خانهاخبار
شیائومی و کنگره جهانی موبایل 2016

شیائومی و کنگره جهانی موبایل 2016

شیائومی امسال برای اولین بار می‌خواهد در یک نمایشگاه بین‌المللی حضور یابد و بی شک برای آن برنامه‌های زیادی دارد. بیایید نگاهی به برنامه‌های این شرکت بیندازیم.
۱۳۹۴/۱۱/۲۲

image

 

شیائومی با این که در سال گذشته میلادی نتوانست به هدف‌گذاری‌اش در فروش برسد، با این حال سال بسیار موفقی را سپری کرد. هدف این شرکت برای سال 2015 فروش 80 تا 100 میلیون دستگاه گوشی هوشمند بود در حالی که آن‌ها توانستند تنها 70 میلیون دستگاه به فروش برسانند. آماری که اگر با فروش سال 2014 که 61 میلیون دستگاه بود مقایسه شود، پیشرفت این شرکت را نشان می‌دهد. از طرف دیگر این شرکت همچنان برترین شرکت تولید کننده چینی گوشی هوشمند در چین است در حالی که هوآوی برترین تولید کننده چینی در جهان لقب گرفته است. هوآوی در سال گذشته موفق شد 108 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند.

اما این آمار زمانی جالب توجه می‌شود که بدانیم سال گذشته این شرکت هیچ پرچم‌داری را عرضه نکرد که اگر این اتفاق می‌افتاد احتمالا شاهد نتایج متفاوت‌تری می‌بودیم. اخرین پرچم‌دار این شرکت Xiaomi Mi 4 نام داشت که در جولای 2014 معرفی شد. همه انتظار داشتند که Mi 5 سال گذشته معرفی شود اما شیائومی ترجیح داد که پرچم‌دار بعدیش را با اسنپدراگون 820 روانه بازار کند و به همین دلیل معرفی آن به تاخیر افتاد. با اینکه مدتی از معرفی اسنپدراگون 820 توسط کوآلکام می‌گذرد هنوز دستگاهی با این پردازنده روانه بازار نشده است. البته شرکت LeEco در جریان CES 2016 اولین گوشی با این پردازنده را معرفی کرد اما Le Max Pro هنوز به بازار نیامده است. شیائومی تایید کرده است که می 5 با پردازنده اسنپدراگون 820 در تاریخ 24 فوریه (5 اسفند) و در جریان کنگره جهانی موبایل بارسلونا رونمایی خواهد شد.

image

 

در مورد می 5 تا به حال اطلاعات زیادی منتشر شده است. از رندرهای فاش شده گرفته تا شایعات و البته اطلاعاتی که بعضا توسط شیائومی نیز تایید شده است. تاکنون می‌دانیم که این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 820 و صفحه نمایش با رزولوشن 1080p بهره می‌برد. همچنین تصاویر منتشر شده از این گوشی خبر از دو سیم کارته بودن آن می‌دهد که علاوه بر آن از NFC و اتصال 4G LTE نیز پشتیبانی می‌کند. این‌ها اطلاعاتی است که به طور رسمی توسط شیائومی تایید شده است، اما شایعات بیش از این هاست.

بر اساس بنچمارکی که چند هفته پیش از Mi 5 منتشر شد می‌توان برخی از مشخصات سخت‌افزاری این محصول را حدس زد. تقریبا مطمئنیم که می 5 با اندروید مارشمالو عرضه خواهد شد و بر اساس اطلاعات بنچمارک ذکر شده رابط کاربری MIUI 7 را خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود این محصول در دو نسخه با رم 3 و 4 گیگابایتی خواهد شد. در مورد جنس بدنه نیز گویا شیائومی قصد عرضه دو نسخه از می فایو را دارد. یکی با بدنه کاملا از فلز و یکی با بدنه فلز و شیشه. دیگر شایعات در مورد این محصول بدین قرار است: صفحه نمایش 5.1 اینچی، باتری 3600 میلی‌آمپر‌ساعتی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با قابلیت OIS و عرضه در نسخه‌های متفاوت با حافظه‌های داخلی مختلف.

image

 

در مورد طراحی می 5 گفتیم که احتمالا دو نسخه فلز و فلز+ شیشه خواهد داشت. در تصاویر منتشر شده شاهد یک دکمه Home فیزیکی هستیم که احتمال وجود حسگر اثر انگشت در این پرچم‌دار را افزایش می‌دهد. حتی ممکن است شیائومی در این محصول از اسکنر اثر انگشت 3 بعدی استفاده کند که البته اندکی بعید به نظر می‌رسد.

اما اگر از می 5 بگذریم، ممکن است در MWC امسال پهباد شیائومی نیز رونمایی شود. پهبادی که Mi Drone نام دارد و زمزمه‌ها حاکی از آن بود که تا پایان سال گذشته رونمایی خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد. خبر‌ها می‌گویند که به خاطر شباهت زیادی که این پهباد با محصول شرکت JDI داشته است طراحانش را وادار به بازنگری در طراحی آن کرده است. گفته می‌شود که ممکن است یک طرح اولیه از این محصول در کنگره موبایل بارسلونا به نمایش در آید. تصاویری که از طراحی این محصول منتشر شده حاکی از آن است که این پهباد را می‌توان به کمک دستبند سلامتی Mi Band کنترل کرد.

 

چیز دیگری باقی مانده است؟ شیائومی محصول دیگری برای معرفی در کنگره موبایل امسال خواهد داشت؟ احتمالا بله. احتمال دارد که چند گجت هوشمند جدید را در این نمایشگاه از شیائومی ببینیم. همچنین Mi TV 3 نیز احتمالا در این نمایشگاه دیده خواهد شد و احتمال دارد که شیائومی برخی محصولاتش که اخیرا معرفی شده است را باز معرفی کند. با این حال تمامی این‌ها در حد شایعه هستند و تنها چیزی که از معرفی آن در MWC 2016 مطمئنیم، Xiaomi Mi 5 است. ذکر این نکته هم ضروری است که کنگره موبایل امسال اولین تجربه حضور شیائومی در نمایشگاه‌های بین‌المللی است به همین دلیل احتمالا این شرکت برای آن نقشه‌های زیادی کشیده است. کنگره موبایل امسال اولین قدم شیائومی برای معرفی محصولاتش به بازارهای خارج از آسیا است و این مسأله یک پیام برای رقبا دارد: ما در حال ورود به بازارهای بین‌المللی هستیم، آماده باشید.

نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا شیائومی در بازارهای بین‌المللی نیز می‌تواند به قدرتمندی بازار آسیا ظاهر شود؟ پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ن

۱۳۹۴/۱۱/۲۴
خدمت Alex عرض کنم که1 - خیلی دیگه مونده تا سال 2105
2-من تقلید به حصاب>>>حساب نیاوردم شما با چشم خودت به عکس سوم نگاه کن واقعا کپی دکمه ی هوم سامسونگ نیست؟؟؟؟مثلا اگه این دکمه رو شکل مربع یا مستطیل می زد یا کناره های بدنه قرار میداد دنیا به آخر می رسید؟؟؟
3-از سال 2000 تا حالا بیش از نیمی از گوشی ها دکمه دار بوده اند که دست طراحان باز بوده و هر طرحی می خواستند می زدن حالا هم کسی اگه بخواد می تونه به راحتی طرح مستقل بده .نه اینها می خوان ما تا این گوشی رو می بینیم یاد سامسونگ بیفتیم و بخریم مارو اینقدر ساده فرض کردند.

Alex

۱۳۹۴/۱۱/۲۴
از سال 2000 تا 2105 بیش از 7هزار مدل گوشی ساخته شده باید انتظار اینو داشت که شباهتهایی بهم داشته باشن ، همه ی این گوشی ها ساخته دست انسانها هستن نه موجودات فضایی پس بسته به نیاز سالانه مردم دنیا گوشی ها خواه ناخواه شباهتهایی به هم باید داشته باشن ، البته ما هم عادت کردیم هر طرحیو حتی اگر یک روز زودتر ببینیم بقیه ی طراحی ها رو که به اون شباهت دارن تقلید به حصاب میاریم

ن

۱۳۹۴/۱۱/۲۳
سازندگان موبایل قدر خودشون رو نمی دونن و مدام از ظاهرهم تقلید می کنن ظاهر جلوی این گوشی کپی سامسونگ است به عکس سوم نگاه کنید از اون ور سامسونگ دنباله رو اپل در بعضی چیز های ریز رو ی بدنه اش ...از اونور اپل از اچ تی سی آخر سر اچ تی سی میر شکل سامسونگ می زنه ...به نظرم فقط سونی در ظاهر گوشیاش تقلید نکرده که اون هم خیلی تکراری شده..