خانهاخبار
13 اپلیکیشن خطرناک از گوگل پلی استور حذف شدند

13 اپلیکیشن خطرناک از گوگل پلی استور حذف شدند

مجموعه‌ای از 13 اپلیکیشن خطرناک، که در ظاهر بازی به گوگل پلی راه یافته بودند، از این فروشگاه پاک شدند.
۱۳۹۴/۱۰/۱۹

13 اپلیکیشن خطرناک، که بخشی از یک زنجیره بدافزار به نام Brain Test بودند، از گوگل پلی حذف شدند. این اپ‌ها به‌ظاهر خطری برای کاربران و سیستم عامل اندروید نداشتند، اما در عمل قادر بودند کارهای وحشتناکی انجام دهند. هر یک از این اپلیکیشن‌ها که روی دستگاه‌های اندرویدی نصب می‌شد تلاش می‌کرد دسترسی روت پیدا کند و به دیگر اپ‌های آلوده برای نصب شدن کمک نماید، بی آنکه صاحب دستگاه متوجه آن شود.

 

image

 

این مجموعه اپلیکیشن با ثبت نظرهای ساختگی و میزان دانلود بالا در گوگل پلی تلاش می‌کردند کاربران را فریب دهند و آنها را به نصب تشویق کنند. در دستگاه‌های روت‌شده امکان حذف این اپ‌ها حتی با فکتوری ریست نیز ممکن نیست و کاربر ناچار به نصب دوباره رام اندروید خواهد بود.
در صورتی که یکی از این 13 اپلیکیشن را روشی گوشی یا تبلت خود نصب دارید، بهتر از هرچه سریع‌تر آنها را پاک نمایید تا خطر بیشتری متوجه شما نشود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

علی

۱۳۹۶/۴/۱۷
با سلام
من یه سوال خیلی راجب دارم و خواهش میکنم جواب سوال منو حتما بدید واقعا لازم دارم، چند بار هم تو سایتتون هم جاهای دیگه دیدم که گفته بودین غیر از پلی استور یا اپ استور از جاهای نا معتبر اپلیکیشنی دانلود نکنیم، سوال من اینه که اگه اپلیکیشنی رو از جلی غیر معتبر دانلود کرده باشم و مشکلم داشته باشه ولی بعدا همونو از پلی استور اپدیت کنم مشکل خرابکاری با اپدیت از جای معتبر رفع میشه یا نه؟! چون میخوام گوشی جدید بخرم و بدون دانلود اپلیکیشن تمام اطلاعاتمو از گوشی فعلی به جدید منتقل کنم، میخوام ببینم برای گوشی جدید اپلیکیشن هارو از اول دانلود کنم یا نه؟!

محمد

۱۳۹۴/۱۱/۱۶
راه حل خرید ایفون یا بلکبری هست اندروپیت خوراک خرابکاریه

على

۱۳۹۴/۱۰/۲۷
اين است عدم امنيت اندرويد

Saeed

۱۳۹۴/۱۰/۲۰
باید با وی پی ان وصل شوید قبلش کچ پلی استور رو پاک کنید

Hamed

۱۳۹۴/۱۰/۱۹
مال من هم همينطوره. اگه راه حلى داره لطفا جواب بدين.