خانهاخبار
لالیپاپ با سرعت و مارشمالو به کندی در حال رشد هستند

لالیپاپ با سرعت و مارشمالو به کندی در حال رشد هستند

آخرین آمار منتشر شده گوگل در مورد اینکه چه درصد از دستگاه‌های اندرویدی کدام نسخه این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند نشان می‌دهد مارشمالو با وجود گذشت چند ماه از معرفیش، هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده است.
۱۳۹۴/۱۰/۱۷
image

 

گوگل آخرین اطلاعات و آمار راجع به درصد استفاده و محبوبیت هر یک از نسخه‌های اندروید تا پایان ماه دسامبر را منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌دهد اندروید مارشمالو، آخرین نسخه فعلی این سیستم‌عامل، تنها در 0.7 درصد دستگاه‌های فعال اندرویدی نصب شده است. با وجودی که نسبت به ماه گذشته این آمار 0.2 درصد رشد داشته است، همچنان بسیار کم به نظر می‌رسد.

لالیپاپ (نسخه های 5.0 و 5.1 اندروید) با رشد 3 درصدی نسبت به ماه گذشته و رسیدن به سهم 32.6 درصدی، اکنون تقریبا بر روی یک سوم دستگاه‌های اندرویدی نصب است. با این حال هنوز کیت کت (نسخه 4.4 اندروید) محبوب ترین نسخه اندروید محسوب می‌شود. این نسخه با وجود سقوط 0.5 درصدی نسبت به ماه گذشته، اکنون بر روی 36.1 درصد دستگاه‌های اندرویدی نصب است.

image

پس از کیت کت و لالیپاپ، جیلی بین با سهم 24.7 درصدی در رتبه سوم محبوب‌ترین نسخه‌های اندروید قرار دارد که سقوط 2 درصدی نسبت به ماه گذشته را تجربه کرده است. در رتبه‌های بعدی اندروید جینگربرد و بستنی نونی با سهم 3 و 2.7 درصدی قرار دارند. در انتها نیز کاربران اندروید فرویو دیده می‌شوند که در طی ماه‌های گذشته سهم 0.2 درصدی خود را حفظ کرده‌اند.

در حالی که 3 ماه پس از انتشار آخرین نسخه iOS 9 طبق آمار 71 درصد کاربران این سیستم‌عامل به نسخه جدید مهاجرت کرده‌اند، اندروید به خاطر اکوسیستم خاصش در حالی که اندروید 6 را منتشر کرده است اما شاهد سرعت رشد بیشتر اندروید 5 است. طی ماه‌های آینده با انتشار به روز رسانی اندروید مارشمالو برای پرچم‌داران سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و باقی شرکت‌ها، سهم این نسخه نیز از بازار اندروید افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ایمان

۱۳۹۷/۳/۳
سلام به همه داداش اگه خام شی مث من و اندروید ال جی جی 4 رو 6 کنی دیگه گوشیت به درد نمیخوره درسته دو سه تا قابلیت میاد اما هم مصرف باتریت میره بالا هم گوشیت میشه سرب داغ انقد داغ میشه ال سی دی ش که دستتو بزاری میسوزه از من گفتن بود

Alireza

۱۳۹۴/۱۰/۱۸
به نظر من با رسیدن اندروید ۶ به سامسونگ و ال جی و اچ تی سی و غیره بازم KitKat بزرگترین سهم خواهد داشت.

محمد

۱۳۹۴/۱۰/۱۷
کاش برندهای اندرویدی ومایکروسافت یه کم مشتری مداری روازاپل یادبگیرن.آتیش میگیرم وقتی میبینم1800پولs6دادم ولی حالا حالاها باید خواب اندروید6روببینم

Mehrad nsr

۱۳۹۴/۱۰/۱۷
سلام من گوشی LG G4 دارم و هنوز اپدیت اندروید 6 برام نیومده میخواستم بدونم کی این اپدیت منتشر میشه مخصوصا برای پرچمداران LG