خانهاخبار
بتمن برای گاتهام، پریو برای بلک بری؛ همه به یک ناجی احتیاج دارند

بتمن برای گاتهام، پریو برای بلک بری؛ همه به یک ناجی احتیاج دارند

تصمیم درست! گوشی‌های بلک‌ بری طرفداران زیادی دارند، اما سیستم عاملش نه! پریو می‌تواند در نقش ناجی BlackBerry ظاهر شود؛ حداقل آمار و ارقام که چنین می‌گویند.
۱۳۹۴/۹/۲۹

بلک‌بری را با اصالتش می‌شناسیم، با طراحی‌های خاص، با صفحه‌کلید‌های QWERTY، با محصولاتی که چشم‌ها را خیره می‌کنند و زبان را قاصر از توصیفش.

 

image

 

این تولید‌کننده محبوب اما کوچک روزهای خوشی سپری نمی‌کرد، تا اینکه مدیران این شرکت تصمیم جدید، مهم و درستی گرفتند. کمتر کسی پیدا می‌شود که بلک‌بری را دوست نداشته باشد و تحسینش نکند. اما چرا؟ چرا بلک‌بری روزهای خوبی در بازار سپری نمی‌کرد؟
اصالت، خوش‌دستی، زیبایی و خاص بودن از جمله صفات بارز بلک‌بری است که کاربران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند، اما برخلاف انتظار محصولات این کمپانی فروش خوبی ندارند. شاید مهم‌ترین دلیل این موضوع سیستم عامل گوشی‌های این شرکت باشد که زیر سایه اندروید و آی‌اواس قرار گرفته است. این موضوع سبب می‌شود توسعه‌دهندگان کمتری به سمت سیستم عامل بلک‌بری بروند و درنتیجه تعداد اپلیکیشن‌های تولیدشده برای این سیستم عامل در مقایسه با سیستم عامل‌های محبوب بسیار کمتر باشد. خرید گوشی هوشمند یک بحث است و استفاده از اپلیکیشن‌ها بحثی دیگر!

 

image

 

مدیران بلک‌بری برای نجات خود و راضی نگهداشتن سرمایه‌گذاران به یک نتیجه رسیدند: تولید محصولی با اصالت بلک‌بری و سیستم عامل اندروید که همه را راضی نگه دارد. این محصول درنهایت پریو (Priv) نام گرفت و آماروارقام نشان می‌دهد که تولید چنین محصولی تصمیم درستی بوده است.
نتایج مالی فصل سوم بلک‌بری نشان می‌دهد تراز مالی این شرکت با رشد 13 درصدی روبرو شده ‌است که این از روزهای خوب برای این کمپانی کانادایی و سرمایه‌گذارانش خبر می‌دهد. به‌نظر می‌رسد با رسیدن پریو به قفسه‌های فروشگاه‌های موبایل، بلک‌بری بار دیگر به روزهای خوب خود برگردد. البته همه‌چیز به پریو مربوط نیست و بخشی از درآمد بلک‌بری ناشی از سرمایه‌گذاری روی امنیت برنامه‌هایش است که در کنار پریو توانسته اوضاع مالی این شرکت را کمی بهبود ببخشد.

 

image

 

وضعیت مالی این کمپانی در فصل سوم از 201 میلیون دلار به 214 میلیون دلار رسیده که بیشتر این اختلاف 13 میلیون دلاری را مدیون فروش خوب بلک‌بری پریو است.
جان چن، مدیرعامل بلک‌بری، معتقد است که وضعیت مالی این کمپانی در سال 2017 بهتر می‌شود و سوددهی بلک‌بری افزایش می‌یابد؛ هرچند چن و تیم هیئت مدیره‌اش معتقدند باید درآمد بیشتری از بازار کسب کنند، وگرنه از بازار موبایل خارج می‌شوند! البته منظور از خارج شدن از بازار موبایل خارج شدن از بخش سخت‌افزار قضیه است! به‌نظر می‌رسد هر اتفاقی که بیفتد، باز هم بلک‌بری در بخش نرم‌افزار صنعت موبایل باقی‌ خواهد ماند، چون آنها معتقدند نرم‌افزارهایی که تولید کرده‌اند می‌تواند توجه کاربران اندروید، آی‌اواس و ویندوز فون را جلب کند.
نظر شما در مورد بلک‌بری پریو چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند بلک‌بری را در بازار سخت‌افزار موبایل حفظ کند؟ شما به کدام نرم‌افزار بلک‌بری علاقه دارید؟

 

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

کامران

۱۳۹۵/۵/۲
یه گوشی ساخته که نه میشه گفت خوب نیست.. نه میشه گفت خیلی عالی هست.. به نظرم اگه کیبردو حذف میکرد.. شاید سهم بیشتر از فروشش میبرد..شاید.!!

صلاح الدین

۱۳۹۴/۱۰/۱۱
'گوشی عالی است میخواهم بخرمش اما پولم نمی رسه امیدوارم قیمتش بیاد پایین راستی کسی خبر نداره که قیمتش میاد پایین یانه

میلاد

۱۳۹۴/۹/۳۰
من یکی از دوستام خریده باهاش چند ساعت کار کردم خیلی خیلی محشره و شگفت انگیزه
حیف ما پول نداریم بخریمش فقط تو کف این شاهکار میمونیم

فرجاد

۱۳۹۴/۹/۳۰
درود
ما طرفدترهای بلک بری امید داریم شرکت بتونه با پریو دوباره بلند بشه
بنظر طرفدارهای بلک بهترین اپلیکیشن BBM

پیمان

۱۳۹۴/۹/۲۹
به نظر من تك بودن و با كلاس بودن توی گوشی پورشه دیزاینه بلك بری هست، گوشی ای كه دست هركسی نیست كه به قول معروف، ،،، شده باشد.
این گوشی پیریو هم خوبه، آندروید، سخت افزارش قوی هست، تك هم می باشد.
به نظرمن اگر صفحه كلیدش پلاستیكی نباشه، باز می تونه جزء گوشی های پرفكت باشه