خانهاخبار
جدیدترین نسخه کروم برای iOS همراه با پایداری و سرعت بیشتر

جدیدترین نسخه کروم برای iOS همراه با پایداری و سرعت بیشتر

گوگل مرورگر اختصاصی خود را برای سیستم عامل آی او‌ اس به‌روز کرد. در این نسخه پایداری کروم به‌طرز قابل توجهی افزایش یافته و کمتر کرش می‌کند.
۱۳۹۴/۱۱/۹
image

 

گوگل یک به‌روزرسانی برای نسخه iOS مرورگر کروم منتشر کرده است که از جدیدترین موتور رندرینگ اپل، WKWebView، استفاده می‌کند. در نسخه جدید وب‌گردی به‌طرز قابل توجهی پایدارتر و راحت‌تر شده و اجرای جاوااسکریپت روی این نسخه بسیار سریع‌تر از نسخه‌های پیشین است.

مهم‌ترین تغییر این نسخه پایدارتر شدن آن است. به‌دلیل استفاده از موتور رندرینگ WKWebView در صورتی که مرورگر با کمبود حافظه روبرو شود یا کرش کند، کروم به‌طور کامل بسته نخواهد شد؛ به‌عبارت دیگر، در این نسخه میزان کرش‌های کروم 70 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر پایداری بیشتر، این موتور رندرینگ مزایای دیگری نیز با خود به کروم آورده است. کروم در این نسخه با استانداردهای وب مانند HTML5 بیشتر هماهنگ شده است و از طرفی هنگام سوییچ کردن روی تب‌های پس‌زمینه 25 درصد کمتر از نسخه‌های پیشین با بارگذاری مجدد صفحه روبرو خواهید شد. جاوااسکریپت نیز در این نسخه سرعت بهتری پیدا کرده است، اسکرول کردن در صفحات بسیار روان‌تر شده و به دستورات کاربر نیز بهتر پاسخ داده می‌شود.

 

image
image

 

علاوه بر این، طراحی آیکون‌ها در New Tab تغییر کرده و راحت‌تر می‌توانید به سایت‌های پربازدیدتان دسترسی پیدا کنید. همچنین با کشیدن انگشت به سمت پایین یا راست در صفحه اصلی می‌توانید مستقیما بین بوک‌مارک‌های خود جستجو کنید.

قابلیت‌های کلی کروم برای iOS:

  • همگام‌سازی دستگاه‌های مختلف: به این ترتیب می‌توانید بوک‌مارک‌ها یا تاریخچه مرور خود را روی لپ‌تاپ، موبایل یا تبلتتان همگام کنید.
  • وب‌گردی سریع‌تر: امکان دسترسی سریع و آسان به منوی جستجو و دسترسی سریع به صفحات مشاهده‌شده قبلی
  • جستجوی صوتی: با استفاده از Google Voice به‌جای تایپ کردن، سخن بگویید و در وب جستجو کنید.
  • ترجمه: به‌راحتی صفحات مختلف را به زبان‌های متفاوت ترجمه کنید.
  • تب‌های نامحدود: هیچ محدودیتی برای تعداد تب‌ها وجود ندارد و به‌راحتی می‌توانید بین آنها رفت‌وآمد کنید.
  • حریم شخصی: با استفاده از حالت ناشناس وب‌گردی کنید، بدون اینکه تاریخچه وب‌گردی‌تان جایی ثبت شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Amin

۱۳۹۴/۱۱/۱۰
ب چ دليل بايد ب جاي استفاده از سافاري از كروم يا هر مرورگر ديگه اي تو آيفون استفاده كنيم !؟! وكدوم آدم عاقلي همچين كاري ميكنه؟!