خانهاخبار
آیا فورس‌ تاچ به‌زودی همه‌گیر می‌شود؟

آیا فورس‌ تاچ به‌زودی همه‌گیر می‌شود؟

صفحه نمایش حساس به فشار پس از استفاده اپل از آن در آیفون 6اس وارد دوره جدیدی شد. آیا سال 2016 شاهد همه‌گیر شدن این صفحه نمایش خواهیم بود؟
۱۳۹۴/۱۱/۴
image

 

توسعه‌دهندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار از همان روزی که صفحه نمایش لمسی معرفی شد در حال بررسی قابلیت‌های جدیدی هستند تا بتوانند این نمایشگر را جذاب‌تر کنند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند کارایی صفحه نمایش‌ها را افزایش دهد این است که علاوه بر این که بتوانند تشخیص دهند به چه نقطه‌ای ضربه وارد شده، بتوانند بفهمند چه میزان فشار به آن وارد شده. پیش از این S Pen سری گلکسی نوت سامسونگ در برخی اوقات این قابلیت را داشت. اپل به شکلی کاملا انقلابی و متفاوت، از این قابلیت در اپل واچ و سپس در آیفون استفاده کرد. هوآوی نیز در برخی مدل‌های خاص Mate S از این قابلیت بهره برد؛ قابلیتی که تنها به کاربر اجازه می‌داد بتواند با صفحه نمایش وزن اجسام را اندازه بگیرد یا با تغییر فشار میزان زوم روی عکس را تغییر دهد.

اما آیا به این زودی‌ها شاهد همه‌گیر شدن این قابلیت خواهیم بود؟ سیستم عامل اندروید اکنون از این قابلیت به‌طور کامل پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل تخمین زده می‌شود در نیمه اول سال 2016 شاهد افزایش چشمگیری در سفارش صفحه نمایش‌های فورس تاچ نخواهیم بود. حداقل شرکت‌های چینی، که البته سهم قابل توجهی از بازار در اختیار دارند، به این زودی‌ها سراغ فورس تاچ نخواهند رفت. درست است هوآوی، که اولین شرکتی بود که یک گوشی اندرویدی با این قابلیت عرضه کرد، شرکتی چینی است، نباید فراموش کرد که این شرکت اکنون پس از اپل و سامسونگ سومین شرکت پرفروش گوشی هوشمند است و سرمایه زیادی در اختیار دارد.

 

image

اندروید یک سیستم عامل متن‌باز است؛ جایی که می‌توان قابلیت‌هایی را با کدنویسی به آن اضافه کرد که به‌طور پیش‌فرض برایش تعبیه نشده. اما آیا شرکت‌های مختلف هزینه این کار نرم‌افزاری را پرداخت خواهند کرد؟ احتمالا خیر. از یک طرف این هزینه بالا خواهد بود و از طرف دیگر به احتمال زیاد مهندسان گوگل در حال کار برای افزودن این قابلیت به نسخه‌های بعدی این سیستم عامل هستند. پس چرا شرکت‌های تولیدکننده تا آن زمان صبر نکنند؟ البته خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر این که پرچم‌داران آینده سامسونگ و سونی صفحه نمایش حساس به فشار خواهند داشت، اما بعید است تعداد گوشی‌هایی که در نیمه اول سال آینده و شاید تا پایان سال 2016 به فورس تاچ مجهز شوند از انگشتان دو دست بیشتر شود.

پیش از این پیش‌بینی دیگری در مورد همه‌گیر شدن فورس تاچ در سال جاری میلادی منتشر کرده بودیم. به نظر شما کدام‌یک از این پیش‌بینی‌ها درست از آب درمی‌آید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

علی

۱۳۹۴/۱۱/۱۰
بابا نوشته وارد دوره جدیدی شد! نگفته که اولین بار کدوم بوده! خداییش هم بعد اینکه اپل رو اپل واچ و ایفون گذاشت همه گیرتر شد خب! که به جای قلم فشار انگشت هم بتونه تشخیص بده!

erfanasal

۱۳۹۴/۱۱/۶
نباید بنویسه پس از استفاده در ایفون..باید بنویسه پس از استفاده در سری نوت سامسونگ..اره

bahador

۱۳۹۴/۱۱/۴
شده ی خبر بزارن شماها دعوا نیوفتین و برنده خودتونوو ب رخ نکشین ؟؟ اريالا هررچیییی جی اس ام خبر میزاره بالاخره یکی هس بگه (اِ این کع رو فلان گوشی بود اِ این که رو اون گوشی بود ) بسسسه دیگه هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووف

erfanasal

۱۳۹۴/۱۱/۴
خیلی ممنون خانم راما...

محمدرضا

۱۳۹۴/۱۱/۴
چه نظر جالبی ...
امیدوارم فورس تاچ همه گیر شود و مطمئنن همه گیر خواهد شد و در حال همه گیر شدن هس...
خخخ