خانهاخبار
آخرین قیمت برخی از پرچمداران در بازار ایران و دلیل افزایش قیمت آنها

آخرین قیمت برخی از پرچمداران در بازار ایران و دلیل افزایش قیمت آنها

در این چند روزی که گذشت تا حدودی شاهد افزایش قیمت موبایل در بازار ایران بودیم. در این مطلب قصد داریم کمی به این موضوع بپردازیم و دلیل آن را بررسی کنیم.
۱۳۹۴/۱۰/۲۲

در هفته‌های اخیر به‌وضوح می‌توان افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند را در بازار ایران مشاهده کرد. افزایش قیمت تلفن همراه را در بازار ایران می‌توان تا حدودی با توجه به دو مورد ثابت پیش‌بینی کرد؛ هرچند برندهای موبایلی که در بازار کشورمان دفتر و نمایندگی رسمی دارند کمی از این مشکل فاصله می‌گیرند، آنها هم خواه ناخواه درگیر این موارد می‌شوند. 

دو دلیل اصلی گران شدن قیمت موبایل در بازار را می‌توان این گونه نام برد:

 

افزایش نرخ ارزهای خارجی

متاسفانه در هر دو موضوع مورد بحث برخی فروشندگان سودجو به نوعی از اتفاقات پیش‌آمده سوء استفاده می‌کنند و قیمت گوشی‌های موجود خود را بالا می‌برند که همین موضوع باعث افزایش کلی قیمت طی چندین روز می‌شود؛ به‌طور مثال، اگر نرخ ارز در یکی-دو روز بالا رود، بر خریدهای قبلی انجام‌شده این فروشندگان تاثیری ندارد، چراکه آنان گوشی‌ را هنگامی خریداری کرده‌اند که قیمت ارز پایین بوده، اما تا شاهد بالا رفتن قیمت ارز می‌شوند، تامل نمی‌کنند و بلافاصله قیمت اجناس خود را بالا می‌برند.

 

image

 

کم‌ شدن موجودی بازار

گاهی اوقات پیش می‌آید یک گوشی خاص مورد استقبال بسیاری قرار می‌گیرد و افراد فراوانی خواستار خرید آن می‌شوند. از آن طرف بنا به دلایلی مانند پایین آمدن سرعت تولید آن گوشی از سوی کارخانه یا کم شدن آن در بازار کشورمان بنا به روند واردات و از این قبیل، گوشی به‌سختی در بازار یافت می‌شود و همین مسائل باعث می‌شود فروشندگان باز هم قیمت این گوشی‌ها را بالا ببرند، چراکه این محصولات تا حدودی کمیاب می‌شوند.

 

image

 

این افزایش‌ها بیشتر در رابطه با پرچم‌داران اتفاق می‌افتد؛ به‌طور مثال، هر سال با عرضه آیفون‌های جدید در یکی-دو ماه اول شاهد قیمت‌های نجومی از سوی فروشندگان هستیم، اما به‌محض اینکه تولید آیفون در کمپانی اپل افزایش می‌یابد و به‌صورت انبوه وارد بازار کشورمان می‌شود، فروشندگان هم برای رقابت با یکدیگر و فروش بیشتر، قیمت‌ها را پایین می‌آورند.

به‌عنوان یک نمونه دیگر می‌توان به کم شدن یک رنگ خاص از یک پرچم‌دار اشاره کرد؛ مثلا هم‌اکنون در بعضی فروشگاه‌ها آیفون ۶اس ۶۴گیگابایتی مشکی نسبت به دیگر رنگ‌ها در همین مدل حدود ۶۰ هزار تومان بالاتر به فروش می‌رسد.

در این چند روز هم در مقایسه با هفته گذشته شاهد افزایش قیمت گوشی به‌خصوص پرچم‌داران شرکت‌های مختلف بودیم که البته دلیل اصلی آن را می‌توان افزایش نرخ ارزهای خارجی مانند دلار و درهم دانست که اثر مستقیمی بر قیمت دارد.

در ادامه قیمت امروز، مورخ ۲۲ دی ماه، تعدادی از پرچم‌داران را در کنار قیمت هفته گذشته قرار داده‌ایم تا بتوانید بهتر مقایسه کنید:

آیفون ۶اس: هفته گذشته ۲،۴۵۰،۰۰۰  امروز ۲،۴۸۵،۰۰۰

آیفون ۶اس پلاسهفته گذشته ۲،۷۸۰،۰۰۰  امروز ۲،۸۵۰،۰۰۰

گلکسی نوت ۵هفته گذشته ۲،۱۴۰،۰۰۰ امروز ۲،۱۶۵،۰۰۰

گلکسی اس۶هفته گذشته ۱،۶۰۰،۰۰۰ امروز ۱،۶۹۰،۰۰۰

گلکسی اس۶ اج پلاسهفته گذشته ۲،۱۷۰،۰۰۰ امروز ۲،۲۷۰،۰۰۰

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

احسان نیک

۱۳۹۴/۱۱/۹
په چرا فقط از سام و ایفون گفتید اینا که اولان مثل پشکل تو بازار ریختن و خریدش اسونه
شما بیا گوشیهای بلک بری _ لومیا ۱۵۲۰_۹۵۰ایکس ال_ و موتورلا مثال بزن که قیمتهاشون فضایی تره

جمشید

۱۳۹۴/۱۱/۴
دوست عزیز این طبیعی است ک تجار کالایی ک تازه وارد بازار میشود و عوضه کم و تقاضا زیاد هست با سود بالاتری بفروشند شما نمیتوانید ب قانون تجارت اعتراض کنید و از طرفی هم بدلیل پایدار و تابت نبودن شرایط اقتصادی نمیشود از کسبه انتظار ضرر داشت یا دست پایین بگیرند نبود ثبات در لایه های بالاتر شرایط رو اینچنین رقم میزند.

سجاد

۱۳۹۴/۱۱/۱
خخخخ..میگه هوآوی..پرچم داره هواوی روورداربگیرش کنارسامسونگ 7 سال پیش مثلا s2 اونوقت 10 ثانیه نگاکن صفحه گوشیارو.اونوقت خجالت میکشی بگی هواوی

ali

۱۳۹۴/۱۰/۲۴
هرچقدر هم گوشی پیشرفته تر درست شه به بازار بیاد فقط سامسونگ شاید باورت نشه ولی این حقیقته و اوناییم که از سامسونگ بدشون میاد نظر ندن

رضا

۱۳۹۴/۱۰/۲۳
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی طرفداران سونی.
همون طور که میدونید قیمت رنگ کروم گوشی سونی زد 5 پریمیوم در سایت ها و بازار فروش چیزی در حدود 300 هزار تومن گران تر است و وقتی دلیل این تفاوت قیمت را جویا میشویم میفرمایند که وقتی از بازار دبی و کانادا تهیه میکنیم به همین قیمت به ما میدهند در حالی که بنده خودم امروز به نمایندگی سونی دبی زنگ زدم(شماره با سرچ در گوگل) و هیچ تفاوت قیمتی بین هیچ کدام یک از رنگ ها وجود ندارد لطفا برای جلوگیری از این گونه دلال بازی ها و هم قیمت شدن از خریدن رنگ کروم خودداری کنید.