خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تبلت آی لایف مدل itell K3400i

بررسی تخصصی تبلت آی لایف مدل itell K3400i

همراه جی‌اس‌ام باشید با بررسی تخصصی تبلت آی تل محصول شرکت آی-لایف که یکی از خوش‌دست‌ترین، خوش‌اندازه‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین تبلت‌های بازار در حال حاضر است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۹/۲۸

این روزها تبلت با قدرتمندتر شدن روزافزون کم‌کم دارد جای نوت‌بوک را می‌گیرد و پس از موبایل یکی از پرکاربردترین گجت‌هایی شده که مردم مشغول کار با آنها هستند. کاربران زمان زیادی صرف کار، مطالعه و بازی کردن با تبلت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌کنند، چراکه هم حمل‌ونقل آن راحت‌تر است و هم وزنش کمتر و نکته مهم‌تر نیز دوام طولانی باتری دستگاه است. اوایل تبلت‌ها از لحاظ سخت‌افزاری چندان قوی نبودند و در رقابت با نوت‌بوک‌ها معمولا کم می‌آوردند، اما حالا با بهبود و پیشرفت روزافزون تکنولوژی این روند تغییر پیدا کرده و تبلت‌ها توانسته‌اند بازار را تسخیر کنند. ما نیز در این مطلب قصد داریم با نگاهی تخصصی به تبلت آی‌تل (itell) محصول شرکت آی‌-لایف (i-Life) با اسم کد itell K3400i بپردازیم تا اگر قصد دارید تبلتی خوب و باکیفیت همراه با قیمت بسیار مناسب بخرید، کار را تا حدودی برای شما آسان سازیم.

 

طراحی

تبلت itell به‌دلیل سایز مناسب و طراحی‌اش بسیار خوش‌دست است و کار کردن و حمل‌ونقل آن دلچسب و راحت است. یکی از دلایل بارز این ادعا سایز ۷ اینچی دستگاه است که با قابلیت برقرار کردن تماس تلفنی هرچه بیشتر این تبلت را کارآمد و دلنشین می‌کند. طراحی دور بدنه و به‌خصوص پشت آن، که طرح تودوزی پارچه‌ای‌مانند دارد، بسیار مشابه گلکسی نوت ۳، فبلت شرکت سامسونگ، است. ضخامت این تبلت آی‌-لایف کم است و کاربر را شیفته خود می‌کند. وزن ۲۸۲ گرمی آن هم، با توجه به رقبای هم‌رده دو سیم‌کارتی، مناسب است.

ابعاد این تبلت 11.5×109×188 میلی‌متر است و جنس بدنه آن هم پلاستیکی است.

صفحه نمایش

صفحه نمایشگر تبلت itell اندازه ۷ اینچی اچ‌دی دارد که رزولوشن آن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۱۶۹ پیکسل در هر اینچ است. اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم کیفیت آن چنگی به دل نمی‌زند و خصوصا زاویه دیدش بسیار پایین است و کاربر برای واضح دیدن تصویر و جزئیات حتما باید دستگاه را به‌صورت مستقیم و عمود مقابل صورت خود نگه دارد. عمق صفحه هم نسبتا بالاست؛ ساده‌تر بگویم، میزان فاصله سطح بیرونی نمایشگر که کاربر با انگشت خود آن را لمس می‌کند تا پنل درونی نمایشگر که تصویر را به اجرا می‌گذارد بسیار بالاست و درمجموع مثل این است که با تلویزیون‌های CRT قدیمی کار می‌کنیم!

دیدن تصاویر زیر نور مسقیم آفتاب کمی مشکل به نظر می‌رسد و کار کردن با دستگاه را تا حدودی سخت می‌کند، اما درمجموع مشکل زیادی برای کاربردهای روزانه کاربر ایجاد نمی‌کند؛ البته اگر به نمایشگرهای باکیفیت گوشی‌ها و تبلت‌های گران‌قیمت و از این قبیل عادت نکرده باشید.

ناگفته نماند با تکنولوژی مولتی‌ تاچ به‌کاررفته در صفحه نمایشگر قابلیت تشخیص پنج لمس همزمان وجود دارد که در برنامه‌ها و برخی بازی‌ها می‌توان از آن بهره‌مند شد.

دوربین

دوربین عقب تبلت سنسور ۳.۱ مگاپیکسلی همراه با فلاش LED دارد که مواقعی که نور کافی برای عکس‌برداری یا فیلم‌برداری وجود ندارد به کمک کاربر می‌آید. دوربین جلو دستگاه ۱ مگاپیکسل با نسبت تصویر 4:3 و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 480p است که برای برقرار کردن تماس ویدئویی و ثبت عکس سلفی استفاده می‌شود. این دوربین در مقایسه با تبلت‌های کنونی کیفیت چندان قابل قبولی ندارد، اما کار را راه می‌اندازد. در محیط‌های کم‌نور نیز تا حدودی شاهد پدیدار شدن نویزهای قابل مشاهده‌ای در عکس‌ها هستیم.

 

image

 

نمونه عکس دوربین: (برای نمایش در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید)

image

 

سخت‌افزار

پردازنده این تبلت را شرکت Intel ساخته است که ۲ هسته جداگانه دارد و قدرت عملکرد آن با فرکانس ۱ گیگاهرتز است و معماری طراحی آن هم x86 یا همان ۳۲ بیتی است. رم تعبیه‌شده در دستگاه ۱ گیگابایت و از نوع DDR3 است که برای انجام دادن امور ساده به‌اندازه است، اما هنگام انجام دادن بازی‌های سنگین با افت سرعت و لگ‌هایی مواجه می‌شویم، چراکه این محصول از پردازنده گرافیکی نه‌چندان قوی Mali-400 MP استفاده می‌کند.

حافظه داخلی در نظر گرفته‌شده برای تبلت itell میزان ۸ گیگابایت است که البته جای هیچ نگرانی نیست، زیرا کاربران می‌توانند با استفاده از درگاه MicroSD میزان ذخیره‌پذیری آن را تا ۳۲ گیگابایت  افزایش دهند.

در این تبلت شاهد سنسور ژیروسکوپ هستیم که قدرت تشخیص حرکات ۳۶۰ درجه‌ای را دارد و در بازی‌ها و برنامه‌هایی که به آن احتیاج دارند به کار می‌آید.

 

image

 

image

 

سیستم عامل

اندروید پیش‌فرض نصب‌شده ۵.۱ لالیپاپ است که در این تبلت کارکرد نسبتا قابل قبولی دارد. اندروید به‌کاررفته در این محصول آی‌-لایف تا حدودی شبیه اندروید خالص به‌کاررفته در گوشی‌های نکسوس شرکت گوگل است و اکثر برنامه‌های پیش‌فرض نصب‌شده را نرم و روان اجرا می‌کند.

 

image

 

باتری

تبلت itell از باتری داخلی غیر قابل تعویض با توان ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و  ۳.۷ ولت بهره می‌برد. شارژ شدن باتری دستگاه از صفر تا صد درصد حدود ۵ ساعت زمان می‌برد و دستگاه متاسفانه از قابلیت شارژ سریع محروم است.

اگر از دستگاه کار سنگین نکشید، مانند اجرای برنامه‌های گرافیکی و بازی‌های باکیفیت همانند Real Racing، برای مصرف روزانه در حد کارهای روزمره و معمول باتری تبلت itell تقریبا تا یک روز دوام می‌آورد و در طی روز نیازی به وصل کرن آن به شارژر ندارید و می‌توانید با خیال راحت از دستگاهتان لذت ببرید.

 

ارتباطات

وای‌فای، بلوتوث نسل چهار که هم برد بیشتری دارد و هم مصرف انرژی آن نسبت به نسل‌های قبل بسیار کمتر شده، قابلیت اتصال به نسل سوم ارتباطات مخابراتی شبکه‌های 3G و WCDMA با دو درگاه سیم‌کارت که می‌توان از دو خط مجزا بهره‌مند شد ویژگی‌های ارتباطی این محصول آی-لایف را تشکیل می‌دهند.

 

محتویات داخل جعبه

  • یک دستگاه تبلت itell
  • کابل OTG یا همان On The Go که برای متصل کردن فلش مموری و لوازم جانبی از این قبیل استفاده می‌شود
  • کابل USB برای شارژ دستگاه و متصل کردنش به کامپیوتر 
  • شارژر
  • هدفون
  • یک عدد قاب اضافه رایگان طلایی‌رنگ  برای دوستداران رنگ گلد
  • دفتر‌چه‌های راهنما
  • کارت گارانتی

 

image

 

image

 

جمع‌بندی

تبلت itell محصول شرکت i-Life به‌تازگی وارد بازار ایران شده است و به نظر می‌رسد طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد. یکی از دلایل اصلی آن هم بهای بسیار مناسب دستگاه است که در بازار با قیمت ۲۹۵ هزار تومان و با گارانتی ۲ ساله آریانا به فروش می‌رسد؛ قیمتی پایین در قبال امکانات مختلف و رنگارنگی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. پس اگر قصد دارید یک تبلت با عمر مناسب و کیفیت خوب و البته قیمت مقرون‌به‌صرفه بخرید، با انتخاب این تبلت بی‌شک یکی از بهترین گزینه‌های ممکن را انتخاب کرده‌اید. محصولات آی-لایف در ایران از گارانتی دو ساله آریانا برخوردارند که همین موضوع باعث می‌شود شما دوستان از هر نظر با خیال راحت خرید کنید و از کار کردن با دستگاه لذت ببرید.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)