خانهاخبار
ساتیا نادلا: سهم بازار اسمارت‌فون مایکروسافت کاملا ناپایدار است

ساتیا نادلا: سهم بازار اسمارت‌فون مایکروسافت کاملا ناپایدار است

ساتیا نادلا در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که مایکروسافت نسبت به محصولات رقبا فروش به‌مراتب کمتری دارد و سهم بازار بسیار ناچیزی از فروش تلفن‌های همراه هوشمند در اختیار این شرکت است.
۱۳۹۴/۱۰/۱۴

تقریبا اکثر افراد سود و پیشرفت کمپانی‌ها را در فروش بالاتر و در اختیار داشتن سهم بازار بیشتر می‌دانند. اما مدیرعامل مایکروسافت به این موضوع اعتقادی ندارد و نفوذ بیشتر در دیگر پلتفرم‌ها و توسعه و بهبود تجربه کاربری را عامل اصلی موفقیت دانسته است.

ساتیا نادلا اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که سهم مایکروسافت از بازار تلفن‌های همراه هوشمند ناپایدار و متزلزل است؛ هرچند این واقعیت را این طور استدلال کرد که این کمپانی قصد دارد اهمیت دستگاه‌ها را در دنیا کاهش دهد و در عوض توجه‌ها را به سرویس‌هایی معطوف سازد که به کاربر ارائه می‌کند.

 

image

 

نادلا در این رابطه گفت: «من فکر می‌کنم اگر موفقیت را در مواردی مثل مقدار سهم بازار از محل HoloLens، ایکس باکس، رایانه‌ها یا تلفن‌های هوشمند بدانیم، قطعا اشتباه کرده‌ایم و به خودمان ضرر و زیان وارد ساخته‌ایم. اگر به این موارد مانند نمودار نگاه کنیم، خواهیم دید که اینها [دستگاه‌ها] گره و اشکال هستند. گاهی اوقات کاربر از تمام این دیوایس‌ها استفاده می‌کند و برخی اوقات تنها از یکی از دو مورد آنها در دیگر پلتفرم‌ها. ولی ما قصد داریم از این موضوع اطمینان کامل داشته باشیم که در تمام دیوایس‌ها تجربه‌ای تمام‌عیار به کاربرها می‌بخشیم.»

خالی از لطف نیست که بدانیم، طبق تحقیقات موسسه تحقیقاتی Gartner، آخرین آماری که مایکروسافت از سهم بازار ویندوز فون در فروش تلفن‌های همراه هوشمند در اختیار داشت تنها ۱.۷ درصد بود که در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۴ حدود ۵۰ درصد افت کرده است.

به نظر شما آینده مایکروسافت به چه شکل خواهد بود؟ آیا نادلا به هدف خود می‌رسد یا خیر؟

 

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)