خانهاخبار
گسترش دوربین دوگانه در گوشی‌های هوشمند از سال 2017

گسترش دوربین دوگانه در گوشی‌های هوشمند از سال 2017

مدیر مالی شرکت سونی در مورد آینده دوربین‌های دوگانه پیش‌بینی کرده است که استفاده از آنها در گوشی‌های هوشمند از سال 2017 رشد چشمگیری خواهد یافت.
۱۳۹۴/۱۱/۱۶
image

 

دوربین دوگانه در گوشی‌های موبایل در حال جا افتادن است. پیش از این چند گوشی اندرویدی با این قابلیت به بازار آمده‌اند و شایعات از دوگانه بودن دوربین آیفون 7 پلاس خبر می‌دهند. در همین حال شرکت سونی پیش‌بینی کرده است که از سال 2017 استفاده از این دوربین‌ها بیش‌ازپیش افزایش می‌یابد.

کنیچیرو یوشیدا، مدیر مالی شرکت سونی، در پاسخ به سوال تحلیلگری که پرسیده بود «در مورد آینده لنزهای دوگانه در یکی-دو سال بعدی چه فکر می‌کنید؟» گفته است:

ما باور داریم که امسال دستگاه‌های بیشتری از شرکت‌های برتر تولیدکننده گوشی هوشمند با قابلیتی معرفی می‌شوند که به‌عنوان دوربین دوگانه می‌شناسیم. با این حال، همان‌طور که پیش از این اشاره کرده بودم، بازار گوشی هوشمند اخیرا گسترش بسیار داشته و در عوض سرعت رشد بازار پرچم‌داران پیشرفته شرکت‌ها کاهش یافته است. این موضوع ممکن است بر میزان تقاضا و برنامه تولید گوشی‌های هوشمند با لنز دوگانه اثرگذار باشد. به همین دلیل اعتقاد داریم همه‌گیر شدن گوشی هوشمند با لنز‌ دوگانه در سال 2017 آغاز خواهد شد.

اما دوربین‌های دوگانه چه ویژگی برتری نسبت به دوربین‌های فعلی دارند؟ یکی از برتری‌های آنها زوم بهتر بدون نیاز به استفاده مکرر از زوم دیجیتال است. همچنین شما می‌توانید پس از عکس‌برداری فوکوس تصویر را تغییر دهید. فایده دیگر آنها عملکرد درخشان‌تر در محیط‌هایی با نور کم است.

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر این که اپل نمونه‌های دوربین دوگانه را برای تست روی آیفون 7 پلاس از شرکت لارجن تکنولوژی و سایر شرکت‌های سازنده لنز دوربین دریافت کرده است. انتظار می‌رود اپل در آیفون 7 از تکنولوژی‌های شرکت LinX، که سال گذشته خریداری‌اش کرد، استفاده کند. محدوده فعالیت این شرکت به تصویربرداری‌های 2D و 3D مربوط است.

دیگر پرچم‌داری که احتمال می‌رود دوربین دوگانه داشته باشد LG G5 است که شاید در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی شود. Galaxy S7 نیز یکی دیگر از گوشی‌هایی است که گفته می‌شود دوربین دوگانه دارد، اما به نظر نمی‌رسد این‌گونه باشد. البته احتمالا سامسونگ تا پایان سال میلادی یک گوشی دیگر از سری گلکسی معرفی می‌کند که این قابلیت را نیز داشته باشد. سونی را نیز فراموش نکنید؛ احتمال حضور لنزهای خودساخته این شرکت در پرچم‌دار بعدی سری Xperia وجود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهدی

۱۳۹۴/۱۱/۲۱
عزیزمن خودت خواهی دید که این دو دوربین با اون دوربین اچ تی سی متفاوته... الجی همیشه غافلگیر میکنه همو نجوری که با دیافراگم باز تر غافلگیر کرد.الجی حرف اول تو کیفیت دوربین و تصویر و میزنه

UNknown

۱۳۹۴/۱۱/۲۰
این چ حرفیه خب بالاخره هر فناوری جدید رو یه شرکت معرفی میکنه بعد بقیه ازش بهره میبرن حالا کاری ب غلط یا درستیش ندارم ولی رسمش اینطوریه مگه همین تاچ ایدی نبود ک اول اپل معرفیش کرد الان دیگه همه گوشی های جدید تاچ ایدی رو دارن

Mohsen gafary

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
بازم ایول به htcکه همه جا پیشرو هست اول از همه htcدوربین دوگانه توی گوشیهاش به کار برد حالا تازه این شرکتها یادشون اومده فن اوریش رو بدست بیارن

MorTezA

۱۳۹۴/۱۱/۱۶
اینکه دو تا باشه ، یکی یا ده تا ، اصلن مهم نیست ! ، شاید هیچوقت یه نظرسنجی نباشه که خواسته ها چیه .
شایدم یه روزی یه ۵ اینچی جای چشم انسان رو گرفت!!!
الفدا

دنی

۱۳۹۴/۱۱/۱۶
مخترع؟ میدونی چند سال پیش ال جی دوربین دو گانه 3 بعدی رو رو گوشی آورد؟
Optimus 3D P920 در سال 2010