خانهمقاله‌ها
چگونه گوشی‌های اندرویدی را سریع‌تر شارژ کنیم؟

چگونه گوشی‌های اندرویدی را سریع‌تر شارژ کنیم؟

اگر همیشه مدت زیادی برای شارژ شدن گوشی خود منتظر می‌مانید و به دنبال راهی برای سریع‌تر شارژ شدن گوشی‌تان می‌گردید، این 5 توصیه می‌تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند.
۱۳۹۵/۱۱/۳

بارها گفته‌ایم مصرف زیاد شارژ باتری، به یکی از اساسی‌ترین مشکلات گوشی‌های هوشمند امروزی بدل است. افزایش قدرت پردازنده، بالا رفتن کیفیت نمایشگر و اجرای همزمان چند اپلیکیشن از جمله عواملی‌اند که بر این موضوع اثر می‌گذارند.
شرکت‌های تولیدکننده برای حل این مشکل به سمت استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر می‌روند تا بتوانند دستگاه شما را بیشتر روشن نگه دارند. طبیعی است که با بزرگ‌تر شدن باتری‌ها مدت شارژ آنها نیز افزایش می‌یابد، به همین دلیل فناوری شارژ سریع به گوشی‌های تلفن همراه آمده تا کاربران قادر باشند با سرعت بیشتری باتری‌های بزرگ دستگاه خود را شارژ کنند. با این وجود فناوری شارژ سریع هنوز در تمام گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌شود و فعلا مختص پرچم‌داران بازار است؛ درنتیجه افرادی که گوشی‌های قدیمی‌تری در اختیار دارند، امکان استفاده از این ویژگی را ندارند.
در این مطلب 5 راه ساده را به شما خواهیم آموخت تا با به کار بستن آنها بتوانید در زمان کوتاه‌تری گوشی اندرویدی خود را شارژ کنید.

image

1- شارژر مناسب

استفاده از شارژر مناسب نقش مهمی در سریع‌تر شارژ شدن گوشی شما دارد. اگرچه شارژر اکثر گوشی‌های اندرویدی برای گوشی‌های سایر برندها نیز قابل استفاده است، توجه داشته باشید که ممکن است آمپر شارژرهای دیگر با آنچه برای گوشی‌ شما مناسب است همخوانی نداشته باشد. همچنین سعی کنید همیشه از شارژرهای اصلی و غیر متفرقه استفاده نمایید تا کیفیت شارژ گوشی‌تان تضمین شود.

2- حالت فلایت‌ مود

image

هرچه فعالیت گوشی شما در زمان شارژ کمتر باشد، با سرعت بیشتری شارژ خواهد شد. گذاشتن گوشی روی حالت Flight Mode یا Airplane Mode موجب قطع شدن آنتن، اینترنت وای‌فای و بلوتوث می‌شود. اگرچه در این حالت امکان دریافت تماس تلفنی و اس‌ام‌اس ندارید، درعوض به افزایش سرعت شارژ گوشی شما کمک بزرگی می‌شود.

3- عدم استفاده از گوشی

روشن نگه داشتن صفحه، بزرگ‌ترین دشمن شارژ باتری است؛ پس اگر نیاز دارید گوشی شما سریع‌تر از معمول شارژ شود، سعی کنید در طول این مدت از گوشی‌تان استفاده نکنید و صفحه آن را مدام خاموش و روشن نکنید.

4- استفاده نکردن از شارژر وایرلس

image

آمدن شارژرهای وایرلس کار را برای بسیاری از ما راحت‌ کرده و از عذاب کابل‌های شارژ نجاتمان داده است، اما به یاد داشته باشید که این نوع شارژرها برق را با آمپر کمتری به گوشی شما می‌رسانند و درنتیجه گوشی‌تان کندتر شارژ می‌شود.

5- استفاده از شارژر معمولی

گوشی‌های هوشمند امروزی را می‌توان علاوه بر شارژر معمولی از طریق پورت USB کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ، شارژر ماشین و... نیز شارژ کرد. از آنجا که پورت USB آمپر پایینی دارد، شارژ کردن گوشی از طریق این پورت زمان بیشتری می‌طلبد. بنابراین توصیه می‌شود همیشه شارژرهای معمولی را، که مستقیما به برق وصل می‌شوند، در اولویت بگذارید و دستگاه خود را با آنها شارژ نمایید.

  • به جز این 5 مورد شما چه پیشنهادی برای سریع‌تر شارژ شدن گوشی دارید؟

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

امین

۱۳۹۵/۱۱/۵
عریران بهترین روش برای مصرف کمتره باتری اینکه ابتدا گوشیتونو روت کنین سپس از ابلیکیشن های حذف برنامه های پیش فرض استفاده کنین من این روش رو انجام دادم اثرش فوقلادس حتی ویجت های بی استفاده رو هم حذف کردم اخه چه نیازی به گوگل پلاس یا نرم افزارهای بی استفاده هست چون پردازنده در حال اجرای دایمشونه همیشه مصرف باتری دارن حتما این کارو بکنید

h.seyedi

۱۳۹۵/۱۱/۵
گوشی رو یک بار فکتوری ریست کنید ببینید تغییری ایجاد میشه یا نه

ali.gorji

۱۳۹۵/۱۱/۴
بستن برنامه ها و حالت مود و غیره مگه چقدر میخواد به دقایق اضافه کنه؟ مثلا گوشی در 2 ساعت شارژ میشه و ما با انجام این کارها 1 ساعت و 45 دقیقه شارژش میکنیم. شاید یکی کار واجب داره و ما حالت مود کردیم. ولکنین به مولا.

javad

۱۳۹۵/۱۱/۴
تو بعضی گوشی ها وقتی موبایل رو به پی سی وصل میکنیم از ما نحوه ی کارکرد اتصال رو سوال می کنه.احتمالا شما حالت فقط شارژ کردن رو زدی که فقط شارژ می کنه.اون گزینه ای که نوشته MTP یا اونی که از انقال اطلاعات حرف میزنه رو فعال کن درست میشه.البته گاهی تعویض ویندوز و نصب نبودن درایور هم باعث میشه نتونید اطلاعات جابجا کنید و گوشی فقط شارژ میشه.من خودم گوشیم وقتی ویندوز اکس پی بود فقط شارژ میشد ولی الان که سون نصب کردم میتونم فایل هامو جابجا کنم.

حامد

۱۳۹۵/۱۱/۴
بستن تمامي برنامه هاي در حال اجرا در پس زمینه