خانهاخبار
مشخصات کامل HTC One M10 فاش شد

مشخصات کامل HTC One M10 فاش شد

اکانت evleaks@ اطلاعات جدیدی در مورد پرچمدار آینده اچ تی سی منتشر کرده است.
۱۳۹۴/۱۱/۹
image

 

هرچه به کنگره جهانی موبایل بارسلونا نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات بیشتری در مورد محصولات جدید تولیدکنندگان گوشی هوشمند به گوش می‌رسد. در چند روز اخیر اخبار بسیاری در مورد گوشی‌های LG G5 و Samsung Galaxy S7 منتشر شده؛ اخباری که شامل تصاویر، مشخصات سخت‌افزاری و دیگر موارد مربوط به این محصولات است. اما یکی از شرکت‌هایی که اخیرا خبر چندانی از آن به بیرون درز پیدا نکرده شرکت تایوانی HTC است؛ به‌خصوص که انتظار داریم این شرکت به‌زودی از پرچم‌دار One M10 رونمایی کند. مانند پرچم‌دار قبلی اچ‌تی‌سی، یعنی One M9، انتظار داریم با محصول منحصربه‌فرد و جذابی روبرو شویم. این گوشی برای شرکت تایوانی اهمیت بسیاری دارد، زیرا این اواخر وضعیت تراز مالی این شرکت چندان مناسب نبوده است. اطلاعاتی اخیرا منتشر شده است که سخت‌افزار این محصول را مشخص می‌کند. با هم نگاهی به آنها می‌اندازیم.

این اطلاعات از طریق اکانت توییتر معروف @evleaks منتشر شده و گفته شده از طریق فردی به دست آمده که نمونه اولیه One M10 را در دست گرفته است. بر اساس این اطلاعات One M10، که این روزها با نام Perfume نیز شناخته می‌شود، از صفحه نمایش 5.1 اینچی با رزولوشن QHD و پنل AMOLED بهره می‌برد. همچنین آخرین نسخه رابط کاربری مخصوص اچ‌تی‌سی یعنی Sense 8.0 را دارد و با اندروید مارشمالو نسخه 6.0.1 معرفی خواهد شد. همچنین  گویا حسگر اثر انگشت آن مانند Galaxy S6 زیر صفحه نمایش تعبیه شده است.

آن‌طور که گفته شده، پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی از پردازنده اسنپدراگون 820 با پردازنده گرافیکی Adreno 530 استفاده می‌کند که البته شنیدن این خبر چندان دور از انتظار نبود. اچ‌تی‌سی همواره از آخرین نسخه برترین پردازنده‌های بازار در پرچم‌دارانش استفاده می‌کند و اسنپدراگون 820 نیز یکی از بهترین‌های حال حاضر بازار است. از طرف دیگر گفته شده است این محصول 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از حافظه‌های جانبی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

image

 

اکانت توییتر یادشده گفته است نمونه اولیه‌ای که آزمایش کرده‌اند تنها 23 گیگابایت از حافظه داخلی را در اختیار کاربر گذاشته. همچنین، از آنجا که احتمال دارد طراحی ظاهری این محصول تا هنگام معرفی تغییر کند، نویسنده ترجیح داده در مورد طراحی دستگاه چیزی نگوید و فقط به ذکر این نکته بسنده کرده است که در نسخه فعلی از بلندگوهای Boomsound خبری نیست.

اچ‌تی‌سی در سالیان اخیر بسیار درگیر موضوع تصویربرداری گوشی‌هایش بوده است. One M8 از سنسور ساخت خود این شرکت با نام UltraPixel استفاده می‌کرد که درنهایت نتوانست نظر کاربران را چندان به خود جلب کند. پرچم‌دار بعدی، یعنی One M9، با بازگشتی به عقب از سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده کرد که البته بازهم نتوانست در حد و اندازه آنچه از آن تعریف می‌شد ظاهر شود. خبر عجیب این است که احتمالا در One M10 شاهد تغییر رویه‌ای دوباره از سوی اچ‌تی‌سی خواهیم بود. گویا دوربین اصلی این محصول 12 UltraPixel خواهد بود، در حالی که هنوز در مورد دوربین جلو آن اطلاعاتی منتشر نشده است. همچنین گفته شده هر دو دوربین این پرچم‌دار از قابلیت تثبیت‌کننده تصویر (OIS) بهره می‌برند.

در مورد زمان عرضه و قیمت این پرچم‌دار هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است، اما اخیرا خبری منتشر شد که می‌گفت اچ‌تی‌سی از پرچم‌دار جدیدش در کنگره موبایل بارسلونا رونمایی نخواهد کرد و احتمالا باید منتظر معرفی آن در ماه مارس (نیمه دوم اسفند) باشیم.

نظر شما در مورد این اطلاعات جدید چیست؟ اگر این اطلاعات حقیقت داشته باشد، به نظر شما One M10 می‌تواند بازگشت موفقیت‌آمیزی برای HTC به شمار رود؟ پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

Erfanep

۱۳۹۵/۲/۱۶
سلام،دوربینش که فکر کنم عالیه ولی ظاهرش اصلا خوب نیست مخصوصا برآمدگیه دوربین پشتش که خیلی خیته،صفحه نمایششم باید 5,5میزد،بلندگوهاش هم گذاشته زیر گوشی دکمه که خیلی زشت شده،جلوش هم که شبیه سامسونگه خز شده،دکمه پاور گوشی هم چندتا برآمدگی ضایع گذاشته روش پهنای گوشی هم زیادتر شده که مثله آجره،در کل شرکت اچ تی سی ورشکست شد با این طراحیش.

حسین

۱۳۹۵/۲/۱۰
سلام.من واقعا تعجب کردم دوربینش رد خور نداره پردازنده هم قوی هست اصلا این گوشی بینظیره.منتظرم به بازار بیاو بخرم

سهیل

۱۳۹۵/۱/۱۵
عزیزم این چه تعریفی از اولتراپیکسل بود شما کردی با چه ماشین حسابی به 40 مگاپیکسل رسیدی ?

Ali

۱۳۹۴/۱۱/۱۲
12 اولتراپیکسل؟!این یعنی در حدود 40 مگا پیکسل که فوق العاده هست...
الان دوربین سلفی m9 چهار اولترا ست که از دوربین اصلی خیلی از دستگاه ها بهتره...

danesh

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
واقعا عالی ولی پول ندارم بخرم بینظیره