خانهاخبار
شارژر بی‌سیم آیفون سال آینده به خانه‌ها می‌آید

شارژر بی‌سیم آیفون سال آینده به خانه‌ها می‌آید

اپل در حال توسعه متد جدیدی برای شارژ بی‌سیم آیفون‌هاست که پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده آماده شود.
۱۳۹۴/۱۱/۱۰

اپل برای عقب نیفتادن از قافله و روند کلی بازار تکنولوژی، قابلیت‌های جدید را که هنوز به بلوغ و کیفیت مطلوب نرسیده‌اند و کارایی قابل قبول ندارند هیچ‌گاه به محصولات خود اضافه نمی‌کند و تا زمانی که آنها به استانداردهای اپل نرسند، به اکوسیستم خودش راهشان نمی‌دهد. اگر شما هم جزو کاربران اپل باشید، با کار کردن با محصولات این شرکت به‌صراحت می‌توانید متوجه این قضیه بشوید که این شرکت هیچ‌گاه تکنولوژی جدیدی را با کمبود و کاستی و اشکال به دستگاه‌های خودش اضافه نمی‌کند.

به‌طور مثال، این اواخر شاهد ورود شارژر‌های بی‌سیم یا القایی به دنیای موبایل‌ها و ساعت‌های هوشمند بودیم که البته اپل نیز ساعت هوشمند خود، Apple Watch، را به آن مجهز کرد. اما سوالی که پیش می‌آید این است: چرا اپل شارژر بی‌سیم را وارد دنیای آیفون‌ها نکرده؟

 

image

 

مشکلاتی از قبیل دیر‌تر شارژ شدن و صدمه زدن به باتری طی استفاده درازمدت نشانه عدم توسعه این تکنولوژی به حد کافی و قابل قبول است، اما از آنجا که بسیاری از شرکت‌ها برای ایجاد نوآوری و پیشی گرفتن از رقبای خود عجله بسیار دارند، قابلیت‌های جدید را زود‌تر از موعد وارد محصولات خود می‌کنند. با توجه به این که ساعت‌های هوشمند باتری‌ای با توانی بسیار کمتر از تلفن‌های همراه هوشمند دارند، می‌توانند زودتر شارژ شوند و برای شارژهای بی‌سیم مناسب‌اند، اپل هم این تکنولوژی را به Apple Watch آورد، اما چون هنوز برای شارژ باتری آیفون کیفیت و توان این تکنولوژی به حد کافی نرسیده، تعبیه آن را در آیفون منع کرده است.

image

 

حالا به گزارش Bloomberg، اپل در حال توسعه راه جدیدی با نام cutting-edge برای شارژ بی‌سیم آیفون است که امکان دارد سال آینده سرانجام وارد دنیای آیفونی‌ها شود.

این تکنولوژی به کاربر اجازه می‌دهد بدون ارتباط مستقیم آیفون با شارژر، گوشی‌اش را شارژ کند. به‌طور مثال، ممکن است شارژر شما کنار پریز دیوار باشد، اما آیفونتان روی میز! حال می‌توان به‌معنای واقعی ویژگی بی‌سیم را به این شارژر‌ها نسبت داد، چراکه کاربر برای شارژ کردن موبایلش به چسباندن آن به شارژر نیازی ندارد و دیگر از شارژر‌های القایی خبری نیست.

اگر به سال ۲۰۱۴ میلادی برگردیم، خبرها و شایعاتی از آن زمان به یاد می‌آوریم که می‌گفت اپل در حال کار روی شارژر خورشیدی برای ساعت هوشمند خود و آیفون است. در اخبار دیگری آمده بود که این شرکت در حال کار روی شارژر بی‌سیمی است که هنگامی که کاربر آیفون خود را نزدیک iMac به شعاع یک متر قرار دهد، آیفونش را خودبه‌خود شارژ می‌کند.

این طور که به نظر می‌رسد، ممکن است اپل تا توسعه کامل این تکنولوژی آن را نزد خویش نگه دارد و عرضه آن را به iPhone 7s موکول کند.

 

image

 

نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

اميد

۱۳۹۵/۱/۲۵
فرهاد جان شما برو اندرويدتو استفاده كن خوش باش كسيايي كه پول خريد ايفون ندارن اين حرفايي كه شما ميزنيو ميزنن برادر من كي اعلام كردن اپل ضد اب كجا گفته شد مقاوم در برابر اب ولي ايفون اس اي يك ساعت شايدم بيشتر داخل اب دووم مياره تكنولوژي كه اندرويديا الان دارن ازش استفاده ميكنن اپل قبلا فكرشو كرده و بي سرو صدا مقاومتو گوشياشو ونياز كاربرو براورده كرده كه هيچ كس تاحالا حتي ي سرسوزنم بهش فكر نكرده بود.

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۱۱/۱۳
فرقش اینه که برق مستقیم فاتحه باتری رو نمیخونه و شارژرای چینی اپل و سامسونگ و اون چرندیات چینی هی تند و تند خراب نمیشه. سرعت شارژ میره بالا. این تکنولوژی در حد پایه ایشم عظمت رو نشون میده منتها شما اصلا یه بند انگشت مطالعه نداری که بدونی بیس سال قبل از سامسونگ در پیت کره ای تکنولوژی رو نوکیا اورده بود که هم سبک تر و کوچک تر بود و هم بازدهی بیشتری داشت. یکی از علل اصلیش هم هنگرویدی نبودن نوکیا بود. این ینی قدرت نه این که کار یه شرکت دیگه رو ورداری به اسم خودت بزنی. نه این که صفه amoled نوکیا رو ورداری اولش یه super بچسبونی فک کنی مال خودت بهتره. این ینی همون تقلیدی که سامسونگ از بدو ورود به بازار داشت از اپل و دیگر شرکت ها میکرد

جواد

۱۳۹۴/۱۱/۱۲
فيلسوفاى صاحب نظر.. الان اين تكنولوژى خام و تا حدى بلا استفادس.برا همينه كه اپل به كارش نبرده و داره تكميلش ميكنه( ظاهراً متن رو هم نخونديد) نه مثل سامسونگ بياد بذاره كه مجبور بشى گوشى رو بذارى رو يه تيكه سنگ و جداشم نكنى. خو چه فرقى كرد با همون كابل.بعدم يه روز طول بكشه تا شارژ بشه و گند بزنه به دوام باطرى كه صرفاً تشريفاتيه و معمولا كسى كه زمان و گوشيش براش مهمه اين كارو نميكنه.حالا اشكال نداره. اپل كه تكنولوژيش رو تكميل ميكنه شما هم باز بشينين حرف الكى بزنين

amir

۱۳۹۴/۱۱/۱۲
moteasefam baraye tarz fekreton

amir

۱۳۹۴/۱۱/۱۲
Samsung kole zendegish taghlid az apple fekr konid bad harf bezanin