خانهاخبار
معرفی ۲۶ گجت خلاقانه - قسمت دوم

معرفی ۲۶ گجت خلاقانه - قسمت دوم

در دنیای امروزی گجت‌هایی تولید می‌شوند که معمولا در هیاهوی خبری دیگر محصولات گم می‌شوند. با ما در قسمت دوم معرفی ۲۶ گجت هوشمند خلاقانه همراه باشید.
۱۳۹۴/۱۱/۳۰

خلاقیت در طراحی و ساخت ابزارهای روزمره زندگی همیشه نقش پررنگی داشته و حال در دنیای امروزه، با ورود گجت‌های خانگی و هوشمند، وجود این خصیصه در طراحان و سازندگان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

پیش‌تر در قسمت اول معرفی ۲۶ گجت خلاقانه به معرفی ۱۳ نمونه پرداختیم و حال در قسمت دوم این مطلب به بقیه دیوایس‌ها اشاره خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

 

۱۴- مجموعه هوشمند حرکت‌محور 94Fifty

 

image

 

کمپانی 94Fifty مجموعه‌ای متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزار برای علاقه‌مندان به ورزش بسکتبال با نام Smart Sensor Basketball Glassware تولید کرده است که به کاربر این امکان را می‌دهد کیفیت تمام حرکات خود را در ورزش بسکتبال در موبایل یا تبلت خود تحت نظر بگیرد.

 

۱۵- Qualcomm WiPower

 

image

 

محصول جدید کوالکام، یعنی WiPower، قابلیت شارژ بدون سیم را به‌وسیله فرکانس‌های رادیویی به کاربر می‌دهد. این موضوع از چند جهت حائز اهمیت است: سرعت بالاتر، پایداری بیشتر و حتی طراحی ساده‌تر؛ طوری که در هر محیطی مثل داشبورد ماشین، خانه، محل کار و غیره می‌توان سخت‌افزار این محصول را تعبیه کرد.

 

۱۶- تلویزیون ۱۰۵ اینچی قابل انعطاف سامسونگ

 

image

 

سامسونگ با معرفی تلویزیون UN105S9B همزمان چند رکورد را به خود اختصاص داد: اولین و بزرگ‌ترین تلویزیون SUHD و قابل انعطاف جهان. این محصول از نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برد و از کنتراست و کیفیت رنگ بسیار خوبی برخوردار است.

 

۱۷- سامسونگ گلکسی نوت اج

image

قطعا همه شما گلکسی نوت اج را به خاطر دارید؛ محصولی که به‌دلیل استفاده از لبه خمیده تجربه کاربری بسیار جالب و البته جدیدی در اختیار افراد گذاشت. با استفاده از سخت‌افزار بسیار قدرتمند و همچنین قابلیت‌های نرم‌افزاری مناسب به همراه S Pen می‌توان گفت این محصول یکی از خلاقانه‌ترین گجت‌هایی بود که به بازار عرضه شدند.

 

۱۸- Snap

 

image

ترکیب جالبی از لامپ LED، دوربین ۷۲۰پی، میکروفون و اسپیکر در یک محصول به نام Snap دیده می‌شود. این گجت قادر است کارهایی مثل ضبط و پخش از طریق فضای ابری، درک حرکات و صدا، تشخیص چهره برای سیستم امنیت خانگی، اتوماسیون و... انجام دهد.

 

۱۹- دوربین Sony a7S

image

کوچک‌ترین دوربین بدون آینه را سونی ساخته و a7S نامیده است. این محصول از کمترین نویز و بیشترین کیفیت ضبط تصویر (4K) برخوردار است و عملا یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای محسوب می‌شود.

 

۲۰- نظارت بر کودکان با Sproutling

image

یپش از این محصولاتی برای نظارت بر کودکان ارائه شده بودند، ولی Sproutling جزو اولین گجت‌هایی است که کودک را هوشمندانه حس می‌کند و وضعیت خواب او را فرامی‌گیرد. به همین دلیل قادر است در این رابطه به والدین پیشنهادات مناسب بدهد.

 

۲۱- Swiftpoint GT

image

 

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که تصویر فوق مربوط به چیست. این دستگاه یک ماوس است که از محیطی برای جسچرهای کاملا طبیعی بدون نیاز به نمایشگر لمسی برخوردار است. این محصول با بلوتوث و دانگل USB به سیستم عامل‌های ویندوز ۷/۸/۱۰، مکینتاش، iOS و اندروید متصل می‌شود و از طراحی کاملا ارگونومیک برخوردار است.

 

۲۲- The Dash

image

اولین هدفون‌ کاملا وایرلس که به کاربر آزادی عمل بیشتر، آسودگی بالاتر و همچنین کیفیت صدای فوق‌العاده ارائه می‌کند. همچنین این هدفون قادر است حرکات بدن را ثبت کند و دیتای دریافتی را با اپلیکیشن‌های ورزشی نمایش دهد.

 

۲۳- The Eye Tribe Tracker

image

همان‌طور که از اسمش مشخص است، این گجت قادر است حرکات چشم افراد را ثبت کند. به‌وسیله آن می‌توان دستورات حرکتی را که از چشم کاربر دریافت می‌شود به دیگر دستگاه‌ها منتقل کرد. این محصول کوچک‌ترین دیوایس ثبت حرکات چشم است و از قیمتی پایین‌تر از ۱۰۰ دلار و USB 3 برخوردار است.

 

۲۴- Venue 8 7000 Series

 

image

 

نوآوری در طراحی را می‌توان در این محصول دید: Dell Venue 8 با ضخامت ۶ میلی‌متری نازک‌ترین تبلت جهان است و همچنین از تکنولوژی Inter RealSense Snapshot Depth در دوربین بهره می‌برد که باعث ثبت عمق واقعی تصاویر می‌شود. نمایشگر این تبلت نیز از بهترین‌های موجود در بازار است.

 

۲۵- ماشین لباس‌شویی Whirlpool HybridCare

image

ماشین لباس‌شویی جدید Whirlpool HybridCare با تکنولوژی Hybrid Heat Pump به گونه‌ای طراحی شده که هنگام چرخش به ایجاد انرژی الکتریکی می‌پردازد و علاوه بر کاهش مصرف انرژی، عملکرد چرخش و پایداری آن را نیز بهبود می‌بخشد.

 

۲۶- پرینتر جیبی ZUtA

 

image

 

تصور کنید پرینتری را با خودتان همه‌جا همراه داشته باشید! لابراتوار ZUtA این ایده را با یک روبات-پرینتر کوچک عملی کرده است. آنها می‌گویند این روبات کوچک قادر است روی قسمت‌های موردنیاز کاغذ، با هر سایزی، حرکت و رنگ‌های موردنظر را رسم و پخش کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

یاشار

۱۳۹۴/۱۱/۳۰
به نظرم اون هدفون و پیرینتر اخری از همشون باحال تر بود