خانهاخبار
۷ نکته که باید قبل از مراجعه به تعمیرکار گوشی بدانید!

۷ نکته که باید قبل از مراجعه به تعمیرکار گوشی بدانید!

اگر می‌خواهید گوشی خود را به تعمیرکار بسپارید، خوب است این 7 نکته را رعایت کنید.
۱۳۹۴/۹/۱۷

بسیاری از شما تاکنون به تعمیرکار مراجعه کرده‌اید و احتمالا قبل از مراجعه سوالاتی در این مورد داشته‌اید؛ مانند اینکه آیا تعمیرکار قابل اعتماد است یا نه، یا اینکه چه مواردی را قبل از رفتن سراغ تعمیر کار باید رعایت کنید. در این نوشته می‌خواهیم برخی مواردی را برای شما ذکر کنیم که هر کاربری پیش از مراجعه به تعمیرکار باید بداند.

 

image

 

به‌طور کلی دانستن چه مواردی قبل از مراجعه به تعمیرکار ضروری است؟

  • قبل از اینکه سراغ تعمیرکار برویم، بهتر است اطلاعات خود را در مورد گوشی خودمان بالا ببریم و کمی در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌مان مطالعه کنیم.
  • ما باید بدانیم کدام بخش گوشی ما مشکل پیدا کرده و نیاز به تعمیر دارد.
  • اطلاعات شخصی و خصوصی خود را از روی گوشی به یک حافظه جانبی منتقل کنیم.

چه اطلاعاتی را از روی گوشی پاک کنیم؟

بهتر است قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار، عکس‌های شخصی، رمز همراه بانک، ایمیل‌ها و رمز فیس‌بوک و سایر شبکه‌ها را پاک کرد تا امکان سوءاستفاده از این اطلاعات وجود نداشته باشد.

چه تعمیرکاری قابل اعتماد است؟

در صورتی که گوشی هنوز از گارانتی بهره‌مند است، بهترین کار این است که برای تعمیر سراغ شرکت گارانتی گوشی برویم. حتی در صورت تمام شدن مدت زمان گارانتی نیز بهتر است اول سراغ گارانتی برویم، زیرا اغلب شرکت‌ها گوشی‌های بدون گارانتی را نیز تعمیر می‌کنند و قابل اعتمادتر از تعمیرکاران شخصی‌اند.

همیشه به این نکته دقت داشته باشید که زمانی که تعمیرکار صرف کار شما می‌کند از زمان واقعی موردنیاز برای حل مشکل گوشی‌تان بیشتر نشود. البته گارانتی‌ها برای مشکلات سخت‌افزاری زمانی حدود 48 ساعت و برای مشکلات نرم‌افزاری زمانی حدود 1 ساعت صرف می‌کنند و توجه به زمان بیشتر هنگام مراجعه به تعمیرکارهای شخصی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. خوب است بدانید تعمیرکاری که برای مشکلی کوچک زمان زیادی در نظر می‌گیرد، قابل اعتماد نیست.

image

 

آیا باید از تعمیرکار رسید گرفت؟ چه چیزهایی در رسید نوشته می‌شود؟

شرکت‌ها و تعمیرکاران معتبر همیشه رسید دریافت گوشی را به کاربر تحویل می‌دهند و در صورتی که تعمیرکاری از دادن رسید خودداری کرد، نباید گوشی خود را به او تحویل داد.

رسیدی که تعمیرکار می‌دهد شامل ذکر موارد زیر است:

  • مدل گوشی
  • IMEI
  • لوازم جانبی مثل قلم و باتری
  • مشکل گوشی
  • تاریخ تحویل
  • هزینه تعمیر

در صورتی که گوشی با مشکل جدیدی مواجه شود، چه باید کرد؟

اگر گوشی شما به‌جز مشکل ذکرشده در رسید مشکل دیگری نداشته ولی هنگام دریافت آن متوجه مشکل دیگری شده‌اید، باید از تحویل گرفتن آن خودداری کنید و تعمیرکار نیز موظف است بابت مشکل ایجادشده پاسخگو باشد.

البته در برخی موارد تعمیرکار به کاربر اطلاع می‌دهد که ممکن است تعمیر قطعه موردنظر (به‌خصوص در مواقع آب‌خوردگی) باعث آسیب دیدن سایر قطعات شود و با رضایت کاربر اقدام به تعمیر دستگاه می‌کند.

 

image

 

در صورت بروز مشکل به چه مرجعی می‌توان شکایت کرد؟

در صورتی که با وجود رسید، تعمیرکار از رفع مشکل جدیدی که ایجاد شده و مسئولیت آن متوجه اوست خودداری کرد، مشتری می‌تواند برای شکایت، با همراه داشتن برگه رسید، به اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی در شهر خود مراجعه کند.

از کجا می‌توانیم بفهمیم گوشی تحویل‌داده‌شده گوشی خود ماست و با گوشی دیگری تعویض نشده؟

شماره IMEI برای هر گوشی متفاوت است. این شماره موقع تحویل گوشی به تعمیرکار روی رسید درج می‌شود و موقع دریافت گوشی هم می‌توانید آن را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که گوشی متعلق به خود شماست.

شما می‌توانید با شماره گیری *#06# از کد IMEI گوشی خود مطلع شوید و پس از دریافت گوشی با چک کردن مجدد کد IMEI از همین طریق، گوشی خود را چک کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

saeed

۱۳۹۶/۸/۲۳
افرادی هستن متخصص که هیچ وقت تونمایندگیا پیداشون نمیکنید .زمان گفته شده برای تعمیر گوشیم به ازاد بودن وقت تعمیر کار داره شده مشتریم یک هفته برای تعویض میکروفن گوشیش مونده کسی که کار درست و خوب بخواد باید صبر کنه (باید)اینکه نمایندگی کارش درسته رو هیچ وقت قبول ندارم شمام قبل نوشتن این متنا و پر کردن گوش مردم با چندتا تعمیر کار تکرار میکنم تعمیر کار صحبت کنید.شما چه میدونید از حل مشکل بیس باند گوشی تعویض ایسی های چسبی و و و... لطفا هرکسی نیاد تو این شغل نظر نده.

امیر

۱۳۹۵/۱۰/۴
تاچ و ال سی دی گوشی من که نوت 5 هست باید عوض بشه شما چقدر میگیرید درست کنید ؟

مهرداد

۱۳۹۵/۱۰/۴
با عرض سلام خدمت شما همکار و دوست گرامی
دوست عزیز بهترین کار برای گوشی هایی که تحویل می گیرید اینه که جولوی خود مشتری گوشی رو باز کنید تست کنید ایرادو بهشون بگید و تعمیر کنید پیشخوان من شیشه ایه که ارباب رجوع کاملا در جریان کار باشه و اگه ببینم کار زیادتری می خواد گوشی یا قطعه مورد نظرو نداشته باشم یه وقت بهشون می دم که مراجعه کنن و گوشی رو باز جلو خودشون باز می کنم وتا اون روز گوشی تو کمدی که کلیدش دست خود مشتری هست می مونه
در حالت سوم که مشتری خودش رضایت بده که روی گوشی کار کنم تا ایراد مشخص بشه گوشی از نظر کار کرد کامل تست میشه یعنی باز گوشی باز و بصورت تخصصی تست میشه و با اطلاع از کارکرد درست یا نادرست بودن گوشی گوشی تحویل می گیرم و برگه تحویل می دم

رضا حقی پور

۱۳۹۵/۴/۸
شرکتهای گارانتی بسیار گران میگیرند.
ترجیح میدهم به تعمیرکار ازاد بسپارم

کاظم

۱۳۹۵/۳/۳۰
سلام گارانتی وبیمه ها ایا قابل اعتماد هستن من پرسیدم ازیکی ازفروشگاهای مشهد ک بزرگترینه گفتن حدود250 تمن میدی 18 ماه ضمانت میکنن 20 درصدفرانشیز داره وبدون قیدوشرطه چجوریه میشه بهشون اعتماد کردچجوری بفهمم .تعمیراتی که توتعمیرگاههای اینجاانجام میشه برای ایفون ایامشکل ساز نیست مثل تعویض دکمه هوم و ارور53؟؟واگه یه پست راجع نحوه تشخیص اصل وتقلبی بودن ایفون هم بزاریدوهمچنین یه پست راجع اینک چجوری بفهمیم ایفونی ک میخوایم بخریم دسته دوم نباشه یارفرش عالیه ممنونم