خانهمقاله‌ها
چگونه اینترنت گوشی را با کامپیوتر به اشتراک بگذاریم؟

چگونه اینترنت گوشی را با کامپیوتر به اشتراک بگذاریم؟

در این مطلب قصد داریم تا نحوه اشتراک گذاری اینترنت گوشی‌های هوشمند با کامپیوتر و سایر دستگاه‌ها را به شما نمایش دهیم.
۱۴۰۲/۸/۲۹

در دنیای امروزی، امکان اتصال به اینترنت تبدیل به یکی از نیاز‌های اصلی کاربران شده است. پیشرفت تکنولوژی اینترنت همراه، نقش بسیار مهمی در افزایش میزان دسترسی کاربران به اینترنت داشته و همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا اینترنت را از طریق گوشی با سایر دستگاه‌های خود نیز به اشتراک بگذارند. بنابراین، شما می‌توانید به سادگی در مکان‌های بدون وای فای نیز لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود را به اینترنت گوشی متصل کنید.

در ادامه این مطلب، نحوه اشتراک گذاری اینترنت همراه از طریق گوشی با سایر دستگاه‌ها مانند کامپیوتر را به شما نمایش می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

image

چگونه اینترنت آیفون‌ها را با کامپیوتر به اشتراک بگذاریم؟

برای اشتراک گذاری اینترنت گوشی‌های آیفون با کامپیوتر یا سایر دستگاه‌ها، ابتدا منوی تنظیمات گوشی را باز کنید و سپس وارد بخش Cellular شوید. سپس روی گزینه Cellular Data Network تپ کرده و بعد از باز شدن این صفحه، به پایین اسکرول کنید. در صورتی که بخش APN در ستون Personal Hotspot خالی است؛ یک نام دلخواه را به آن اضافه کنید.

image

پس از انجام این کار، به منوی تنظیمات گوشی بازگردید و سپس وارد بخش Personal Hotspot شوید. لازم به ذکر است که برای دسترسی به این بخش، باید اینترنت همراه گوشی روشن باشد. در صفحه Personal Hotspot، پسوورد مورد نظر خود برای این کانکشن را در بخش Wi-Fi Password وارد کرده و گزینه Allow Others to Join را فعال کنید. پس از انجام این کار، کنترل سنتر را با سوایپ از سمت راست ناچ یا داینمیک آیلند به پایین باز کرده و پس از لمس بخش اتصالات به مدت چندین ثانیه، گزینه Personal Hotspot را روی حالت Discoverable قرار دهید.

image

پس از انجام این پروسه، می‌توانید در لپ‌تاپ یا کامیپوتر خود منوی وای فای را باز کرده و پس از انتخاب نام کانکشن به اشتراک گذاشته شده توسط آیفون، پسوورد آن را وارد کنید. همانطور که می‌بینید؛ کامپیوتر شما حالا به اینترنت متصل شده و امکان انجام فعالیت‌های خود را خواهید داشت.

 

چگونه اینترنت گوشی‌های اندرویدی را با کامپیوتر به اشتراک بگذاریم؟

برای استفاده از قابلیت Mobile Hotspot در گوشی‌های اندرویدی با رابط کاربری One UI سامسونگ، ابتدا به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس وارد بخش Connection شوید. روی بخش Mobile Hotspot and Tethering تپ کنید و در منوی Mobile Hotspot and Tethering، وارد بخش Mobile Hotspot شوید.

image

در این بخش می‌توانید با فعال کردن گزینه Mobile Hotspot، اینترنت سیم‌کارت خود را به صورت یک کانکشن وای فای با سایرین به اشتراک بگذارید. نام این کانکشن به صورت پیش فرض، Android AP است و پسوورد آن نیز در این صفحه نمایش داده می‌شود.

در صورت تمایل به انتخاب نام و پسوورد دلخواه برای کانکشن خود، روی گزینه Network Name تپ کنید. در این بخش امکان انتخاب نام، پسوورد و حتی باند مورد نظر خود برای کانکشن خود را خواهید داشت. برای اعمال این تنظیمات، روی گزینه Save تپ کنید. برای دسترسی سریع و ساده به این بخش در اکثر گوشی‌های اندرویدی، منوی تنظیمات سریع گوشی را با دو بار سوایپ از بالا به پایین باز کرده و سپس گزینه Mobile Hotspot را فعال کنید؛ اینترنت سیم‌کارت شما بلافاصله برای سایرین نیز قابل دسترسی خواهد بود.

image

پس از اعمال تنظیمات مورد نظر و فعالسازی گزینه Mobile Hotspot، می‌توانید در کامپیوتر خود وارد منوی وای فای شده و پس از انتخاب کانکشن ایجاد شده توسط گوشی و وارد کردن پسوورد، از دسترسی به اینترنت لذت ببرید.

امیدوارم که پس از مطالعه این مطلب، روش اشتراک گذاری اینترنت یا همان استفاده از Mobile Hotspot برای اتصال کامپیوتر یا سایر دستگاه‌ها به اینترنت گوشی را آموخته باشید. در صورتی که با مشکل خاصی برخورد کرده‌اید یا سوالی درباره این پروسه دارید؛ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام همراه باشید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (62 نظر)

امیر

۱۳۹۹/۷/۱۲
لطفا کمک کنید امروز کلاس انلاین دارم غیبت میخورمد

امیر

۱۳۹۹/۷/۱۲
سلام من نتونستم نت گوشی و. به ویندوز 7متصل کنم چون بعد از network adapterاون گزینه NDIS.... رو. نداره بلکه اینو داره Realtek PCIe GBE family controller

d

۱۳۹۹/۳/۲۰
d

محسن

۱۳۹۹/۳/۶
ببخشید من از طریق usb کردم اما نشد گوشیم آنر 8 لایت اندورید 8 هست و کامپیوترم ویندوز سون فعالش هم کردم اما نیامد چی کار کنم

زهراعطایی

۱۳۹۹/۱/۱۷
من وقتی روی گزینه remote ndis کلیک راست میکنم چندتا گزینه میاد کدوم رو باید بزنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید