خانهاخبار
اپل در حال کار روی پردازنده گرافیکی اختصاصی‌اش است

اپل در حال کار روی پردازنده گرافیکی اختصاصی‌اش است

اپل چیپست‌های محصولاتش را خودش طراحی می‎کند، اما تاکنون برای GPU از محصولات سایر شرکت‌ها استفاده کرده است. اخباری که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که مدت زیادی است که این شرکت در حال کار روی طراحی GPU اختصاصی‌اش است.
۱۳۹۴/۹/۲۲
image

 

بر اساس گزارشی که اخیرا وبسایت Fudzilla منتشر کرده، اپل مدت هاست که مشغول طراحی پردازنده گرافیکی اختصاصی خودش است. بنا بر ادعای این وبسایت، از آنجا که طراحی GPU کار بسیار سخت و زمان‌بری است، اپل ترجیح داده در چند سال اخیر در مورد این پروژه‌اش اطلاعی به رسانه‌ها ندهد. طبق این گزارش، اپل هنوز موفق نشده پردازنده گرافیکی کاملی طراحی کند و حداقل چند سال دیگر تا این مهم فاصله دارد.

بنا به گفته Fudzilla، اپل همچنان در تلاش است که برای پردازنده‌های Ax خود، که بر اساس معماری ARM طراحی شده، GPU طراحی کند و نکته‌ای که شاید این شرکت را در این زمینه موفق کند فضایی است که روی چیپست خود برای قرار دادن این پردازنده گرافیکی در اختیار دارد. چیپست‌های اپل به‌طور قابل ملاحظه‌ای بزرگ‌تر از چیپست‌های سایر رقباست، اما این بدان معناست که فضای بیشتری برای GPU احتمالی نیز در اختیار دارد. البته این شرکت تا زمانی که از کارآیی GPU خود اطمینان حاصل نکند، چیپستی بر پایه پردازنده گرافیکی تولیدی خودش معرفی نخواهد کرد و شاید چندین سال تا آن موقع فاصله داشته باشیم، اما درز پیدا کردن این خبر به بیرون ممکن است نشانه‌ای از این باشد که اپل در این زمینه موفقیت‌هایی به دست آورده است.

 

image

 

سامسونگ نیز بیش از نیم دهه است که روی GPU اختصاصی خودش کار می‌کند، اما تا این زمان هنوز در این زمینه موفق نشده. اگر اپل بتواند پردازنده گرافیکی خود را به سرانجام برساند و آن را به تولید انبوه برساند، در یک جنبه دیگر نیز بر سامسونگ غلبه کرده است. اپل در حال حاضر در آیفون از پردازنده‌های گرافیکی سری PowerVR شرکت Imagination Technologies استفاده می‌کند.

 

منبع: iClarified

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیرحسین

۱۳۹۴/۹/۲۲
ولی برا ساختش بایدبره پیش شرکتای دیگه این چه شکست ناپذیریه که به شر کتای دیگه وابسطس
اپل کلا منتاژه همه چیزش برا یه شرکته دیگس حالا منفی بدین بعضی وقتا باید یه چیزایی رو پذیرفت
برای مثال اندروید سنگینه ولی در مورد هنگ شما برین ببینید s5 یا m8 چقد هنگ می کنن چه برسه به گوشیای جدید
یا اپدیتای اندروید
هیچ چیز کامل نیست

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۹/۲۲
پردازنده اختصاصی + گرافیکاختصاصی = شکست ناپذیر