خانهاخبار
5 اپلیکیشن اندروید که از بی‌خوابی شما جلوگیری می‌کنند

5 اپلیکیشن اندروید که از بی‌خوابی شما جلوگیری می‌کنند

اگر از جمله افرادی هستید که عادت دارند پیش از خواب از تلفن همراه استفاده کنند و فکر می‌کنید این کار موجب به هم خوردن خواب راحت شما شده، با استفاده از این 5 اپلیکیشن می‌توانید ضمن استفاده از گوشی‌تان خواب راحتی نیز داشته باشید.
۱۳۹۴/۱۰/۲۷

بسیاری از ما عادت داریم پیش از خواب با گوشی هوشمندمان کار کنیم، سری به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بزنیم، پیام‌های جدید را بخوانیم یا کمی بازی کنیم تا خوابمان ببرد؛ اما کارشناسان می‌گویند استفاده از تلفن همراه پیش از خوابیدن موجب بدخوابی یا خوابزدگی می‌شود. با اینکه پیش آمدن چنین وضعیتی خواست هیچ‌کس نیست، اما خیلی از کاربران واقعا نمی‌توانند عادت استفاده از تلفن همراه پیش از خواب را ترک کنند.
حتما در خبرها شنیده‌اید که اپل در iOS 9.3 ویژگی جدیدی به نام Night Shift معرفی کرده که با نزدیک شدن به شب، نور صفحه را به‌طور خودکار گرم‌تر می‌کند تا مانع آسیب به چشم کاربر شود. اگر مجذوب این ویژگی جدید iOS شده‌اید، پس حتما در اندروید از آن خبر نداشتید! اپلیکیشن‌های مختلفی در سیستم عامل اندروید وجود دارند که چنین کاری برای شما انجام می‌دهند که در ادامه به معرفی 5 مورد از بهترین آنها می‌پردازیم.

 

Lux Auto Brightness

 

image

 

کار اصلی این اپلیکیشن تنظیم روشنایی صفحه مطابق با نور محیط است، اما یکی از قابلیت‌های جانبی آن افزودن فیلتر قرمزرنگ به صفحه هنگام شب است. استفاده از این برنامه نیاز به روت کردن گوشی ندارد، اما با دسترسی داشتن به روت امکانات بیشتری برایتان فعال می‌شود.

دانلود Lux Auto Brightness از گوگل پلی

 

CF.Lumen

 

image

 

این برنامه را توسعه‌دهنده برنامه SuperSU ساخته است و نور صفحه را براساس موقعیت خورشید تنظیم می‌کند. اگرچه فیلتر پیش‌فرض برنامه قرمز است، اجازه استفاده از رنگ‌های دیگر نیز به شما داده می‌شود. این برنامه، مانند قبلی، نیازی به روت ندارد، اما در صورت روت بودن دستگاهتان ویژگی‌های بیشتری در دسترس شما قرار می‌گیرد.

دانلود CF.Lumen از گوگل پلی

 

Twilight

 

image

 

این اپ با کاهش نور آبی صفحه و گرم کردن رنگ آن براساس ساعات روز مانع به هم خوردن چرخه خواب شما می‌شود. Twilight طیف‌های مختلف رنگ آبی را حذف می‌کند و با نمایش نور ملایم قرمز موجب راحتی خواب شما می‌شود.

دانلود Twilight از گوگل پلی

 

EasyEyes

 

image

 

EasyEyes برنامه‌ای خوب برای کم کردن نور صفحه و حذف رنگ آبی است. این برنامه قادر است براساس زمان‌بندی داده‌شده فعال یا غیرفعال شود و همچنین از طریق ویجت خود امکان این کار را در اختیارتان می‌گذارد.

دانلود EasyEyes از گوگل پلی

 

Bluelight Filter for Eye Care

 

image

 

آخرین برنامه این فهرست، مانند Twilight، رنگ آبی را از صفحه نمایش حذف می‌کند و با گرم کردن رنگ‌ها راحتی بیشتری برای استفاده از تلفن همراه در هنگام شب برایتان فراهم می‌سازد.

دانلود Bluelight Filter for Eye Care از گوگل پلی

از بین این 5 برنامه، کدام‌یک را برای استفاده بهتر می‌دانید؟ آیا برنامه دیگری می‌شناسید که چنین کاری در اندروید انجام دهد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)