خانهاخبار
آیا Z5 Premium ارزش خرید دارد؟

آیا Z5 Premium ارزش خرید دارد؟

در این مطلب سعی می‌کنیم در مورد خوبی‌ها و بدی‌های زد5 پرمیوم صحبت کنیم. اگر قصد دارید این گوشی دوست‌داشتنی را بخرید، بهتر است قبل از خریدتان این مطلب را مطالعه کنید.
۱۳۹۴/۱۱/۹

محصول پرچم‌دار سونی، زد5 پرمیوم، حدود یک هفته در اختیار ما بود و براساس تجربه‌ای که از کار کردن با آن به دست آوردیم، این مطلب را تولید کردیم. در این مطلب سعی می‌کنیم مزایا و معایب این گوشی را بنویسیم تا آن دسته کاربرانی که قصد خرید دارند با اطلاعات درست و کافی این کار را انجام دهند.

 

image

 

مزیت اول: سخت‌افزار فوق‌العاده

 

image

 

زد5 پرمیوم از نظر سخت‌افزاری بسیار عالی است و هنگام کار کردن با آن به هیچ مشکلی برنخواهید خورد. پردازنده 8 هسته‌ای آن به‌خوبی از پس سنگین‌ترین پردازش‌ها برمی‌آید. مولتی تسکینگ در زد5 پرمیوم بسیار عالی است و در یک هفته استفاده ما از این گوشی کوچک‌ترین افت عملکرد یا لگ زدنی مشاهده نکردیم.

 

عیب اول: قاب بخرید!

 

image

 

یکی از عیب‌های اصلی زد5 پرمیوم به بدنه آن مربوط می‌شود. هرچند ظاهر این گوشی بسیار زیبا و شیک است، استفاده از شیشه و فلز در بدنه باعث شده این محصول به‌شدت لیز باشد و سُر بخورد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید زد5 پرمیوم حتما یک قاب مناسب نیز خریداری کنید تا مشکلی پیش نیاید.

 

مزیت دوم: نمایشگر عالی

 

image

 

زد5 پرمیوم به نمایشگر 4K مجهز است. هرچند رزولوشن این گوشی در حالت عادی فول اچ‌دی است، این موضوع از ارزش‌های نمایشگر زد5 پرمیوم کم نمی‌کند. رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار خوب‌اند و کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسند و، برخلاف نمایشگر‌های سوپرآمولد سامسونگ، به‌هیچ‌وجه رنگ‌ها دست‌کاری و اشباع نمی‌شوند. یکی از خوبی‌های زد5 پرمیوم این است که می‌توانید تجربه دیدن فیلم 4K را کسب کنید و از دیدن باکیفیت‌ترین فیلم‌های دنیا لذت ببرید.

 

عیب دوم: دکمه‌های نه‌چندان مناسب

 

image

 

اگر راست‌دست هستید، هنگام استفاده از زد5 پرمیوم کمی اذیت می‌شوید، چون همیشه دکمه‌های کنترل صدا و شاتر دوربین زیر انگشت شست شما قرار دارند. این مسئله در بلندمدت ممکن است باعث خراب شدن دکمه‌های گوشی شود.

 

image

 

اگر چپ‌دست هستید، زد5 پرمیوم یکی از بهترین تجربه‌ها را برای شما رقم می‌زند و هنگام استفاده از آن لذت خواهید برد. به‌نظر ما زد5 پرمیوم جزو آن دسته گوشی‌هایی است که افراد چپ‌دست با آن بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

 

مزیت سوم: دوربین اصلی فوق‌العاده

 

image

 

دوربین زد5 پرمیوم یکی از بهترین‌هاست. کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با این گوشی بسیار خوب است و عکس‌ها کوچک‌ترین نویزی ندارند. اپلیکیشن دوربین طراحی بسیار خوبی دارد و رابط کاربری‌اش بسیار هوشمندانه طراحی شده است. اپ دوربین امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد و امکان ثبت شگفت‌انگیز لحظه‌ها را برایتان فراهم می‌کند.

 

عیب سوم: دوربین سلفی

 

image

 

برخلاف دوربین اصلی، دوربین سلفی کیفیت بسیار بالایی ندارد و اگر واقع‌بینانه صحبت کنیم، باید بگوییم دوربین سلفی‌اش انتظارات ما را برآورده نکرد. تصاویر ثبت‌شده با دوربین جلو زد5 پرمیوم نویز دارند و کمی غیرواقعی جلوه می‌کنند. البته این نویزها به‌حدی نیست که شما را ناامید کند، ولی خب از سونی انتظار بیشتری داشتیم.

 

مزیت چهارم: کارت حافظه جانبی

 

image

 

زد5 پرمیوم جزو معدود پرچم‌داران 2015 است که درگاه کارت حافظه دارند. اکثر پرچم‌داران 2015 این ویژگی را ندارند و همین موضوع وجه تمایز زد5 پرمیوم با رقباست. اگر حافظه یکی از دغدغه‌های شماست، باید بگوییم با زد5 پرمیوم هیچ‌گاه مشکلی نخواهید داشت و با کارت حافظه 200 گیگابایتی می‌توانید هرکاری انجام دهید و همه اطلاعات را روی گوشی خود داشته باشید.

 

عیب چهارم: قیمت

 

image

 

به‌جرئت می‌توان گفت زد5 پرمیوم یکی از بهترین گوشی‌هایی است که در سال 2015 دیدیم، ولی شاید بزرگ‌ترین ایرادش قیمت بسیار بالای آن باشد. زد5 پرمیوم بدون گارانتی قیمتی بین 2450000 تا 2500000 تومان دارد که این رقم کمی تند به‌نظر می‌رسد. اگر قصد دارید زد5 پرمیوم را خریداری کنید، بهتر است صبر کنید تا قیمت کاذب آن شکسته شود. از نظر ما زد5 پرمیوم باید قیمتی حدود 2000000 تومان داشته باشد.

 

نتیجه‌گیری

 

image

 

در یک هفته‌ای که با زد5 پرمیوم کار کردیم، از لحاظ کارایی مشکلی خاصی مشاهده نکردیم. پردازش‌ها به‌خوبی و با سرعت بالا انجام می‌شدند و لگ یا افت عملکرد مشاهده نشد. زد5 پرمیوم عیوب چندانی ندارد؛ هرچند به‌هرحال تمام گوشی‌ها نقص‌هایی دارند و فبلت پرچم‌دار سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در کل اگر قصد خرید این محصول را دارید، باید بگوییم از لحاظ کارایی و عملکرد بسیار عالی است و واقعا ارزش خرید بالایی دارد. تنها مشکل اساسی‌اش برچسب قیمت آن است؛ اگر قیمتش پایین‌تر بیاید، زد5 پرمیوم یکی از ایده‌ال ترین گزینه‌های خرید محسوب می‌شود.

  • نظر شما در مورد زد5 پرمیوم چیست؟
  • به نظر شما چه مزایا و معایب دیگری می‌توان به این لیست اضافه کرد؟
  • از نظر شما قیمت واقعی این گوشی چقدر باید باشد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (118 نظر)

مازیار

۱۳۹۷/۳/۱۸
ریست فکتوری

مازیار

۱۳۹۷/۳/۱۸
گوشی دو سیمکارت همش همینه نوت فایو هم همین مشکل رو داره کلا آنتن دهی دو سیمکارته بخاطر سوییچ شدن مداوم بسیار ضعیف تر از باقی نمونه هاست.

مازیار

۱۳۹۷/۳/۱۸
گوشی بسیار شکنندست. پشت و جلو هردو شیشست وا ضربه به راحتی میشکنه و برد آسیب میبینه.
داغ میکنه.
چون تاچ بقله به راحتی خم میشه گوشی دوستم تو جیبش تا شد!
و تا نشه خم میشه که باعث میشه ضد آب نشه (بلایی که سر من اومد) دستم خیسبود و آب رفت داخل و تعمیر شد.
بعد اینکه قسمت هدفون خراب میشه یک آی سی میزوزه که دیگه تشخیص نمیده بهش هدفون وصل هست یا خیر و این بسیار شایعه
بعد اینکه قسمت تصویر رو مین بورد تو گوشی من آتیش گرفت و دستم سوخت. خود دانید. اصلا پیشنهاد نمیشه
دوربینش خوبه صفحش خوبه بسیار زیباست اما خیلی بده.

فرامرز

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
من خودم ضد فایو معمولی دارم بهترینه کی میگی آشغاله حتا دوربینش از اس 7 اج بهتره

محمد

۱۳۹۶/۷/۳۰
سلام من دو هفته است گوشی سونی زد پنج پرمیوم خریدم با مشکل برخوردم گوشی من روی GSMروستایی کار نمیکنه به نظر شما مشکل از کجاست در ضمن قبلا کار میکرد بعد از اینکه تنظیمات اولیه زدم اینجوری شد لطفا یکی راهنمایی کنه چکار کنم