خانهاخبار
تعویض بی قید و شرط گوشی معیوب تا ۴۸ ساعت پس از خرید الزامی است

تعویض بی قید و شرط گوشی معیوب تا ۴۸ ساعت پس از خرید الزامی است

کارشناس اتحادیه مخابرات با اشاره به اینکه مشتری‌ها در بازار موبایل به دلیل بی‌اطلاعی از حقوقشان متحمل ضرر می‌شوند، گفت: طبق قوانین اگر به هر دلیلی گوشی خریداری شده تا 48 ساعت دچار ایراد شود فروشنده موظف به پس گرفتن گوشی است.
۱۳۹۴/۱۱/۷

به گزارش جی اس ام و به نقل از خبرگزاری فارس٬ فروشندگان گوشی موبایل موظف هستند در صورتی که گوشی فروخته شده توسط آنها به هر دلیل دچار ایراد شود، آن را تا ۴۸ ساعت پس از فروش بدون هیچ قید و شرطی تعویض کنند. 

میثم دادخواه، کارشناس رسمی اتحادیه دستگاه‌های مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بسیاری از ضررهایی که متوجه خریداران در بازار گوشی و موبایل است از عدم آگاهی کافی و بی‌اطلاعی از حقوق مشتری ناشی می‌شود.

وی افزود: طبق دستورالعمل قانونی که به صنف دستگاه‌های مخابراتی ابلاغ شده اگر گوشی خریداری شده تا 48 ساعت به هر دلیل دچار ایراد شود فروشنده موظف به تعویض گوشی با یک گوشی نو و در صورت تمایل مشترک موظف به پس گرفتن گوشی و بازگرداندن وجه آن به خریدار است.

کارشناس رسمی اتحادیه دستگاه‌های مخابرات ادامه داد: به این ترتیب در بازه زمانی 48 ساعت اول پس از خرید مشتری نیازی به مراجعه به شرکت گارانتی برای اصلاح ایراد گوشی یا تعمیر ندارد و فروشنده خود موظف به پیگیری اقدامات مربوط به گوشی معیوب است.

دادخواه با بیان اینکه در نتیجه عدم اطلاع از این دستورالعمل بسیاری از خریداران که دچار این مشکل می‌شوند به فروشنده مراجعه می‌کنند و فروشنده نیز آنها را به شرکت گارانتی برای تعمیر ارجاع می‌دهد، گفت: این در حالی است که این عمل فروشنده برخلاف مقررات و غیرقانونی است.

وی یادآور شد: در چنین مواردی خریداران می‌توانند برای احقاق حقوق خود به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مراجعه کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

بنده خدا

۱۳۹۵/۷/۲۰
با گارانتیشم به این راحتی ها نمیشه بعد تو میگی بدون گارانتی !!!

آریا

۱۳۹۴/۱۱/۹
حتی اگه از نمایندگی بگیریم معتبر باشه مثله مایکروتل ولی گوشی مشکل داشته باشه که اونا هیچ وقت پس نمیگیرن و میگن به ما مربوط نیست برو گارانتی اونوقت باید چیکار کرد؟

آریا

۱۳۹۴/۱۱/۹
هیچی داداش هیچ کس پیگیر نیست متاسفانه

مرتضی

۱۳۹۴/۱۱/۸
سلام.
کسانی که این تصمیم رو می گیرن نمی دونن اگه احیانا تو این 48 ساعت گوشی از دست خریدار بیفته (ضربه خوردگی ) و مشکل سخت افزاری پیدا کنه (مثلا پرش انتن ) که البته ظاهر گوشی هم ایرادی نشون نمیده تکلیف چیه؟
و یا خیلیها هستند که دنبال بهونه هستند که به هر دلیلی از خرید خودشون پشیمون هستند و با بهونه ایراد گوشی اصرار بر تعویض می کنند. این کار به نظر بنده اشتباه است. فقط باید با شرکت گارانتی کننده باشد. عملا با این کار بازار فروش موبایل دچار مشکل میشه.

کیا

۱۳۹۴/۱۱/۸
با سلام
فقط یه سوال باقی میمونه و اونم اینه که اگه فروشنده زیربار پس گرفتن گوشی نشد، به چه کسی میشه شکایت کرد و مراحل پیگیری به چه صورتیه؟
با تشکر