خانهاخبار
با 16 گوشی احتمالی سال 2016 آشنا شوید

با 16 گوشی احتمالی سال 2016 آشنا شوید

سال 2016 آغاز شده، اما هنوز گویا سال نو برای پرچمداران شرکت‌های مختلف آغاز نشده است. امسال شرکت‌های مختلف برنامه‌های متفاوتی برای ویترین عملکردشان تدارک دیده‌اند. بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم امسال انتظار چه گوشی‌هایی را می‌کشیم.
۱۳۹۴/۱۰/۲۶
image

 

سال 2015 سالی بود که شرکت‌های تولید‌کننده تلفن همراه به طراحی گوشی‌هایشان بیش‌ازپیش اهمیت دادند و سعی کردند آنها را باریک‌تر و از مواد اولیه مرغوب‌تر بسازند. درواقع سال گذشته سال عبور از پلاستیک برای ساخت گوشی‌های رده‌بالا بود.

البته غیر از این، اتفاقات هیجان‌انگیز قابل توجهی نیز رخ داد. حسگرهای اثر انگشت عمومیت بیشتری یافت و دوربین گوشی‌ها پیشرفت خوبی داشت و البته بازار شروع به اشباع شدن کرد. از طرف دیگر اسنپدراگون 810 به‌علت مشکل داغ شدنش اجازه حضور در پرچم‌داران زیادی را پیدا نکرد و نتوانست طوری که باید و شاید، قابلیت‌هایش را به رخ بکشد.

اما در سال 2016 چه چیزی انتظار ما را می‌کشد؟ انتظار می‌رود امسال اپل از عرضه نسخه 16 گیگابایتی آیفون دست بکشد و شایعات از بازگشت حافظه microSD به پرچم‌داران سامسونگ خبر می‌دهند. اتفاقات بزرگ‌تر ممکن است حضور گسترده تکنولوژی فورس تاچ در دنیای اندروید باشد و خبرهایی در مورد تغییرات جک 3.5 میلی‌متری صدا و احتمال حذف آن از آیفون نیز به گوش می‌رسد. در این مطلب 16 گوشی منتخب از برترین تولید‌کنندگان فعلی تلفن همراه را انتخاب کرده‌ایم که احتمال رونمایی آنها در سال 2016 وجود دارد و قصد داریم وضعیت آنها را پیش‌بینی کنیم.

 

16. BlackBerry Vienna

تاریخ عرضه مورد انتظار: نامعلوم

نکته اساسی: آخرین شانس بلک‌بری

به نظر می‌رسد بلک‌بری پس از سال‌ها هدر دادن بودجه و منابع خود پای سیستم عامل خانگی‌اش، BlackBerry OS، سال 2016 قصد دارد دست از تلاش‌های بیهوده بردارد و بیش‌ازپیش به اندروید روی بیاورد. پس از معرفی BlackBerry Priv، که یک گوشی جذاب اندرویدی با کیبورد فیزیکی است، انتظار می‌رود در سال 2016 شاهد یک غافلگیری دیگر از بلک‌بری باشیم: .BlackBerry Vienna

بلک‌بری وینا نیز با کیبورد فیزیکی‌اش امضای طراحی بلک‌بری را خواهد داشت، اما، برخلاف بلک‌بری پریو، این کیبورد کشویی نیست و بیشتر شبیه گوشی‌های سنتی‌تری است که در چند سال گذشته تجربه کار با آنها داشته‌ایم. هنوز زمان معرفی این گوشی اعلام نشده است، اما احتمالا علاقه‌مندان به برند بلک‌بری از این گوشی خوششان می‌آید. به هر صورت شاید وینا یکی از آخرین شانس‌های بلک‌بری برای ادامه حیات در بازار تلفن همراه باشد.

 

image

 

15. 2016 Samsung Galaxy A series

تاریخ عرضه مورد انتظار: اوایل سال 2016

نکته اساسی: میان‌رده‌های شیک و بسیار باریک

نسل دوم سری Galaxy A پیش از این معرفی شده و به همین دلیل نکته ناگفته‌ای در مورد این گوشی‌ها باقی نمی‌ماند، اما هنوز رسما در بازارهای جهانی عرضه نشده‌اند و اوایل 2016 تاریخ این عرضه اعلام شده است. البته قیمت این سری جدید بیشتر از نسل قبلی است، اما این افزایش قیمت با توجه به باریک‌تر بودن، خوش‌دست‌تر بودن و سخت‌افزار بهتر کاملا معقول و مناسب است. نسل جدید Galaxy A از سه گوشی بهبودیافته و یک گوشی جدید تشکیل می‌شود: Galaxy A3 با صفحه نمایش 4.7 اینچی، Galaxy A5 با صفحه نمایش 5.2، Galaxy A7 با صفحه نمایش 5.7 و عضو جدید خانواده گلکسی اِی یعنی Galaxy A9 با صفحه نمایش 6 اینچی که البته هنوز رسما معرفی نشده، اما تقریبا تمام مشخصاتش فاش شده است.

 

image

 

14. Moto G 2016 Edition

تاریخ عرضه مورد انتظار: جولای 2016 (تیر 95)

نکته اساسی: عصری جدید برای گوشی خوش‌قیمت؟

به‌جرئت می‌توان گفت Moto G یکی از خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار است. در سال 2016 انتظار عرضه نسخه‌ای جدید از این گوشی را داریم که، برخلاف نسل قبل، گزینه‌های حافظه داخلی‌اش از 16 گیگابایت آغاز می‌شود. از طرف دیگر بعید به نظر می‌رسد جنس بدنه نسخه جدید مانند نسخه فعلی از پلاستیک باشد، زیرا سایر تولیدکنندگان در کلاس رقابتی Moto G گوشی‌های خوش‌قیمت با بدنه فلزی معرفی کرده‌اند و احتمالا موتورولا از فلز برای نسخه جدید گوشی محبوبش استفاده خواهد کرد. دیگر قابلیتی که امکان دارد در Moto G 2016 edition ببینیم حسگر اثر انگشت است. چندی پیش لنوو، مالک فعلی موتورولا، اعلام کرد که تولید سری Moto G و Moto E متوقف خواهد شد، اما خوشبختانه اندکی بعد این موضوع تکذیب شد.

 

image

 

13. OnePlus 3

تاریخ عرضه مورد انتظار: پاییز 2016

نکته اساسی: قاتل پرچم‌داران 2016

وان‌پلاس را می‌توان موفق‌ترین استارت‌‌آپ در تاریخ ساخت موبایل دانست؛ شرکتی که از صفر تا صد را تقریبا در 2 سال طی کرد. طبق عادت دو سال گذشته وان‌پلاس، انتظار داریم اواخر سال 2016 شاهد معرفی وان‌پلاس 3 به همراه انبوهی از تیزرهای تبلیغاتی و البته قیمتی وسوسه‌انگیز باشیم. وان‌پلاس برای این گوشی برنامه‌های بسیار دارد و احتمالا برای عرضه گسترده‌تر وان‌پلاس 3 برنامه‌ریزی می‌کند. در همین راستا چندی پیش این شرکت محدودیت دعوتنامه برای خرید برخی مدل‌هایش را حذف کرد.

image

 

12. پرچم‌دار جدید لنوو با مارک Moto by Lenovo

تاریخ عرضه مورد انتظار: اواخر پاییز 2016

نکته اساسی: نسل جدیدی از پرچم‌داران خوش‌قیمت

برند موتورولا پس از چندین سال فعالیت در زمینه تلفن و رادیو در حال انقراض است. لنوو در CES 2016 اعلام کرد از این پس این برند به Moto by Lenovo تغییر می‌یابد. لنوو با این نامگذاری جدید پیامش را بهتر به کاربران می‌فهماند: موتورولا اکنون متعلق به لنوو است.

در سال 2015 مدل Moto X Style با قیمت 400 دلار معرفی شد. این گوشی، که نسخه بهبودیافته Moto X است، با قیمت‌گذاری خوب و سخت‌افزار قدرتمندش توانست در بازار به محبوبیت برسد. اواخر پاییز 2016 باید انتظار این گوشی جدید را بکشیم و احتمالا در تابستان شایعاتی در مورد ویژگی‌هایش پخش می‌شود.

 

image

 

11. Sony Xperia Z6 / Xperia Z6 Compact

تاریخ عرضه مورد انتظار: پاییز 2016

نکته اساسی: رشد تدریجی نسبت به نسل قبل و سخت‌افزار جدید

سونی برند قدیمی و قدرتمندی است و با وجود تمام اما و اگرها و ضرردهی بخش موبایلش، خوشحال‌کننده است که همچنان به تولید تلفن همراه ادامه می‌دهد. براساس شایعات منتشرشده، سونی در سال 2016 قصد دارد 4 یا 2 گوشی پرچم‌دار معرفی کند که البته احتمال معرفی تنها دو مدل بیشتر است: Xperia Z6 و Xperia Z6 Compact. سونی همیشه در پرچم‌دارانش از آخرین سخت‌افزارهای موجود استفاده می‌کند، به همین دلیل احتمالا پردازنده گوشی جدید سونی اسنپدراگون 820 خواهد بود. از طرف دیگر طراحی گوشی‌های سونی نیز امضای خاص این شرکت را به همراه دارد و بعید به نظر می‌رسد شاهد تغییر چندانی در این بخش باشیم.

 

image

 

10. Huawei Mate 8

تاریخ عرضه مورد انتظار: اوایل 2016

نکته اساسی: بزرگ و زیبا

هوآوی در سال 2015 فروش خوبی در سطح جهان تجربه کرد. این شرکت، که اکنون سومین برند پرفروش تلفن همراه در جهان محسوب می‌شود، در بسیاری از بازارها گوی سبقت را از رقیبانش ربود. هوآوی سال گذشته 108 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساند، در حالی که این عدد در سال 2014 تنها 75 میلیون بود.

به نظر می‌رسد میت 8 برای هوآوی اهمیت بسیاری داشته باشد. گرچه هوآوی این گوشی را اواخر سال 2015 معرفی کرد ، دوباره در CES 2016 نیز آن را معرفی کرد. به همین دلیل احتمالا میت 8 نقش مهمی در میزان سود این شرکت در سال آینده خواهد داشت. Mate 8 یک گوشی زیبا و باریک با صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی است که از پردازنده Kirin 950 ساخت خود هوآوی استفاده می‌کند.

 

image

 

9. HTC One M10 / HTC Perfume

تاریخ عرضه مورد انتظار: مارس 2016 (اسفند 94)

نکته اساسی: بازگشت به صحنه

HTC در سال 2014 بازنده بزرگ بازار گوشی هوشمند بود، در سال 2015 نیز بازنده بزرگ این عرصه شد، اما آیا در سال 2016 ورق برای این شرکت برمی‌گردد؟ پاسخ این سوال را اکنون نمی‌توان داد، اما مطمئنا این شرکت تلاش خود را خواهد کرد. تمام چشم‌ها به HTC One M10 دوخته شده که فعلا با نام HTC Perfume شناخته می‌شود. احتمالا اچ‌تی‌سی از این گوشی در کنگره موبایل بارسلونا در اواخر ماه فوریه رونمایی خواهد کرد. اما این گوشی چگونه محصولی خواهد بود؟ احتمالا دستگاهی با بدنه فلزی و کیفیت صدای فوق‌العاده که امیدواریم دوربین خوبی داشته باشد.

 

image

 

8. Xiaomi Mi 5

تاریخ عرضه مورد انتظار: فوریه 2016 (بهمن 94)

نکته اساسی: محبوب در چین

Xiaomi Mi 5 یکی دیگر از گوشی‌هایی بود که انتظار داشتیم پیش از پایان 2015 معرفی شود، اما برخلاف شایعات این گوشی در سال 2015 معرفی نشد. با این حال مدیر اجرایی شرکت شیائومی تایید کرده که معرفی این پرچم‌‍دار در ماه فوریه انجام خواهد پذیرفت. می 5 گوشی هوشمندی با اسنپدراگون 820 است که، با توجه به سابقه گوشی‌های پیشین شیائومی، احتمالا محصولی جذاب و قدرتمند از آب درمی‌آید. عمر باتری‌های شیائومی نیز که دیگر نیازی به تعریف ندارد.

 

image

 

7. Apple iPhone 6c

تاریخ عرضه مورد انتظار: مارس 2016 (فروردین 94)

نکته اساسی: بازگشت آیفون 4 اینچی

از چند ماه گذشته زمزمه معرفی یک آیفون 4 اینچی در مارس 2016 از اپل به گوش می‌رسد. اخباری که در هفته‌های اخیر منتشر شده‌اند در مورد وجود این گوشی با یکدیگر اختلافی ندارند و فقط بر سر ویژگی‌های آن با یکدیگر متفاوت‌اند. آیفون 4 اینچی جدید اپل، که احتمالا iPhone 6c نام می‌گیرد، کاربرانی را هدف گرفته که دوست دارند بتوانند تنها با یک دست با گوشی‌شان کار کنند. اخبار و شایعاتی را که تاکنون درباره این گوشی منتشر شده است می‌توانید اینجا مطالعه کنید.

 

image

 

6. Microsoft Surface phone

تاریخ عرضه مورد انتظار: نامعلوم

نکته اساسی: پرچم‌دار ویندوز 10 موبایل

سرفیس‌فون به یک روح سرگردان می‌ماند. در سال‌های گذشته هر از چند گاهی سرو‌کله اش در اخبار پیدا شده و پس از مدتی دوباره محو شده است. اما به نظر می‌رسد 2016 سالی باشد که شایعات به واقعیت تبدیل خواهد شد و شاید امسال آخرین شانس مایکروسافت برای معرفی این محصول باشد، زیرا سهم گوشی‌های ویندوزی از بازار موبایل هر روز کمتر و کمتر می‌شود و ممکن است به‌زودی از خاطر مردم محو شوند.

گویا پانوس پانای به رهبری تیم طراحی این گوشی استراتژیک مایکروسافت منصوب شده و این شرکت بر پرچم‌دار آینده‌اش بسیار تمرکز کرده است. پلتفرم ویندوز 10 در حال حاضر به پرچم‌دار قدرتمند نیاز دارد و مایکروسافت تنها شرکتی است که می‌تواند چنین پرچم‌داری برای سیستم‌عاملش پیاده‌سازی کند. درباره احتمالات پیش روی این محصول در این مقاله بیشتر مطالعه کنید.

 

image

 

5. LG G5

تاریخ عرضه مورد انتظار: مه 2016 (اردیبهشت 95)

نکته اساسی: جایگزینی برای سامسونگ

LG G4 بی‌شک یکی از برترین موبایل‌های سال 2015 بود. ال‌جی در گذشته نیز گوشی‌های خوبی معرفی کرده بود، اما جی4 چیز دیگری بود: گوشی هوشمندی با دوربین فوق‌العاده که توجه علاقه‌مندان عکاسی را به خود جلب کرد. قاب چرمی این گوشی نیز حس متفاوتی به کاربرانی القا می‌کرد که تا پیش از این تنها گوشی‌های فلزی و پلاستیکی در دست گرفته بودند.

در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد G5 نداریم. طبق خبرهایی که منتشر شده، این محصول در فصل بهار معرفی خواهد شد و اگر ال‌جی به سنت هر ساله‌اش پایبند باشد، در ماه مه این اتفاق خواهد افتاد. البته برخی شایعات می‌گویند که در کنگره جهانی موبایل بارسلونا ال‌جی از موبایلش رونمایی می‌کند. ال‌جی، برخلاف سایر تولیدکنندگان گوشی اندرویدی، قابلیت‌های تعویض باتری و استفاده از microSD را در G4 نگه داشت و احتمال دارد این تصمیم در G5 نیز، حداقل در مورد قابلیت تعویض باتری، باقی بماند. همچنین دوربین G5 احتمالا مانند نسل قبلی‌اش فوق‌العاده خواهد بود. تنها نکته منفی G4 که امیدواریم در G5 برطرف شده باشد باتری ضعیف است. سایر احتمالات نیز وجود سنسور اثر انگشت و نمایشگر دوم است، مانند آنچه در LG V10 دیده‌ایم. در مورد بقیه احتمالات این مقاله را مطالعه کنید.

 

image

 

4. نکسوس جدید

تاریخ عرضه مورد انتظار: اواخر اکتبر 2016 (آبان 95)

نکته اساسی: اندروید خالص، حاصل کار گوگل

گوگل در سال 2015، برخلاف رسم همیشگی‌اش، به‌جای یک نکسوس دو نکسوس معرفی کرد: Nexus 6P و Nexus 5X که اولی ساخت هوآوی و دومی ساخت ال‌جی است. برخلاف نکسوس‌های پیشین، این دو گوشی عرضه گسترده‌تری دارند و برای خرید آنها لازم نیست به گوگل استور سر بزنید. قیمت آنها نیز نسبت به سخت‌افزار و امکاناتشان جذاب است.

برخورداری از آخرین نسخه اندروید، پشتیبانی‌های نرم‌افزاری در آینده و این نکته که این دستگاه‌ها را مهندسان گوگل طراحی کرده‌اند از عواملی است که سری نکسوس را به یکی از برترین سری‌های دنیای اندروید تبدیل می‌کند.

انتظار ما این است که در 2016 نیز گوگل دو نکسوس جدید در انتهای سال معرفی کند. نسخه جدید اندروید نیز امسال منتشر می‌شود که برای جذاب‌تر کردن معرفی‌اش به وجود یک گوشی خارق‌العاده نیاز است.

 

image

 

 3. موبایل مرموز تاشو سامسونگ / گلکسی نوت 6

تاریخ عرضه مورد انتظار: سپتامبر 2016 (مهر 95)

نکته اساسی: موبایل انقلابی

با توجه به شایعات مربوط به معرفی Galaxy S7 در سایز‌های مختلف، معرفی نوت 6 با صفحه نمایش بزرگ در پاییز 2016 چندان ضروری به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل ممکن است سامسونگ خود را برای معرفی یک محصول انقلابی آماده کند.

هیچ‌کس هنوز درست نمی‌داند، اما شایعات می‌گویند سامسونگ در فصل پاییز اولین گوشی هوشمند تاشو را معرفی خواهد کرد؛ دسته‌ای جدید بین گوشی‌های همراه، دستگاهی که می‌تواند با باز شدن تای صفحه نمایشش به دیوایسی با صفحه نمایش بزرگ‌تر تبدیل شود. درباره این محصول و تکنولوژی مورد استفاده در آن فعلا سوالات بیش از پاسخ‌های موجود است و اگر سامسونگ امسال چنین گجتی راهی بازار کند، مطمئنا سروصدای زیادی به پا خواهد کرد.

 

image

 

 2. Samsung Galaxy S7 / S7 edge

تاریخ عرضه مورد انتظار: فوریه 2016 (اسفند 94)

نکته اساسی: یک قدم رو به جلو به همراه بازگشت microSD

اولین معرفی بزرگ امسال احتمالا متعلق به سامسونگ خواهد بود. گلکسی اس7 چند ماه است که تیتر شایعات بسیاری است و احتمالا سامسونگ قصد دارد این محصول را در کنگره موبایل بارسلونا معرفی کند. انتظار می‌رود اس7 در دو سایز مختلف معرفی شود: سایز معمولی با اندازه 5.1 اینچ که Galaxy S7 نام دارد و سایز بزرگ‌تر با اندازه 5.5 اینچ و بدنه خمیده که Galaxy S7 edge نام دارد. برخی شایعات نیز از وجود Galaxy S7 Plus با سایز 6 اینچ خبر می‌دهند.

جنس بدنه این محصول احتمالا همچنان از فلز و شیشه خواهد بود و البته انتظار می‌رود بیرون‌زدگی لنز دوربین نیز از Galaxy S6 کمتر باشد. گفته می‌شود این محصول در دو نسخه با پردازنده‌های اگزینوس 8890 و اسنپدراگون 820 عرضه خواهد شد و نکته جالب توجه دیگر بازگشت حافظه جانبی به این پرچم‌دار است. دیگر امکانات ممکن است ضدآب بودن و افزایش کیفیت فیلم‌برداری در مکان‌های کم‌نور باشد. خبرها راجع به این محصول بسیار زیاد است، آنها را از اینجا دنبال کنید.

 

image

 

1. Apple iPhone 7 and iPhone 7 Plus

تاریخ عرضه مورد انتظار: 24 سپتامبر 2016 (2 مهر 95)

نکته اساسی: اولین گوشی بدون جک 3.5 میلی‌متری صدا

2016 سالی حیاتی برای آیفون خواهد بود. شرکت‌هایی که سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند دارند برای افزایش یا ثابت نگهداشتن سهم خود از بازار کار سختی پیش رو دارند. پیش‌بینی‌ها از کاهش فروش آیفون در سه‌ماهه اول 2016 نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر می‌دهند. اگر این موضوع درست باشد، اولین بار در تاریخ آیفون خواهد بود که این اتفاق رخ می‌دهد. به همین دلیل می‌توان اهمیت آیفون 7 را برای اپل درک کرد.

با وجود این که هنوز برای دانستن ویژگی‌های این محصول خیلی زود است، شایعات بسیاری در این باره منتشر شده. مانند دو سال قبل، احتمالا دو نمونه از آیفون 7 معرفی خواهند شد که، به‌دلیل طراحی خاصشان، از نسخه‌های فعلی نیز باریک‌تر خواهند بود. احتمال دارد جک 3.5 میلی‌متری صدا، برای دستیابی به ضخامت کمتر، از این دو گوشی حذف شود. همچنین گفته می‌شود این دو محصول اولین آیفون‌های ضدآب اپل خواهند بود و از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز بهره می‌برند. شاید سال 2016 سال حذف نسخه 16 گیگابایتی از آیفون نیز باشد. موارد دیگری نیز مورد انتظار است: استفاده از نسل جدیدتر پردازنده‌های AX و دوربین بهتر، بهبود عملکرد تاچ سه‌بعدی و معرفی iOS 10. اگر مشتاق دنبال کردن اخبار مربوط به این محصول هستید، اینجا کلیک کنید.

 

image

 

نظر شما در این باره چیست؟ پیش‌بینی‌های خود درباره بازار گوشی موبایل در سال 2016 را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (33 نظر)

هاشم فی فی

۱۳۹۵/۶/۶
از اولی تا اخری مثل قوطی کنسرون

mohammadmahdi

۱۳۹۵/۳/۱۰
از شما متشکرم بخاطر معرفی 16 گوشی احتمالی سال 2016

محمد

۱۳۹۵/۳/۳
فقط جی 5 ال جی. گوشی ای با نوآوری های بی نظیر.

محمد م

۱۳۹۵/۳/۳
ال جی G5 با این همه کارایی و ماژولار بودن و بهترین سخت افزار و بهترین دوربین از همه گوشی ها ارزون تر هم هست. ال جی تا چند وقت دیگه اگر گوشی های میان رده زیاد و خوب هم روانه بازار کنه مطمئنا بازار رو خواهد گرفت. چون هرکی ال جی داشته قوق العاده راضی بوده.

msh

۱۳۹۵/۱/۲۷
امنیت ویندوز؟؟؟؟؟؟؟؟ پس بلك بری اینجا بوقه؟ هیچ برندی به بلك بری و كیفیتش و كاراییش نمیرسه، با پریو كار كن ببین كدوم گوشی به پاش میرسه