خانهاخبار
5 دستگاه جالب توجه در CES 2016

5 دستگاه جالب توجه در CES 2016

CES 2016 به پایان رسید، اما بحث درباره محصولات معرفی‌شده در این نمایشگاه تمام نشده است. با مرور 5 دستگاه برتر این نمایشگاه با ما همراه باشید.
۱۳۹۴/۱۰/۲۳
image

 

نمایشگاه CES 2016 هفته گذشته در لاس وگاس امریکا برگزار شد و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی اقدام به معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولاتشان کردند؛ از گجت‌های پوشیدنی گرفته تا ابزارهای مرتبط با خانه‌های هوشمند. هر کدام از محصولات معرفی‌شده توجه طیف خاصی از مخاطبان را به خود جلب کرد. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های 5 دستگاه را مرور کنیم که هر کدام از لحاظی توجه ما را به خود جلب کرده است. البته نظرات از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است محصولات دیگری از این نمایشگاه برای شما جذاب بوده باشند؛ بنابراین شما هم نظر خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

 

نمایشگر تاشو ال‌جی

 

image

 

گرچه این محصول به خودی خود دیوایس محسوب نمی‌شود، با این حال تکنولوژی‌ای است که قطعا در سال‌های آینده در دستگاه‌های مختلف شاهدش خواهیم بود. نمایشگر تاشو ال‌جی که در CES 2016 رونمایی شد از نظر بسیاری از کارشناسان تکنولوژی جذاب‌ترین محصول نمایشگاه امسال بود؛ نمایشگری که مانند کاغذ روزنامه می‌تواند تا شود و به شکل‌های مختلف دربیاید.

ال‌جی بر این باور است که در آینده این صفحه نمایش جای خود را در دستگاه‌های مختلف باز خواهد کرد. دستگاهی که ال‌جی برای این منظور مثال زده روزنامه الکترونیکی است که مانند روزنامه کاغذی قابل تا شدن است، اما مطمئنا دامنه کاربردهای این نمایشگر وسیع‌تر خواهد بود.

 

LeTV Le Max Pro

 

image

 

برند LeTV شاید خارج از بازار محلی خود، چین، چندان شناخته‌شده نباشد، اما پس از CES 2016 احتمالا توجه عده بیشتری از علاقه‌مندان تکنولوژی را جلب خواهد کرد. این افزایش محبوبیت برند به‌دلیل رونمایی‌اش از اولین گوشی هوشمندی است که از پردازنده پرچم‌دار شرکت کوالکام، اسنپدراگون 820، استفاده کرده.

درواقع اسنپدراگون 820 سوپراستار این بخش است. این پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت پردازش 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 530، پشتیبانی از تکنولوژی Quick Charge 3.0 و بسیاری قابلیت‌های دیگر یکی از برترین پردازنده‌های فعلی بازار است؛ پردازنده‌ای که با وجود گذشت چند ماه از رونمایی‌اش تا قبل از CES 2016 آن را در هیچ گوشی هوشمندی ندیده بودیم و LeTV Le Max Pro اولین گوشی بود که از آن استفاده کرد. نسل قبلی این پردازنده، اسنپدراگون 810، مشکلات متعددی از جمله داغ شدن‌های آزار‌دهنده داشت و حالا کوالکام ادعا می‌کند مشکلات قبلی را در پرچم‌دار جدیدش برطرف کرده است.

شرکت LeTV در گوشی جدیدش از حسگر اثر انگشت Ultrasonic استفاده کرده که به‌کمک اسنپدراگون 820 قادر به تهیه تصویر سه‌بعدی از اثر انگشت کاربر به همراه تمام اطلاعات مانند میزان فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های پوست است؛ جالب به نظر می‌رسد، این طور نیست؟!

 

Huawei Watch Elegant and Jewel

 

image

 

هوآوی با معرفی ساعت هوشمندش در سال گذشته سروصدای زیادی به پا کرد و با وجود قیمت بالای گجت لوکسش شاهد استقبال خوبی از آن بود. این شرکت در CES 2016 دو نسخه جدید از این ساعت معرفی کرد که کاملا برای بانوان طراحی شده است: مدل‌های Elagent و Jewel که شکل‌وشمایل بسیار زیبایی دارند و در رنگ‌های متفاوت عرضه شده‌اند. دور صفحه مدور مدل Jewel الماس‌های ارزشمندی تعبیه شده است.

مشخصات فنی این دو نسخه با ساعت هوشمند اصلی هوآوی تقریبا مشابه است. صفحه نمایش 1.4 اینچی AMOLED با رزولوشن 400 در 400 پیکسل، به همراه پردازنده 1.2 گیگاهرتزی اسنپدراگون 400، 512 گیگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی از مشخصات فنی این محصولات هستند. شاید ضعف این ساعت‌های جدید باتری 300 میلی‌آمپرساعتی آنها باشد که تقریبا روزانه به یک بار شارژ نیاز خواهد داشت.

MyFC Jaq

 

image

 

تمام شدن زود به زود باتری گوشی‌های هوشمند همیشه معضلی برای کاربران بوده است. لوازم و تکنولوژی‌های بسیاری برای رفع این مشکل یا کمرنگ‌تر کردن آن ارائه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به پاور‌بانک‌ها یا تکنولوژی شارژ سریع اشاره کرد. با این همه محصولی که استارت‌آپ سوئدی MyFC درCES 2016  معرفی کرد به‌قدری جذاب بود که ما را متقاعد کرد نام محصولشان را در این لیست بیاوریم.

شارژر معرفی‌شده این شرکت به‌جای استفاده از سلول‌های لیتیوم-یونی از سلول‌های سوختی هیدروژنی استفاده می‌کند که شارژ آنها بدون نیاز به پریز برق امکان‌پذیر است. برای استفاده از این شارژر کافی است یک کارت سوختی که حاوی آب و نمک است داخلش قرار دهید تا فعالیت شیمیایی سلول‌های هیدروژنی آغاز شود. پس از این کار شارژر MyFC Jaq قادر است 1800 میلی‌آمپر‌ساعت انرژی تولید کند. ممکن است این میزان برای شارژ کامل باتری فبلت‌ها کافی نباشد، اما زمانی که به برق دسترسی ندارید، کارتان را به‌خوبی راه می‌اندازد. نکته مثبت دیگر این باتری این است که کاملا قابل بازیافت است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.

البته این محصول فعلا در کشور سوئد عرضه خواهد شد و قیمتش نیز هنوز نهایی نشده است، اما طبق برآورد‌های فعلی این شرکت با هزینه ماهانه 5 دلار می‌توانید کارتریج‌های آن را شارژ کنید.

 

Huawei MediaPad M2 10

 

image

 

طی چند سال اخیر بازار تبلت تقریبا اشباع شده است، اما این بدین معنی نیست که این گجت‌های دوست‌داشتنی دیگر جذاب نیستند. هوآوی با معرفی تبلت 10 اینچی جدیدش در CES 2016 توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرد.

مشخصات سخت‌افزاری این محصول با توجه به قیمت آن مناسب به نظر می‌رسد: صفحه نمایش 10 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل به همراه پردازنده Kirin 930 و 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجموعه سخت‌افزاری است که هوآوی برای تبلت 349 دلاری‌اش در نظر گرفته. علاوه بر توازن میان امکانات و قیمت، طراحی این محصول نیز دوست‌داشتنی است. تصاویر این دستگاه آلومینیومی را می‌توانید در ادامه ببینید:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)