خانهاخبار
آیفون 7 پلاس با دوربین دوگانه مجهز به زوم اپتیکال عرضه می‌شود

آیفون 7 پلاس با دوربین دوگانه مجهز به زوم اپتیکال عرضه می‌شود

آیا اپل قصد دارد از دوربین دوگانه در پرچمدار بعدی خود استفاده کند؟ دوربینی با دو لنز جداگانه که هر کدام می‌توانند عملکردی متفاوت داشته باشند.
۱۳۹۴/۱۱/۷

به گزارش موسسه تحقیقاتی KGI، احتمال دارد آیفون 7 پلاس با سیستم دوربین دوگانه وارد بازار شود. در این سیستم دو لنز روی بدنه پشتی آیفون قرار می‌گیرد که ممکن است به گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالاتر منجر شود.

در گزارش KGI‌ آمده که امکان دارد دوربین آیفون 7 پلاس به زوم اپتیکال ۲ تا ۳ برابری مجهز باشد. به‌طور مشخص عنوان شده که این دوربین دوگانه فقط در آیفون بزرگ‌تر یا همان مدل پلاس آیفون 7 قرار خواهد گرفت و نباید انتظار آن را در آیفون 4.7 اینچی هم داشته باشیم.

KGI اعتقاد دارد که شاید همه مدل‌های آیفون 7 پلاس به این دوربین دوگانه مجهز نباشند. این احتمال وجود دارد که اپل آن را تنها برای مدل‌های محدود و گران‌تری از آیفون 7 پلاس تدارک دیده باشد. در این گزارش اشاره شده که یکی از لنزها به لرزشگیر اپتیکال و زاویه دید پهن مجهز است و لنز دیگر زاویه دید محدودتری دارد. هنگام ضبط تصویر، ترکیب تصاویری که با این دو لنز ضبط می‌شود درمجموع عکس یا ویدئوی نهایی را می‌سازد.

شایعه عرضه آیفون با دوربین دوگانه اولین بار نیست که شنیده می‌شود. پیش از این هنگامی که اپل کمپانی Linx را به مالکیت خود درآورد، انتظار می‌رفت که در آیفون 6s شاهد چنین سیستمی باشیم. کمپانی Linx روی الگوریتم‌های منحصربه‌فردی کار می‌کرد که توانایی ترکیب دو تصویر یکسان و تولید یک تصویر باکیفیت‌تر را ممکن می‌ساخت. حال اپل با در اختیار داشتن این تکنولوژی می‌تواند به شکل بهینه‌ای از آن در محصولات آینده خود استفاده کند. KGI پیش‌بینی می‌کند ۳۰ درصد تولیدات آیفون 7 با سیستم دوربین دوگانه عرضه شود. از این تفاسیر می‌توان چنین برداشت کرد که شاید اپل برای مدل پلاس آیفون 7 قابلیت‌های چشمگیرتری نسبت به آیفون 6 پلاس و 6s پلاس در نظر گرفته است.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

مهدی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳
جی فکر میکردیم چی شد لطفا سر 8 یه نگاه بندازید چی میشه

مهدی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳
الان میبینم سر 8 چه غوغایی هستش

hamid

۱۳۹۴/۱۱/۱۰
مادا فازا؟؟
دو تا رو يكى كنن چيه؟؟خو چه فرقى كرد ؟؟ مثل اينه وقتى يه كامپيوتر از دو جا فلش ميخوره بياى بگى كاش يه سوراخ داشت دو تا فلش ميخورد?

mobin

۱۳۹۴/۱۱/۸
سلام به نظر من كه خوب نيست كه دو تا دوربين داشته باشه بايد دوتا دوربين رو تو يكي بزارن

m.abdi730

۱۳۹۴/۱۱/۷
عمرا اگه این باشه