خانهاخبار
7 ​اپلیکیشن‌ با قابلیت لمس سه بعدی

7 ​اپلیکیشن‌ با قابلیت لمس سه بعدی

اگر آیفون 6اس یا 6اس پلاس دارید و مایلید از قابلیت تاچ سه‌بعدی آیفون بیشتر استفاده کنید، بهتر است اپلیکیشن‌های زیر را نصب و استفاده کنید. این اپ‌ها از تاچ سه‌بعدی پشتیبانی می‌کنند.
۱۳۹۴/۱۰/۱۳

تاچ سه‌بعدی تکنولوژی جدیدی است که در آیفون‌های 6اس و 6اس پلاس به کار رفته. این ویژگی بُعد جدیدی به نمایشگر‌های لمسی افزوده است. در این مطلب قصد نداریم در مورد این تکنولوژی صحبت کنیم، فقط قرار است اپ‌هایی را معرفی کنیم که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند و از آن استفاده کرده‌اند تا قابلیت‌های جدیدی به کاربران خود هدیه دهند. با ما همراه باشید تا با این اپ‌ها بیشتر آشنا شویم.

 

Instagram

اپلیکیشن اینستاگرام در به‌روزرسانی جدید خود منوی دسترسی سریع (Quick Action Menu) به صفحه هوم آیفون اضافه کرده است که با کمک آن می‌توانید سریعا به گزینه‌های زیر دسترسی پیدا کنید:

  • پیام مستقیم (Direct Messages)
  • جستجو (Search)
  • مشاهده فعالیت‌های اخیر (Activity View)
  • ایجاد پست جدید (Create a New Post)

 

image

 

جذابیت‌های به‌روزرسانی اپ اینستاگرام همین‌جا تمام نمی‌شود و جادوی واقعی داخل خود اپ اتفاق می‌افتد. داخل اینستاگرام با فشار روی صفحه می‌توانید پروفایل سایر کاربران را نگاه (Peek) کنید و تامنیل‌ها را بزرگ کنید. اگر کمی فشار بیشتری روی صفحه وارد کنید، پیش‌نمایش‌هایی که در حال دیدنشان هستید pop می‌شوند و می‌توانید آنها را در اندازه اصلی ببینید.

 

Workflow

بیشتر اپلیکیشن‌هایی که پشتیبانی از تاچ سه‌بعدی را اضافه کرده‌اند این کار را در کمترین زمان و به‌صورت خلاصه انجام داده‌اند: افزودن یک منوی دسترسی سریع به صفحه هوم با چند لینک کوتاه.

 

image

 

پشتیبانی از تاچ سه‌بعدی ورک‌فلو نیز به همین منوی دسترسی سریع محدود است، اما مدل پیاده‌سازی ابزارها بسیار جالب و قابل توجه است.
ورک‌فلو به شما اجازه می‌دهد زنجیره‌ای از فعالیت‌ها را با هم ترکیب کنید (حتی میان چندین اپ) و با یک کیلک آنها را انجام دهید. در حال حاضر شما می‌توانید تعداد 4 مورد از این وظایف را بسازید و در منوی دسترسی سریع ورک‌فلو قرار دهید و با کمک تاچ‌ سه‌بعدی اجرایشان کنید. آیکون اپ ورک‌فلو پس از اضافه شدن تاچ سه‌بعدی به آن درواقع تبدیل به ماکرو لانچر شده است.

 

Facebook

مانند بسیاری از اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی از تاچ سه‌بعدی در اپ فیس‌بوک فقط به منوی دسترسی سریع محدود می‌شود. با فشردن ملایم آیکون گزینه‌های زیر ظاهر می‌شوند:

  • نوشتن پست جدید
  • آپلود عکس یا ویدئو (یا گرفتن عکس)

 

image

 

پیک و پاپ (peek & pop) در فیس‌بوک بسیار کارآمد است و تقریبا اجازه هرکاری به شما می‌دهد. نگاه گذرا به کامنت‌ها و پیش‌نمایش افرادی که درخواست دوستی فرستاده‌اند از جمله مهم‌ترین کارهایی است که با کمک تاچ سه‌بعدی می‌توانید انجام دهید.

 

Pinterest

اگر از طرفداران پینترست باشید، ویژگی‌های جدیدی که برای پشتیبانی از تاچ سه‌بعدی به آن افزوده شده شما را شگفت‌زده ‌می‌کند!
مرور بصری پینترست یکی از بهترین ابزار نشان‌دهنده قدرت و کارایی تاچ سه‌بعدی است. فشار دادن یک آیتم خاص پیش‌نمایش بزرگ‌تری پیش روی شما قرار می‌دهد. در کنار این نمایش جالب، منویی نیم‌دایره‌ای وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها را پین کنید یا به اشتراک بگذارید.

 

image

 

ویژگی peek با میزان فشار شما سنجیده می‌شود؛ یعنی هرچه میزان فشار شما روی صفحه بیشتر شود، اندازه عکس در حال نمایش نیز بزرگ‌تر می‌شود که در نوع خود بسیار جالب است. توسعه‌دهندگان اپ آی‌اواس پینترست کارهای بسیار جالبی برای پشتیبانی از تاچ‌ سه‌بعدی انجام داده‌اند و به‌نظر می‌رسد این تغییرات اضافه‌شده تنها شروع ماجراست.

 

Evernote

امکان پیش‌نمایش نوشته‌ها یا گفتگو (چت کردن) با همکاران از طریق صفحه هوم اورنوت باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود، البته اگر شما هم به اپ‌های نوشت‌افزار علاقه داشته باشید.

 

image

 

البته انتظار گزینه‌های متفاوت هنگام peek کردن نداشته باشید، چراکه این ویژگی تقریبا همان چیزهایی را شامل می‌شود که در صفحه هوم وجود دارد.
خوشبختانه اورنوت قابلیت پیش‌نمایش URL با کمک فشار زیاد را به اپ خود اضافه کرده است و به شما اجازه‌ می‌دهد بدون خارج شدن از اپ لینک‌ها را مشاهده کنید. منوی دسترسی سریع نیز به شما اجازه می‌دهد که

  • نوشته جدید ایجاد کنید
  • عکس بگیرید
  • یادآور تنظیم کنید 
  • داخل نوشته‌ها به جستجو بپردازید

بدون اینکه نیاز باشد وارد اپ اورنوت شوید.

 

Dropbox

شاید انتظار دیدن دراپ‌باکس در این لیست را نداشتید، اما این اپ حافظه ابری پشتیبانی از تاچ سه‌بعدی را برای پیش‌نمایش فایل‌ها اضافه کرده است. با کمک این قابلیت می‌توانید میان مخزنی از تصاویر peek کنید تا عکسی را بیابید که به‌ دنبالش هستید.

 

image

 

منوی دسترسی سریع این اپ نیز بسیار جالب و کارآمد است: با کمک این منو می‌توانید عکس آپلود کنید، جستجو کنید یا به فایل‌های آفلاین دسترسی پیدا کنید.

 

Twitter

آخرین اپ در فهرست‌ ما توئیتر است. اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، در حال حاضر اپ توئیتر فقط منوی دسترسی سریع را برای پشتیبانی از تاچ سه‌بعدی اضافه کرده است که به شما اجازه می‌دهد پیام جدید بسازید، توئیت کنید یا به جستجو بپردازید. برای شروع این ویژگی‌ها بسیار خوب است، اما امیدواریم در آینده ویژگی‌های بیشتری به این اپ اضافه شود.

 

image

 

به‌عنوان مثال، می‌توان انتظار داشت چنین ویژگی‌هایی به اپ توئیتر افزوده شود:
توئیتی را می‌بینید و با استفاده از peek می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با نویسنده توئیت بیشتر آشنا شوید، بدون اینکه نیاز باشد وارد صفحه وی شوید؛ یا با فشار دادن گزینه Reply می‌توانید  به آنچه در مکالمه اتفاق افتاده نگاهی کلی بیندازید.
البته اپ‌های بسیار دیگری نیز می‌توانند در این لیست جای بگیرند، ولی ما در این مطلب محبوب‌ترین اپ‌ها برای کاربران ایرانی را در نظر گرفتیم. به نظر شما چه اپلیکیشن‌های دیگری می‌توان به این لیست اضافه کرد؟ تجربه استفاده‌تان از این اپ‌ها را با ما درمیان بگذارید.

 

منبع: Toms Guide

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mahsa

۱۳۹۴/۱۱/۲۷
من چند روز با گوشيم نميتونم نرم افزار دانلود بكنم ارور 1009 مياد برام بايد چيكار كنم لطفا راهنماييم كنيد

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۱۰/۱۳
حالا فردا سامسونگ و گوگل ازش تقلید میکنن