خانهاخبار
CES 2016: با Remix mini می توانید تلویزیون و کامپیوترتان را اندرویدی کنید!

CES 2016: با Remix mini می توانید تلویزیون و کامپیوترتان را اندرویدی کنید!

با استفاده از این محصول، می‌توانید سیستم عامل هر نمایشگری را به اندروید تبدیل کنید.
۱۳۹۴/۱۰/۱۸

در نمایشگاه CES سال گذشته، کمپانی به نام Jide محصولی شبیه به Microsoft Surface ارائه داد که بسیاری این محصول را به تمسخر گرفتند. اما حالا، این کمپانی با سرمایه بیشتر، با محصولی جدید به این نمایشگاه واردشده است. از نمایشگاه CES 2015 تابه‌حال، کمپانی Jide با برگزاری کمپین‌های استارتاپی توانسته محصولی 70 دلاری تولید کند که قابلیت اجرای سیستم‌عامل اندروید، روی هر نمایشگری را از طریق اتصال به پورت HDMI فراهم می‌کند. تولید این محصول 1.6 میلیون دلار هزینه به همراه داشت.

image

 

اما این دستگاه، فقط یک جعبه خالی اندرویدی نیست، بلکه این دستگاه به یک سیستم‌عامل شخصی‌سازی‌شده ای مجهز شده و آن را به ابزاری کاربردی تبدیل کرده که بیشتر از اندروید، به سیستم‌عامل‌های ویندوز و کروم شباهت دارد. به‌عنوان‌مثال، یکی از ابزاری که در این سیستم‌عامل، برای استفاده در دسکتاپ مناسب‌تر است، داشتن منوی استارت است که می‌توان آن را به سمت راست کشید و به‌مانند Windows 10 یا OS X، نوتیفیکیشن های موجود را مشاهده کرد. امکان کلیک راست و باز کردن اپلیکیشن‌ها در پنجره‌ای جداگانه، از امکانات دیگری است که این سیستم‌عامل را برای کار با دسکتاپ مناسب‌تر می‌سازد.

 

image

اما فراموش نکنید که اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل از جنس اندروید هستند. پس با این حساب، تمام اپلیکیشن‌ها از اینستاگرام و فیس بوک گرفته تا Microsoft Word و بازی‌هایی مانند Mortal Combat 5 در سیستم‌عامل Remix OS اجرا می‌شوند و با توجه به پایین بودن قدرت سخت‌افزاری دستگاه، محدودیت‌های نیز وجود دارد. پس‌ازاین محصول، نباید انتظاری بیش از یک محصول 70 دلاری داشت.
اما می‌توانید به‌جای خرید Remix mini، فلش خود را قابل بوت کنید و این سیستم‌عامل را دانلود کرده و روی فلش خود نصب کنید. خواهید دید که پس‌ازاین اقدام، بااتصال فلش به دستگاه‌هایی مانند مک یا هر دستگاه دسکتاپی دیگری، پس از چند دقیقه سیستم‌عامل Remix OS روی دستگاه شما نیز اجرا می‌شود.

 

image

پوشش خبری CES 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه  CES 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۵/۲۶
کاش زود تر بیاد بخرمش خیلی جالب . جذابه