خانهاخبار
5 کاری که ال جی باید در سال 2016 انجام دهد

5 کاری که ال جی باید در سال 2016 انجام دهد

شرکت LG در چند سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در بازار گوشی های اندرویدی داشته است و هر سال پرچمداران متفاوتی روانه بازار می‌کند، اما این شرکت برای بهتر شدن هنوز نیاز به کار دارد و باید در محصولات و سیاست‌های خود تغییراتی ایجاد نماید.
۱۳۹۴/۱۰/۱۴

شرکت ال‌جی طی چند سال اخیر به‌خوبی توانسته است خود را یکی از تولیدکنندگان برتر گوشی‌های اندرویدی معرفی کند. اگرچه شاید این شرکت کره‌ای به‌اندازه هم‌وطن خود، سامسونگ، فروش نداشته باشد، باید قبول کرد که این شرکت با سری پرچم‌دار G توانسته هرسال کاربران را هیجان‌زده کند.
انتقال دکمه‌های پاور و صدا به پشت گوشی و ساخت مدل‌هایی با بدنه انعطاف‌پذیر یا استفاده از چرم مرغوب در بدنه همگی از جمله اقداماتی است که گوشی‌های ال‌جی را نسبت به رقبا خاص می‌کند، اما با این حال هنوز هم برای به دست آوردن موفقیت بیشتر جای کار بسیار است. در ادامه به طرح 5 پیشنهاد می‌پردازیم که ممکن است ال‌جی را به مسیر بهتری برای رسیدن به موفقیت هدایت کند.

 

1- بهبود رابط کاربری

 

image

 

در سال‌های گذشته شاهد بودیم که ال‌جی گوشی‌هایی با سخت‌افزارهای بسیار خوب و قابل قبول حتی در رده پایینی بازار به فروش می‌رساند، اما در مورد رابط کاربری آن‌طور که باید، خوب عمل نمی‌کند. این موضوع در سری پرچم‌داران G نیز ادامه داشت تا اینکه در G4 بهبود بسیار خوبی از نظر رابط کاربری و نرم‌افزار شاهد بودیم. با این حال این بخش هنوز جای پیشرفت دارد.
رابط کاربری ال‌جی، مانند رابط کاربری بسیاری از شرکت‌های دیگر، تعداد زیادی گزینه اضافه دارد. خیلی‌ها عاشق آن هستند و از طرفی بعضی‌ها، به‌دلیل این همه شلوغی، از آن تنفر دارند. مشکل اینجاست که وجود ویژگی‌های متعدد مانع داشتن رابط کاربری سبک و ساده می‌شود، اما ال‌جی می‌تواند با کم کردن موارد اضافه هم رابط کاربری خود را سبک کند و هم بخش زیادی از کاربران خود را راضی نگه دارد.

 

2- ساخت مرغوب

 

image

 

ال‌جی خود بهتر از همه می‌داند که نیازمند بالا بردن کیفیت ساخت و ارائه ویژگی‌هایی رده‌بالا حداقل برای پرچم‌دارانش است. استفاده از بدنه چرمی به‌جای پلاستیکی در G4، هدفون‌های حرفه‌ای در V10 و مجهز کردن محصولات اخیر به دوربین‌های قدرتمند خود گواه این مدعاست. با این حال ال‌جی هنوز هم می‌تواند در این موارد پیشرفت کند و گوشی‌های مرغوب‌تری بسازد تا هم برای کاربران جذاب باشند و هم در مقابل رقبا کم نیاورد.

 

3- کنترل کیفیت بیشتر

 

image

 

بی‌شک هیچ دستگاه الکترونیکی‌ای عاری از باگ و اشکال نیست و همیشه در میان تولیدات هر شرکت تعدادی از آنها خراب از آب درمی‌آیند، اما تمام تلاش شرکت‌های سازنده این است که درصد این خرابی را به حداقل ممکن برسانند. متاسفانه گوشی‌های هوشمند ال‌جی از این نظر معروف‌اند و مثلا اگر مشکلات G2 ،G3 و حتی G4 را بررسی کنیم، می‌بینیم چیزهایی مثل مشکل در اتصال بلوتوث، شارژ کند باتری و اشکال در صفحه نمایشگر همواره تکرار شده که البته با کنترل کیفیت بیشتر و سخت‌گیرانه‌تر حل‌شدنی است.

 

4- پشت گوشی را باز نگه دار!

 

image

 

با گشتی در اینترنت متوجه خواهید شد که خیلی از کاربران از تغییر رویه شرکت‌ها در تولید گوشی‌هایی با باتری غیرقابل تعویض و عدم پشتیبانی از کارت حافظه گله‌مندند. ال‌جی یکی از معدود شرکت‌هایی است که پرچم‌دارانش هنوز به این درد مبتلا نشده‌اند. ممکن است چنین ویژگی‌هایی دیگر برای خیلی از کاربران مهم نباشد، اما هنوز هستند افرادی که وجود این موارد را در گوشی‌ خود می‌پسندند.

 

5- اهمیت به میان‌رده‌ها

image

امروز همان‌قدر که گوشی‌های پرچم‌دار از اهمیت برخوردارند، گوشی‌های میان‌رده نیز می‌توانند برای شرکت حائز اهمیت باشد. با اینکه در رده پایینی بازار گوشی‌های متنوعی از شرکت ‌ال‌جی می‌توان پیدا کرد، بخش میان‌رده بخشی است که مورد توجه این شرکت نیست. لازم است ال‌جی در این رده از محصولات خود بازنگری کند و دستگاه‌های بیشتر و بهتری مثل Zero به بازار بفرستد؛ کاری که سامسونگ به‌عنوان رقیب ال‌جی بسیار به آن اهمیت می‌دهد.

به نظر شما ال‌جی لازم است چه کارها و تغییراتی انجام دهد تا بتواند در سال 2016 موفقیت بیشتری کسب کند و آمار فروش دستگاه‌های خود را بالاتر ببرد؟

 

منبع: Android Central

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

makenzi

۱۳۹۴/۱۰/۱۷
درود
خیلی زشته که آدم بدون اطلاعات بیاد یه چیزی بنویسه و در تمام مطالب مربوط به ال‌جی منتشر کنه!

مرآت

۱۳۹۴/۱۰/۱۶
علی جان فیلمشو به زودی آپ میکنم و لینکشو اینجا میزارم

مرآت

۱۳۹۴/۱۰/۱۶
روت که کمترین چیز هست عزیزم اگه بلد باشی با اندروید کار کنی حتی اعتبارش هم از گوشی روت نشده بیشتر. گارانتیش هم که با فلش به رام رسمی ردیف میشه مثه روز اولش. راجع به اندروید 6 بگم احتیاجی به دروغ نیست میخوای باور کن میخوای نکن اگه خواستی فیلمشو میدم ببینی

Pooyan

۱۳۹۴/۱۰/۱۵
من سه ساله گوشی الجی جی تو دارم...خیلی راضیم...یه بارم هنگ نکرده...دوربینشم عالی..باتری هم یک روز نصف روز نگه میداره...عاااالی...
خوب داره پیشرفت میکنه...باریکلا???

Abbas

۱۳۹۴/۱۰/۱۵
در ضمن یه مشکل بزرگ دیگه هم که ال جی داره و بهش اشاره نشد جای بلندگو هس که باید به بالا یا پایین گوشی منتقل بشه چون واقعا عذاب دهندس و اینکه بنظر من خروجی هدفون اگه حدا‌قل تو پرچمدارا همون بالای گوشی میموند خیلی بهتر بود. اینو وقتی موقع آهنگ گوش دادن، با گوشی کار کنین درک میکنین.