خانهاخبار
تعویض سنسور تاچ آی دی در آیفون شاید به نابودی کامل گوشی منجر شود

تعویض سنسور تاچ آی دی در آیفون شاید به نابودی کامل گوشی منجر شود

ظاهرا کاربران زیادی هنگام آپدیت آیفون خود به iOS 9 با ارور 53 مواجه شده‌اند و گوشی‌شان از کار افتاده است. حال مشخص شده علت این اتفاق تعویض سنسور تاچ آی دی آیفون توسط تعمیرکاران غیرمجاز بوده است.
۱۳۹۴/۱۱/۱۷

اپل تایید کرده که تعویض دکمه هوم و سنسور تاچ آی‌دی در مراکز تعمیر غیررسمی آیفون ممکن است برای همیشه به مرگ این گوشی منجر شود.

این اتفاق زمانی روی می‌دهد که آیفون مذکور به iOS 9 به‌روزرسانی شود. در هفته‌های اخیر عده‌ای از کاربران بعد از به‌روزرسانی آیفون خود به iOS 9 با ارور ۵۳ مواجه شده‌اند. بعد از دریافت این ارور گوشی به‌طور کلی از کار می‌افتد و کاملا غیرقابل استفاده می‌شود.

سایت iFixit گزارش کرده که صفحه مربوط به ارور ۵۳ در سایت اپل بیش از ۱۸۳ هزار بار بازدید شده که این نشان می‌دهد مشکل جدی است و کاربران بسیاری با آن دست‌به‌گریبان شده‌اند.

اپل در این مورد عنوان کرده که سنسور تاچ آی‌دی حاوی اطلاعات اثر انگشت کاربر است که با الگوریتم‌های خاصی رمزنگاری شده‌اند و سنسور با گوشی در اصطلاح Pair شده. هنگامی که تعمیرکاران غیررسمی این سنسور را با سنسوری جدید تعویض می‌کنند، گوشی اطلاعات موجود در سنسور را معتبر نمی‌شناسد و بدین ترتیب دستگاه کاملا از کار می‌افتد. اما در صورتی که جابجایی دکمه هوم و سنسور تاچ آی‌دی در مراکز تعمیر رسمی اپل صورت گیرد، عملیات اعتبارسنجی اطلاعات سنسور و Pair کردن سنسور جدید با موفقیت انجام می‌شود و گوشی با مشکل مواجه نخواهد شد.

سخنگوی اپل اشاره کرده که اگر گوشی شما به‌دلیل تعویض این قطعه یا قطعات دیگر توسط تعمیرکاران غیرمجاز با مشکل مواجه شده و کاربری خود را از دست داده، حتما با یکی از مراکز پشتیبانی اپل تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

حال اگر در ایران زندگی می‌کنید و به این مشکل برخورده‌اید، احتمالا راه‌حل ساده‌ای برای رفع آن پیش روی شما نیست. با توجه به اینکه فروشگاه‌ها و مراکز رسمی تعمیر اپل در ایران شعبه ندارند، تنها کاری که می‌توانید برای گوشی‌تان انجام دهید این است که آن را به یکی از نمایندگی‌های اپل در کشورهای همسایه تحویل دهید.

دقیقا مشخص نیست آیا اپل راه‌حلی برای رفع این مشکل در نظر خواهد گرفت یا نه. اگر شما در این مورد با پشتیبانی اپل تماس گرفته‌اید، تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبان جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

مجید

۱۳۹۹/۸/۳
من آیفون6sدارم تاچ و السيديشو عوض کردم دکمه هوم کار میکنه ولی اثر انگشتش کار نمیکنه چیکار باید بکنم

نگین

۱۳۹۸/۸/۷
یه سوال داشتم من آیفون ۶sدارم دکمه تاچش خراب شده اثر انگشتش دیگه کار نمی کنه
این که بعضی ها میگن دیگه درست نمی شه درسته؟؟؟

امين

۱۳۹۷/۱۱/۲۳
من ايفون 5s دارم سنسور كار نميكنه صفحه كه خاموش ميشه كنار دكمه هوم خيلي خيلي داغ ميكنه بايد جيكار كنم؟!؟

مهرشاد

۱۳۹۷/۶/۱۴
کجاااااان اوووون اندرووویدیایی که میگن آیفون بده هان؟
ممد جان دلبندم شما به چیه سامسونگ آشغالتون مینازین؟ اگه یه دزد گوشی سامسونگ بدزده میتونه با فشار دادن سه تا دکمه گوشیتو باز کنه خخخخ آمار واقعی نشون داده ۹۹ درصد مردم ایران آیفونو بخاطر شیکو با کلاسیش بعلاوه امنیتش میخرن!!! حالا هی بگید سامسونگ، سامسونگ، سونی، الجی من که نه کل دنیا معتقدن سامسونگ که هیچ اندروید تنها سیستم عامل آشغالو کثیف تو دنیاس چرا با سه تا دکمه باز میشه؟ درسته طرف اطلاعات گوشیتو نداره بلخره میتونه اسفاده کنه. گوشیتونو خاموش کنید باتریو بعد سی ثانیه بندازی سه تا دکمه ''power''home''volum up'' رو نگهدارین ریست میشه خخخخخخ جالبه امتحان کنید خخخ

دیار

۱۳۹۷/۴/۱۶
سلام من ایفون 5s دارم تاچ ایدی خراب شد دادم تعویض کردن الان تاچ ایدی کار نمیکنه به نظرتون چطور این مشکلو حل کنم