری و حجم بازی‌ها روبرو هستند.
با این حال پیشرفت‌ در تکنولوژی موبایل ممکن است گیمرهای حرفه‌ای را به بازار 30 میلیارد دلاری بازی‌های موبایل بکشاند و حتی ادغام آن با واقعیت مجازی جهش بیشتری به این صنعت ببخشد.
نظر شما در این‌باره چیست؟ فکر می‌کنید گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند در آینده در برابر کنسول‌های حرفه‌ای بازی شانسی خواهند داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

ارش

۱۳۹۶/۵/۱۷
رام نه رم به اون نگید رام لطفا اسمش رمه ram

saeed

۱۳۹۵/۱۰/۲
سلام خدمت رفقا هیچ چی شدنی نیست همین الانشم رام شش روبعضی گوشیها هست ویعضی شرکت های چینی سال اینده رام هشت روگوشیشون میزارن بعدشم میمونه گراف وسی پی یو که اونم چیزی نیست که نشه چند سال پیش ارزومون بود باگوشی فیلم سینمای اچ دی ببینیم یا بازی مثل مدرن کمبت چهار یاپنج که صددرصد درحد پلی سه هست حتما میشه تا دوهزارونوزده

امید

۱۳۹۵/۸/۲۸
سلام کسایی که پوله خرید پلیستیشن ۴روندارن باپوله گوشیه s7رو ندارند بی زحمت حرف الکی نگند بعد اندروید گفته تا ۱ساله دیگه معلوم نیست بعداون یک سال چه گوشیهایی بیاد که باپردازندهای قدرتمنده مخطلفی وارده بازاره موبایل شوند لایک بدین

Arash

۱۳۹۵/۵/۱
عزیزم تو متن نوشته تا دوسال دیگه گرافیک و پردازنده ای با همکازی سامسونگ و ارم ساخته میشه که بتونه در حد این کنسول ها باشه تو این شک نکن که موبایل رقیبی میشه برای این کنسول ها الان یه کنسول دستی هست کوچیک کمتر از 5.5 اینچه قیمتش نهصد تومنه و در بدترین حالت بازیاش با پی اس 3 و ایک باکس برابری میکنه اشمش یادم نیست میتوتید تو نت سرچ کنید اونوقت شما میگید با اینهنه پیشرفت تکنولوژی تا دوساله دیگه نمیشه اگه بخوان؟؟؟ این واقعا خنده داره.. البته معذرت میخوام از شما امیدوارم همیشه سلامت باشید

عليرضا٢٣

۱۳۹۵/۳/۲۰
و اون اقايي كه ميگه gta لگ داره دوست عزيز شما از s7 يا ايفون ٦ و ٦s استفاده كن بعد ابن حرفو برن، بازي assasin creed identity نزديك يه گيگه بدون لگ اجرا ميشه شما ميگي gta لگ داره؟