خانهاخبار
آیا (Galaxy A7 (2016 ارزش خرید دارد؟

آیا (Galaxy A7 (2016 ارزش خرید دارد؟

سامسونگ به تازگی سری جدید گوشی‌های گلکسی ای خود را وارد بازار کرده است. در این بین مدل گلکسی ای7 (2016) یک دستگاه 5.5 اینچی است که شباهت زیادی به گلکسی نوت 5 دارد. در این مطلب قصد داریم به نقاط ضعف و قوت این گوشی میان رده بپردازیم تا ببینم آیا ارزش خرید دارد یا خیر.
۱۳۹۴/۱۲/۲۱

سامسونگ با ارائه سری گوشی های میان‌رده Galaxy A  توانست دل بسیاری از کاربران جوان و نوجوان را به دست بیاورد. از طرف دیگر برای خیلی‌ها که قدرت خرید گوشی‌های پرچمداری مثل Galaxy S6  را نداشتند، این سری از محصولات می‌توانست انتخاب ارزان‌تری باشد.
پس از موفقیت سری اول Galaxy A، نسخه جدید این خانواده تحت عنوان  (Galaxy A (2016 به بازار عرضه شد. این بار سری A با بدنه‌ای آمیخته از فلز و شیشه ارائه شده تا شاید بتواند جای سری Note و سری S را در دل طرفداران سامسونگ که بودجه کمی‌تری دارند، بگیرد.
اما این محصول ارزش خرید دارد؟ آیا حاضرید هزینه‌ای حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان برای آن بپردازید و به جای یک گوشی پرچمدار، دستگاهی میان‌رده اما قدرتمند بخرید؟ اجازه دهید جواب این سوال را پس از بررسی نهایی و بازگو کردن نقاط قوت و ضعف این دستگاه به شما بدهیم.

 

اولین مزیت: قدرت بالای پردازنده

در مدتی که با میان‌رده جدید سامسونگ کار کردیم، قدرت پردازش این گوشی یکی از نکاتی بود که توجه‌مان را به خود جلب کرد. چهار هسته 1.2 و چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی اگزینوس 7580 با 3 گیگابایت رم همراه شده‌اند تا قدرت بالای پردازش را در بازی‌هایی نظیرThe Executive و Modern Combat 5 به ما نشان دهد، آن هم بدون کوچکترین لگ و تاخیر!

 

image

 

اولین ضعف: بدنه لیز و شیشه‌ای

با اینکه شیشه‌ای بودن بدنه زیبایی خاصی به این غول بزرگ داده است. اما وقتی گوشی را در دست بگیرید، تازه متوجه می‌شوید که این جنس تا چه اندازه باعث لیز خوردن می‌شود، به‌خصوص زمانی که دستتان عرق کرده باشد! از طرف دیگر، بدنه پشتی دستگاه با اولین تماس انگشتان لک گرفته و جای دست شما روی آن می‌ماند. پس هنگام خرید این فبلت نیاز دارید که برایش کاور هم تهیه کنید.

 

image

 

دومین مزیت: دوربین فوق‌العاده

کمی عجیب است که سامسونگ، در حالی که Galaxy S7 را با دوربین 12 مگاپیکسلی به بازار عرضه کرده است، دوربینی 13 مگاپیکسلی روی این محصول میان قرار داده. کیفیت عکس‌های ثبت‌ شده با این دوربین کاملا رضایت‌بخش است و فاصله کمی با تصاویر پرچم‌داران سامسونگ دارد. امکانات دوربین تفاوت چندانی با پرچم‌داران این برند ندارد و از سرعت شاتر فوق‌العاده برخوردار است. بهتر است تصاویر گرفته شده با این محصول را در بررسی تخصصی (Galaxy A7 (2016 مشاهده کنید.

 

image

 

یکی از معضلات گرفتن سلفی دسته‌جمعی، سخت بودن تنظیم زاویه دست برای پوشش کل محوطه است. اما در فبلت جدید سامسونگ برای سهولت بیشتر هنگام این نوع عکاسی دو راه‌حل پیش روی ماست: زاویه بالای دوربین سلفی و Wide Selfie. قابلیتهایی که قبلا در پرچم‌دارانی نظیر نوت 4 دیده‌ایم و امکان گرفتن عکس سلفی به‌صورت پانوراما را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

دومین ضعف: اسپیکر کوچک مونو

وقتی با گلکسی A7 موزیکی باکیفیت و استریو پخش کنید، فورا متوجه دو مشکل در اسپیکر آن می‌شوید: ضعیف بودن و محل قرارگیری نامناسب. صدای خروجی اسپیکر را نمی‌توان صدای ضعیفی دانست، اما از گوشی هوشمندی در این رنج قیمت، بیش از اینها انتظار داشتیم. از طرف دیگر، این اسپیکر در قسمت پایینی بدنه قرار گرفته و دقیقا همان جایی است که هنگام دست گرفتن گوشی کاملا پوشانده می‌شود و جلوی خروج صدا را می‌گیرد.

 

image

 

سومین مزیت: صفحه نمایش قدرتمند

شاید در این مورد بهتر باشد حرفی نزنیم چرا که صفحه نمایش سوپر آمولد سامسونگ سال‌هاست زبانزد خاص و عام است و در کیفیت این پنل تصویر، هیچ شکی نیست. تفکیک رنگ‌ها نیز، با وجود رزولوشن فول اچ‌دی، بسیار عالی و رضایت‌بخش است. نسبت نمایشگر 5.5 اینچی آن به قاب جلویی 74.3 درصد است که برای ابعاد فبلت، فریم باریکی محسوب می‌شود.

 

image

 

سومین ضعف: حافظه داخلی پایین

هرچه حافظه داخلی گوشی پایین‌تر باشد، نصب اپلیکیشن‌های بیشتر، به‌مرور باعث کندی آن می‌شود. از طرف دیگر، بسیاری از اپلیکیشن‌ها تنها روی حافظه داخلی قابل نصب‌اند و حافظه جانبی هم در این راه کمکی نمی‌کند. به‌هرحال از حافظه 16 گیگابایتی این محصول تنها 11 گیگابایت در دسترس است، اما به‌لطف چهارمین مزیت این مشکل نیز تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

 

image

 

چهارمین مزیت: پشتیبانی از حافظه‌های جانبی

درست است که حافظه 16 گیگابایتی این محصول دردی از ما دوا نمی‌کند، اما پشتیبانی از کارت microSD ضعف حافظه داخلی را به‌خوبی جبران می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از کابل OTG از حافظه‌های دیگر نیز بهره ببرید و فلش و هارد اکسترنال را هم چاشنی این محصول کنید!

 

چهارمین ضعف: سنسور اثر انگشت محدود

یکی از ضعف‌های A7 2016 سنسور اثر انگشت آن است. سنسور تعبیه‌شده در این فبلت تا حدودی کند است و از طرف دیگر تعداد انگشتان قابل ثبت در آن به 3 انگشت محدود شده. معمولا سنسورهای اثر انگشت در محصولاتی با این رده قیمتی حداقل 5 اثر انگشت را در خود ثبت می‌کنند. 

 

image

 

پنجمین مزیت: پشتیبانی از دو سیم‌کارت 

برای بسیاری از کاربران، داشتن گوشی قدرتمند دو سیم‌کارته اولویت و نیاز اصلی محسوب می‌شود. نسخه اگزینوس A7 این امکار را به کاربر می‌دهد که علاوه بر استفاده از کارت حافظه جانبی در گوشی، دو سیم کارت نیز درون آن قرار دهد اما بر خلاف نسخه اگزینوس A7، اکثر محصولات دو سیم‌کارته درگاه سیم‌کارت دوم را با درگاه حافظه میکرو ادغام کرده‌اند و کاربر نمی‌تواند همزمان با رم میکرو دو سیم‌کارت نیز در گوشی خود جای دهد.

 

image

 

از دو درگاه سیم‌کارت موجود در این محصول باید یکی را به‌عنوان سیم‌کارت اینترنت استفاده کنید، چراکه فقط یکی از این سیم‌کارت‌ها می‌تواند در حالت 4G باشد و سیم‌کارت دوم با قدرت 3G کار می‌کند.

 

پنجمین ضعف: قیمت

وقتی به قیمت این گوشی نگاه کنیم، تا حدودی دست‌وپایمان برای خریدش می‌لرزد ! قیمت حدود 1 میلیون و 500 هزار تومانی برای محصولی غیرپرچم‌دار تا حدودی بالا به نظر می‌رسد. کسی که به دنبال گوشی قدرتمند سامسونگی است، وقتی با این قیمت مواجه می‌شود، گزینه دیگری مانند Galaxy S6 را نیز در نظر می‌گیرد که تفاوت قیمت چندانی با این فبلت ندارد و از طرف دیگر پرچم‌دار است. 

 

image

 

نتیجه‌گیری

گلکسی A7 2016 از هر لحاظ فبلتی قوی و زیباست و ویژگیها بسیاری در خود جای داده. هرچند بدنه لیز و اسپیکر این فبلت تا حدودی آزاردهنده است، قدرت بالای صفحه نمایش و پردازنده و البته پشتیبانی از دو سیم‌کارت و حافظه جانبی مزیت‌هایی است که نمی‌توانیم از آنها بگذریم. اگر در حال حاضر از گوشی اندرویدی میان‌رده یا پایین‌رده استفاده می‌کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی همین دستگاه است. از طرف دیگر، اگر از علاقه‌مندان به طراحی Note5  و+S6 edge هستید و تمایلی به پرداخت بهای آنها را ندارید، بی‌شک تنها گزینه روبروی شما غول جدید سامسونگ است؛ یعنی (Galaxy A7 (2016

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (113 نظر)

Farid

۱۳۹۷/۷/۹
آیا گوشی a 7 2016تازش رو تو بازار میشه پیدا؟)

علی رعنایی

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
خیلی گوشی عالی فقط تنها بدی که دار وقتی می‌خوام گوشیم رو بروز رسانی سیستم کنم می که پردازش انجام نشود بااین ترنت گوشیم استفاده می کنم بهم بگین چکار کنم تا بروز بشه تا اندروید 6کنم

am

۱۳۹۶/۲/۲۰
من این گوشی رو دارم اما راضی نیستم تو شارژ داغ می کنه بازی سنگسن خوب اجرا نمیکنه و امتیازشم خوب نیست

چی

۱۳۹۶/۲/۱۵
۱۱۹۰ خریدیا

ali

۱۳۹۶/۱/۲۷
سلام من این گوشیو تازه خریدم حافظه داخلیش هم 32 هستش اندرویدشم 5.1هست ولی می خوام بزنم اپدیت شه نمیشه اصلا