خانهاخبار
اینستاگرام اندرویدی به 3D Touch مجهز شد!

اینستاگرام اندرویدی به 3D Touch مجهز شد!

اضافه شدن 3D Touch به آیفون باعث شد بسیاری از اپلیکیشن‌ها به سمت افزودن این امکان برای نسخه iOS بروند. اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک برای بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز همین اتفاق می‌افتد.
۱۳۹۴/۹/۱۸

3D Touch فقط یک قابلیت جدید در گوشی‌های آیفون 6اس و 6اس پلاس نیست، بلکه آن را می‌توان انقلابی در تکنولوژی صفحه نمایش دانست.
همان‌طور که می‌دانید، این قابلیت جالب این امکان را دارد که، با تشخیص میزان فشار انگشت، فشار بیشتر را حس کند و در این مواقع منوی جدیدی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این امکان برای قسمت‌های مختلفی از سیستم عامل iOS فراهم شده و از این رو توسعه‌دهندگان نیز می‌خواهند با اضافه کردن 3D Touch به اپلیکیشن‌های خودشان مزیت‌های جدیدی به آنها اضافه کنند.

 

image

شاید شما هم، مثل من، بیش از هر چیز به‌دنبال جذابیت‌های اجرای این قابلیت در بازی‌های حجم بالایی مثل AG Drive باشید! اما در حال حاضر اپلیکیشن اینستاگرام می‌خواهد از اولین اپلیکیشن‌هایی باشد که قابلیت‌های موجود در نسخه اپ استور را که به‌لطف 3D Touch میسر می‌شود به نوعی دیگر به اندروید بیاورد.
درواقع اینستاگرام نسخه جدید اپلیکیشن خود را برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر کرده، اما قابلیت‌های جدید آن در اندروید با نگهداشتن لمس روی هر آیکون یا تصویر مهیا می‌شود.

با اینکه نسخه 7.13.0 اینستاگرام هنوز از طریق گوگل پلی قابل دسترس نیست، برای دانلود نسخه جدید اینستاگرام می‌توانید فایل APK آن را با مراجعه به سایت منبع دریافت کنید. البته با توجه به اینکه هنوز این نسخه رسما ارائه نشده، احتمالا این نسخه فعلی آزمایشی است.

 

image

 

قابلیت 3D Touch این اپلیکیشن این امکان را فراهم می‌کند تا زمانی که فشار بیشتری روی هر عکس وارد می‌کنید، آن عکس به حالت زوم نمایش داده شود. اگر پس از آن انگشتتان را به سمت وسط عکس بکشید، عکس از حالت زوم خارج می‌شود و به حالت عادی بازمی‌گردد و اگر به‌جای این کار به سمت یکی از دکمه‌های زیر عکس بروید، می‌توانید مستقیما آن تصویر را لایک کنید یا به اشتراک بگذارید. همچنین هنگامی که روی یکی از این دکمه‌ها انگشتتان را نگه دارید، اطلاعات بیشتری نیز دریافت می‌کنید.
خب؛ هیچ‌کدام این امکانات در نسخه اندروید این اپلیکیشن تفاوتی با نسخه iOS ندارد؛ فقط در نسخه اندرویدی اینستاگرام باید مدت بیشتری انگشتتان را نگه دارید تا به همین نتایج برسید. درست است که نسخه اندروید با 3D Touch سازگار نیست، اما به آن خیلی نزدیک است و کاربران اندرویدی هم قابلیت خاصی از دست نمی‌دهند و فخرفروشی کاربران آیفون فقط به یک دسترسی ساده‌تر محدود می‌شود!

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مجید

۱۳۹۴/۹/۲۰
من نسخه 7.13.0 رو نصب کردم ولی همچین قابلیتی ندیدم!

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۹/۲۰
اندروید گورش کجا بود که کفن داشته باشه قابلیت کجا بود که برنا مه اش داشته باشدش (البته خیلی زود اندروید تقلید میکنه )

Reza

۱۳۹۴/۹/۱۹
فقط به دسترسی ساده تر محدود می شود؟! اولا که هم ساده تر و هم سریع تر... دوما هم که اگه کسی بخواد سریع نباشه خوب عکس رو باز می کنه دیگه چرا باید انگشت نگه داره؟! خوبیه 3D touch همینه کهه صبر نمیخواد... 

علیرضا

۱۳۹۴/۹/۱۹
نه دیگه چرا چرت می گید؟
این که تو اندرویده با فشار نیست با نگه داشتنه
صفحۀ گوشی های دیگه ک با فشار سازگار نیست ولی مال آیفون فشار رو تشخیص میده
تو ایندروید با هر فشاری طولانی نگه دارید این طوری می شه ولی توآیفون باید فشار هم زیاد بشه
حتما الان هم این نظر رو نمیذارید ولی از این ب بعد موقع نوشتن مطالب اول تحقیق کنید و ضمنا سایتتون خیلی یک طرفه شده و همیشه جبهه می گیره
افتضاح