خانهاخبار
۵ کاری که سامسونگ باید در سال ۲۰۱۶ انجام دهد

۵ کاری که سامسونگ باید در سال ۲۰۱۶ انجام دهد

سال گذشته سامسونگ توانست با تغییر در طراحی محصولات پرچمدار خود نظرهای موافق بسیاری برای خود به دست آورد، اما قطعا این تلاش‌های این برند کافی نیست و باید روند بهبود محصولات خود را سریع‌تر کند. در این مطلب برای سامسونگ 5 پیشنهاد داریم که رعایت آنها به بهتر شدن دستگاه‌هایش کمک خواهد کرد.
۱۳۹۴/۱۰/۱

سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی است که پرچم‌داران خود را اوایل سال جدید میلادی معرفی می‌کنند. به همین دلیل با نزدیک شدن سال جدید، خیلی از کاربران و کارشناسان شروع به تحلیل شایعات و اخباری می‌کنند که می‌تواند درباره پرچم‌دار بعدی این شرکت سرنخ‌هایی به ما بدهد.
سال گذشته دیدیم که سامسونگ بالاخره صدای کاربرانش را شنید و دست از ساخت پرچم‌داران پلاستیکی‌اش برداشت. با این امید که شاید سامسونگ امسال یکی دیگر از درخواست‌های کاربران را عملی کند، سراغ چیزهایی می‌رویم که از نظر ما لازم است این شرکت آنها را در برنامه سال آینده خود بگنجاند.

 

1- تمرکز بر نرم‌افزار

 

image

 

سال 2015 سال درخشانی برای محصولات سامسونگ از نظر طراحی بود. گلکسی اس6 و گلکسی نوت 5 به همراه مدل Edge آنها محصولاتی قدرتمند و زیبا هستند که توانستند پا به پای رقبا حرکت کنند و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. اما حالا که طراحی بدنه و سخت‌افزارهای گوشی‌های سامسونگ به بالاترین کیفیت خود رسیده، خوب است که این شرکت به فکر بهبود نرم‌افزار آنها نیز باشد.
اگرچه این شرکت کره‌ای در رابط کاربری اس6 و نوت 5 بیش از قبل به سمت طراحی فلت و حذف نرم‌افزار‌های اضافه حرکت کرده، لازم است به این روند سرعت ببخشد و سراغ کمتر کردن رنگ‌های روشن، سایه‌ها و انیمیشن‌های بی‌مورد برود. قطعا طراحان سامسونگ این قابلیت را دارند که با خلوت و مدرن کردن رابط کاربری تاچ‌ویز و حذف آیتم‌های بیشتر، روح این برند را همچنان زنده نگه دارند.

 

2- اختیار در انتخاب اپلیکیشن

 

image

 

یکی از آزاردهنده‌ترین جنبه‌های رابط کاربری سامسونگ این است که شما از هر اپلیکیشن و سرویس دو نمونه می‌بینید! یعنی اپلیکیشن‌هایی که از پیش روی گوشی نصب شده‌اند در تقابل با اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده گوگل هستند.
با روشن کردن اولیه دستگاه دو اپ ایمیل، دو اپ تقویم، دو مارکت، دو مرورگر و... می‌بینید که نه‌تنها برای کاربران مبتدی، بلکه برای حرفه‌ای‌ها نیز سرگیجه‌آور است. مشکل هنگامی بیشتر می‌شود که نمی‌توانید این اپلیکیشن‌ها را از روی گوشی پاک یا غیرفعال کنید؛ اما اگر سامسونگ این اپ‌ها را از سیستم خود حذف و به گوگل پلی منتقل کند، کاربران می‌توانند در این مورد حق انتخاب داشته باشند. حالا که گوگل خود شروع به کاهش برنامه‌های از پیش نصب‌شده در اندروید کرده، خوب است سامسونگ نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی این راه را ادامه دهد.

 

3- شفافیت بیشتر در به‌روزرسانی

 

image

 

شرکت‌های زیادی هستند که دستگاه‌های خود را دیرتر از سامسونگ آپدیت می‌کنند، اما بدتر از تاخیر، فقدان اطلاعات در رابطه با روند به‌روزرسانی است. درحالی‌که شرکت‌های زیادی سعی می‌کنند به سمت شفافیت بیشتر در آپدیت محصولات خود گام بردارند، سامسونگ هنوز وضعیت به‌روزرسانی‌های خود را مبهم نگه می‌دارد.
اگرچه خرید یکی از پرچم‌داران سامسونگ این تضمین را می‌دهد که دستگاه شما حداقل تا دو نسخه جدید به‌روزرسانی شود، زمان آن به هیچ عنوان مشخص نیست. این وضعیت برای گوشی‌های ضعیف‌تر وخیم‌تر است و حداقل کاری که سامسونگ می‌تواند بکند این است که در این رابطه با کاربران و طرفدارانش ارتباط بیشتری برقرار کند و آنها را بی‌خبر نگذارد.

 

4- دوربین بهتر

 

image

 

از گلکسی نوت 4 به بعد دوربین پرچم‌داران سامسونگ از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار شده‌اند، به شکلی که دوربین اس6 و نوت 5 را می‌توان جزو بهترین‌های سال 2015 به حساب آورد. با وجود این سامسونگ نیاز دارد که دوربین خود را باز هم قوی‌تر و پیشرفته‌تر کند تا در 2016 نیز دوباره خوش بدرخشد.
اما بدترین کار ممکن راضی ماندن سامسونگ به کیفیت دوربین فعلی‌اش است. از آنجا که معمولا پرچم‌داران این شرکت زودتر از سایرین وارد بازار می‌‌شوند، شرکت‌های رقیب بی‌کار نخواهند نشست و برای تولید دوربینی بهتر وقت کافی خواهند داشت.

 

5- حذف دکمه‌های زیر نمایشگر

 

image

 

یکی از شاخصه‌های اصلی در طراحی سامسونگ حضور دکمه خانه و دو دکمه لمسی زیر نمایشگر است؛ طوری که با یک نگاه به دستگاه می‌توان فهمید ساخت شرکت سامسونگ است. مشکل اینجاست که این دکمه‌ها دیگر کارایی اولیه خود را ندارند و دکمه‌های روی صفحه اندروید بیشتر می‌توانند سودمند باشند. مثلا با چرخاندن گوشی جهت دکمه‌ها نیز عوض می‌شود (که برای تبلت‌ها عالی است) و یا در نسخه‌های بعدی اندروید می‌تواند شکل آنها تغییر کند. درست است که اسکنر اثر انگشت روی دکمه خانه کاملا جا افتاده و کاربران نگران این نیستند که با خرید گوشی جدید از این برند عادتشان به هم بخورد، اما بالاخره باید از یک جایی شروع کرد!

برای آشنایی بیشتر با محصولات سامسونگ به سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

منبع: Android Central

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

وحید

۱۳۹۴/۱۰/۱۸
آقای عزیز همین الآن هم سامسونگ و اپل دو تا شرکت برتر دنیا هستن و دو محصولشون اپل ایفون ۶و سامسونگ گلکسی نوت ۵برترین گوشی های سال شدن و سونی با گوشی زد ۵دوم شد و الجی با جی ۴سوم شد . جز اون کدوم شرکتی جز سامسونگ تونسته لبه های خم برای گوشی هاش درست کنه
تمام دوربین های سامسونگ ساخت خود شرکت سامسونگه شرکت اپل هم با شرکت سامسونگ قرارداد بسته تا صفحه نمایش آیفون رو شرکت سامسونگ تولید کنه
پس سامسونگ برترین و بهترین گوشی هارو داره
بعد هم کلید هوم برای گوشی های سامسونگ یه امتیاز بزرگه پس نباید برداشته بشه
ببخشید سرتون رو درد آوردم . ممنون

ali_saghaei

۱۳۹۴/۱۰/۱۷
بنظر میاد منبع این مطلب هیچ نظرسنجی ومطالعه ای در مورد سلیقه و عقاید اصلی ترین فاکتور یعنی مشتری های گوشی های هوشمند و طرفداران محصولات این شرکت نداشته و بقول معروف فقط برای خالی نبود عریضه این چندتا مورد رو برای سامسونگ تجویز کرده. در موردشماره 4 ( دوربین گوشیهای سامسونگ ) نویسنده به برتری دوربین گوشیهای این کمپانی اعتراف میکنه ولی از سامسونگ میخواد درجا نزه!!!
جای تعجب داره چون قطعا شرکتی مثل سامسونگ با این حجم تولید و بازار فروش بسیار وسیع، مشاورین و مهندسینش میدونن که افت کیفیت دوربین میتونه باعث تضعیفش بشه. مخصوصا اینکه سال به سال شرکتهای تولید کننده گوشی های هوشمند بیشترین تلاش رو برای بهبود کیفیت محصولاتشون و کنار زدن رقبا دارن انجام میدن. و سیاستگذاران سامسونگ بهتر از هرکسی اینو میدونن.
در مورد شماره 5 هم شخصا اعتقادم اینه که دکمه های زیر نمایشگر و مخصوصا فرم دکمه فیزیکی Home به نوعی امضا شرکت سامسونگ روی محصولاتش هست و اکثر طرفدارای سامسونگ مخالف حذف این دکمه ها هستن. اینو از اکثر کامنتهای نوشته شده زیر همین مقاله هم میشه فهمید.
شماره های 1-2-3 منطقی ومعقول هستن چون به اصلاح کیفی محصولات خیلی کمک میکنن. به امید اینکه شاهدتولید محصولات بهتر و کم نقصی از شرکت محبوب سامسونگ در سال 2016 باشیم.

ناشناس2

۱۳۹۴/۱۰/۱۷
این دوستمون ک گفتن سونی داره ورشکست میشه فک کنم دجار سو تفاهم شدن . سونی قسمتی از شرکتشو فروخت و مشکلش حل شد
طراحی شدکت سونی مث شرکتای معروف ماشین سازی مث فراری تقریبا ثابته و تغییرات جزیی داره ...
این بر میگرده ب ساختار شرکت سونی
سامسونگ شرکتی دهن بینه
دیده طراحی فلز و شیشه سونی خوبه زد وگرنه تا نوت 4 داشت پلاستیک میزد

محمد

۱۳۹۴/۱۰/۱۶
به نظر من فقط فلاش دوگانه و تاچ آدی گرد و تاچ سه بعدی اپل مونده که اونا رو کپی نکرده باید هر چه زود تر اون سه تا رو هم کپی کنه از قافله عقب نمونه اینم به عنوان مورد6 اضافه کنین

مهدی

۱۳۹۴/۱۰/۱۶
سلام، سامسونگ ، سلطان هنگ، چرا هیچ حرفی درمورد هنگش زده نمیشه ، از مدل کشویی ای250 گرفته تا نوت 5 و اس 6 ادج و .... همش هنگ، میگن اپلیکیشن فارسی نریزید تا هنگ نکنه ، والله ما که چیزی ندیدیم ، بیشتر شد که کمتر نشد.