خانهمقاله‌ها
چگونه فایل‌ها را به راحتی بین کامپیوتر و آیفون جابجا کنیم؟

چگونه فایل‌ها را به راحتی بین کامپیوتر و آیفون جابجا کنیم؟

یکی از مشکلات اصلی اکثر کاربران آیفون در گذشته، محدودیت‌های اعمال شده برای پروسه انتقال دیتا به کامپیوتر بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر، این امر مقداری ساده‌تر شده و در این مطلب، نحوه جابجایی فایل‌ها میان کامپیوتر و آیفون را به شما نمایش می‌دهیم.
۱۴۰۲/۷/۲۵

گوشی‌های آیفون با وجود محبوبیت فراوان خود میان کاربران در سطح جهان، همواره به وسیله محدودیت‌هایی چون عدم امکان انتقال ساده فایل‌ها به پلتفرم‌هایی چون کامپیوتر‌های شخصی شناخته شده‌اند. خوشبختانه، در سال‌های اخیر این محدودیت‌ها مقداری کم‌رنگ‌تر شده و اضافه شدن قابلیت‌هایی چون File Sharing، اوضاع را برای کاربران آیفون مقداری بهبود بخشیده است.

در این مطلب، راه‌های متفاوت جابجایی فایل‌ها میان آیفون و کامپیوتر از طریق روش‌های رسمی و بدون استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه را به شما نمایش خواهیم داد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

image

 

چگونه فایل‌ها را به راحتی بین کامپیوتر و آیفون جابجا کنیم؟

برای جابجایی فایل‌ها میان آیفون و کامپیوتر، ابتدا به اپلیکیشنی با پشتیبانی از File Sharing نیاز داریم. با وجودی که اپلیکیشن‌های غیر رسمی فراوانی برای استفاده از قابلیت وجود دارند؛ در این مطلب از مرورگر محبوب و شناخته شده گوگل کروم برای انجام پروسه انتقال دیتا استفاده خواهیم کرد. می‌توانید از طریق این لینک، مرورگر گوگل کروم را از اپ استور دانلود کنید.

در صورتی که از کامپیوتر‌های ویندوزی استفاده می‌کنید؛ برنامه آیتونز را روی کامپیوتر نصب کرده و سپس آیفون خود را به آن متصل کنید. پس از باز کردن برنامه آیتونز، روی گزینه آیفون کلیک کنید.

image

 

وارد بخش File Sharing شوید.

image

 

در بخش File Sharing، در منوی Apps گزینه گوگل کروم را انتخاب کنید. در لیست کناری، تمامی دانلود‌های شما با این مرورگر نمایش داده می‌شوند.

image

 

فایل مورد نظر خود را به وسیله قابلیت Drag & Drop به لیست Chrome Documents منتقل کرده و پس از انجام پروسه انتقال، روی دکمه Done کلیک کنید.

image

 

در آیفون خود، اپلیکیشن Files را یافته و آن را باز کنید. وارد بخش On My iPhone شوید و سپس فولدر Chrome را باز کنید. همانطور که می‌بینید؛ فایل انتقال یافته توسط شما در این فولدر قابل مشاهده است. با استفاده از همین روش، امکان انتقال فایل‌ها از آیفون به کامپیوتر نیز وجود دارد.

 

در سوی دیگر، اوضاع برای کاربران سیستم عامل macOS مقداری ساده‌تر است و در صورتی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنید؛ می‌توانید آیفون خود را به کامپیوتر مک متصل کرده و سپس در منوی Finder، روی نام آن کلیک کنید. در صفحه مربوط به آیفون، گزینه Files را انتخاب کنید و همانند گام‌های پیشین این آموزش، پروسه انتقال دیتا را آغاز کنید.

 

 

چگونه فایل‌ها را با استفاده از AirDrop به کامپیوتر‌های مک انتقال دهیم؟

امکان انتقال بی‌سیم فایل‌های آیفون از طریق AirDrop، تنها برای کاربران سیستم عامل macOS وجود دارد. در صورتی که قصد انتقال فایل به کامپیوتر مک خود به وسیله AirDrop را دارید؛ ابتدا فایل مورد نظر خود را در اپلیکیشن Files پیدا کرده و انگشت خود را به مدت چند ثانیه روی آن نگه دارید.

در منوی باز شده، گزینه Share را انتخاب کرده و سپس گزینه AirDrop را انتخاب کنید.

 

نام کامپیوتر مک خود را انتخاب کرده و منتظر اتمام پروسه انتقال دیتا بمانید.

image

 

امیدواریم که این مطلب آموزشی، در پروسه انتقال دیتا بین آیفون و کامپیوتر برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که با مشکلات خاصی طی این پروسه مواجه شده‌اید؛ تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (78 نظر)

حامد۱۱۱۷

۱۴۰۲/۷/۲۸
میتونی واتساپ را روی مرورگر کامپیوتر اجرا کنی سایت whatsapp web

alireza13660212

۱۴۰۲/۷/۲۶
از تعداد نظرات مشخصه که سیب گندیده فقط اسمه واسه پُز دادن وگرنه اندازه ی گوشکوب ساده هم نیست

سولماز

۱۴۰۱/۸/۱۳
برو تو قسمت setting WhatsApp /link device
اونجا حذفش کن اون کامپیوتری را که باهاش کانکت شده بودی چون همه واتسپت را داره الان

raad

۱۴۰۰/۴/۲۴
با استفاده از برنامه 3utools

علیرضا

۱۴۰۰/۴/۹
آقا من یه فایلی رو با گوشیم دانلود کردم واسه ویندوزه و اصلا تو آیفون نصب نمیشه و میخوام حالا انتقالش بدم به کامپیوترم با همین نرم افزار آیتونز باید اینکارو بکنم ؟ راه دیگ نداره ؟