خانهاخبار
چشم انداز اپل در سال 2016

چشم انداز اپل در سال 2016

سال 2015 رو به اتمام است و شرکت‌های مختلف تکنولوژی از هم‌اکنون به سال آینده چشم دوخته‌اند. اپل در سال 2016 ممکن است دست به چه اقداماتی بزند؟
۱۳۹۴/۱۰/۱۱

 

image

 

سال 2015 را می‌توان سالی موفق برای اپل دانست. معرفی گوشی‌های جدید با قابلیت‌های جدید، پرده‌برداری از نسخه جدید iOS و همچنین معرفی محصول تازه‌ای به نام iPad Pro، در کنار فروش خوب آیفون و اپل واچ و پیشرفت Apple TV، سالی خوب و دل‌نشین برای اهالی کوپرتینو رقم زده است. اما اپل برای ادامه این موفقیت چه باید بکند؟ اکنون که در واپسین روزهای سال 2015 به سر می‌بریم، شاید بهترین زمان باشد که در مورد عملکرد احتمالی اپل در سال آینده میلادی حدس‌هایی بزنیم؛ از معرفی آیفون 7 گرفته تا اپل واچ 2.

 

آیفون 7 و آیفون 6c

image

 

محتمل‌ترین محصولی که سال آینده اپل از آن رونمایی خواهد کرد آیفون 7 است. اپل امسال از فناوری تاچ سه بعدی برای آیفون 6اس استفاده کرد و پیش‌بینی می‌شود این تکنولوژی را با بهبودهایی در آیفون 7 نیز به کار ببرد. اما غیر از این، ظاهر آیفون 7 دستخوش چه تغییراتی خواهد شد یا چه امکانات جدیدی خواهد داشت؟ احتمالا اپل در آیفون 7 از برخی موفقیت‌های همتایان اندرویدی خود الگو می‌گیرد. برای مثال می‌توان به شارژ بی‌سیم، نمایشگر با وضوح تصویر 2K، دوربینی قدرتمند‌تر از دوربین فعلی و حذف نسخه 16 گیگابایتی اشاره کرد. هر کدام از این قابلیت‌ها شاید آرزوی تعدادی از کاربران آیفون باشد و بعید نیست در iPhone 7 تمام آنها به واقعیت بپیوندد.

اما این روزها بیش از هر زمان دیگری شایعات پیرامون معرفی نسخه 4 اینچی آیفون در اوایل سال 2016 میلادی قوت گرفته است. این گوشی که با دو نام iPhone 7c و iPhone 6c شناخته می‌شود احتمالا در ماه آوریل 2016 (فروردین و اردیبهشت 95) رونمایی می‌شود.

 

پایان مک بوک ایر

image

 

شاید این پیش‌بینی عجیب به نظر برسد، اما قطعا یکی از احتمالات قوی به شمار می‌رود. از آخرین به‌روزرسانی جدی مک بوک ایر ماه‌ها می‌گذرد و پس از معرفی مک بوک جدید 12 اینچی، اپل تمرکز خود را به قدرتمند کردن آن معطوف کرده است. شاید در سال 2016 اپل خط تولید مک بوک ایر را متوقف کند و تنها بر مک بوک پرو و مک بوک جدیدش متمرکز شود.

 

اپل واچ 2

image

 

تا به حال هیچ شرکتی نتوانسته یک ساعت هوشمند کاملا بی‌عیب‌ونقص بسازد، اما به‌جرئت می‌توان گفت اپل به چنین ساعتی بسیار نزدیک شده است. نسخه دوم اپل واچ ممکن است عرصه‌ای برای اپل باشد که، ضمن بهبود قابلیت‌های پیشین آن، تکنولوژی‌های جدیدی در آن جای دهد. پیش از معرفی اپل واچ، کارشناسان تکنولوژی انتظار تعداد سنسورهای بیشتر و متنوع‌تری در این ابزار پوشیدنی می‌کشیدند؛ موضوعی که به واقعیت تبدیل نشد. حال می‌توان امیدوار بود انتظاراتی که از نسخه اول می‌رفت و شاهدشان نبودیم در نسخه دوم اپل واچ برآورده شوند. احتمالا اپل واچ 2 در تیرماه 95 معرفی خواهد شد.

 

آیپد ایر 3

image

 

یکی دیگر از محصولاتی که پیش‌بینی می‌شود اوایل سال 2016 رونمایی شود آیپد ایر 3 است. با وجود این که میزان فروش آیپد‌های اپل روند ثابتی دارد، این شرکت با معرفی دستگاه‌هایی همچون آیپد مینی 4 یا آیپد ایر 2 و اخیرا آیپد پرو خود را در بازار نگه داشته است. از آنجا که محبوب‌ترین تبلت اپل، آیپد ایر، اخیرا شاهد هیچ به‌روزرسانی و ارتقایی نبوده است، حدس زده می‌شود در ماه‌های آینده نسخه جدیدی از این سری به بازار معرفی شود؛ دستگاهی که گفته می‌شود iPad Air 3 نام دارد.

اگر بخواهیم بر اساس تجربه قضاوت کنیم، آیپد ایر 3 باریک‌تر، سبک‌تر و قدرتمند‌تر از تمام نسخه‌های قبلی خواهد بود. ویژگی‌هایی که اپل در تبلت‌های خود قرار می‌دهد تقریبا قابل پیش‌بینی است و انتظار نداریم شاهد سورپرایز خاصی، حتی تاچ سه‌بعدی، در این دستگاه باشیم. شاید پس از چند آیفون که با 3D Touch معرفی شوند و این تکنولوژی در گوشی‌های اپل به بلوغ برسد، بتوان امیدوار بود که در دستگاه‌های بزرگ‌تر این کمپانی نیز شاهدش باشیم.

 

استریمینگ تلویزیونی

image

 

چند سال است که از راه‌اندازی شبکه اختصاصی استریمینگ تلویزیونی اپل سخن در میان است و به نظر می‌رسد به‌زودی از آن رونمایی خواهد شد. اپل در این سرویس قصد دارد تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی محبوب را انتخاب کند و، با دریافت حق اشتراک ماهانه، آنها را به‌صورت مستقیم روی آیفون، آیپد یا اپل تی‌وی شما استریم کند. پیش از این شاهد سرویس‌های استریمینگ ویدئو مانند PlayStation Vue و Sling TV بوده‌ایم. تلویزیون یکی از زمینه‌های موردعلاقه اپل است که چند سال است در آن مشغول کار است و شاید در سال 2016 به پیشرفت بزرگی در این زمینه دست بیابد.

نظر شما درباره دورنمای کاری اپل در سال 2016 چیست؟

 

منبع: Techno Buffalo

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

دانیال

۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آقای علیا بفرما نویسنده رو نوش جان کن! آره نویسنده مگاپیکسل بالاتر رو دوربین قویتر میبینه، منم همینطور، اندازه پیکسل ها از این بزرگتر نمیشه، یا دوربین تغییری نمکنه یا مگاپیکسل زیادتر میشه، (لرزش گیر و فکوس اینا مدنظر من نیست)
مطلب بعدی اینکه کدوم سایت ایرانی خبرنگار داره که فیزیکی بفرسته خودشون اطلاعت جمع کنن که این دومیش باشه؟
همه مطالب ترجمه است یا برسی ، منبع هم ذکر شده! و در آخر بدونید سایتی که برسی تخصصی مجله و ... رو پشتیبانی میکنه مطلب نویساش انقدر حرفه ای هستند که دست امثال شما سوتی ندن.
یاعــــــــلی

Ahmad

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
چه ربطی داره؟ چرا امکانش نباشه؟ درسته الان کیفیت دوربین ایفون خوبه ولی اینکه مگاپیکسلش هم بیشتر بشه چرا غیرممکن باشه؟ من که استقبال میکنم خیلی هم

علیا

۱۳۹۴/۱۰/۱۱
این متن رو از کجا کپی کردین؟
یعنی خودتون یک بار هم نخوندین متن رو؟
یعنی نویسنده ی این مطلب انتظار داره که در آیفون 7 دوربین قوی تر به معنای مگا پیکسل بالاتر ببینه؟ فکر نکنم خوشبینانه ترین حالت هم امان چنین اتفاقی باشه.
بحث شارژ القایی هم که نیاز به بدنه ای غیر فلزی داره که به نظر نمیرسه اپل این کار رو کنه و احتمالن باتری قوی تر و با تکنولوژی بهتر در دسور کار این شرکته