خانهاخبار
​5 اپلیکیشن پیام‌ رسان امن و کاربرپسند همراه با لینک دانلود

​5 اپلیکیشن پیام‌ رسان امن و کاربرپسند همراه با لینک دانلود

با ما همراه باشید تا با 5 اپلیکیشن پیام‌رسانی آشنا شویم که هم امن‌اند و هم ظاهر کاربرپسند دارند. این اپلیکیشن‌ها را EFF امتیازدهی کرده است. در ادامه با این اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شویم و در صورت نیاز می‌توانید آنها را دانلود کنید.
۱۳۹۴/۹/۲۱

بنابر گفته‌های (EFF (Electronics Frontier Foundation، یکی از فعالان شناخته‌شده در حوزه حقوق دیجیتالی، برخی اپ‌های پیام‌رسان امنیت حریم شخصی کاربران را بیشتر در نظر می‌گیرند تا دست‌های پشت پرده و هکر‌ها نتوانند وارد حریم شخصی کاربران شوند. با هم نگاهی به 5 اپلیکیشن پیام‌رسان می‌اندازیم که از نظر EFF بیشترین امنیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. 

 

Signal

امتیاز: 7/7

سیگنال یکی از پیام‌رسان‌هایی است که پیام‌ها و تماس‌های صوتی را رمزگذاری می‌کنند. اگر به حریم شخصی خود حساسید و نیاز دارید مکالمات شما رمزگذاری شود، بهتر است فرصتی به سیگنال بدهید و امتحانش کنید. سیگنال برای دو سیستم‌عامل محبوب آی‌اواس و اندروید اپلیکیشن رسمی دارد. با استفاده از سیگنال می‌توانید گفتگوی خصوصی (Private Chat) کنید، تبادل فایل امن انجام دهید و تماس‌های صوتی رمزگذاری‌شده برقرار کنید. رابط کاربری این اپ بسیار ساده و خوب طراحی شده است تا کاربر هنگام کار کردن با آن مشکلی نداشته باشد. اگر به‌دنبال پیام‌رسان مناسبی می‌گردید، سیگنال یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

 

Telegram

امتیاز: 7/7

تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپ‌های پیام‌رسان است. عملکرد ضعیف وایبر سبب شد تا پیام‌رسان تلگرام به‌عنوان اپ محبوب و کارآمد میان ایرانی‌ها شناخته شود. البته در هفته‌های اخیر، با انتشار اخبار مربوط به استفاده اعضای داعش از تلگرام، از توجه و اعتماد مردم نسبت به این اپ کمی کاسته شده، اما تلگرام همچنان به قوت خود باقی است و امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عدم محدودیت حجمی در ارسال فایل‌ها و استفاده از رمزگذاری End to End تلگرام را به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل کرده‌ است. اگر تاکنون از این پیام‌رسان استفاده نکرده‌اید، بهتر است به آن فرصتی بدهید و با این اپ دوست‌داشتنی مدتی وقت بگذرانید.

 

Threema

امتیاز: 6/7

تریما را توسعه‌دهندگان آلمانی تولید کرده‌اند و رابط کاربری بسیار ساده و زیبایی دارد. این اپ می‌تواند تمام درخواست‌های شما را رمزگذاری کند، از پیام دادن و گفتگوی گروهی گرفته تا انتقال فایل! ویژگی‌های این اپ به‌نحوی است که می‌توان به آن لقب یک شبکه اجتماعی کوچک داد. با ترما می‌توانید نظرسنجی‌های مخفی در گروه‌ها ایجاد کنید و پیام‌های صوتی و نوشتاری خود را به‌صورت Hush-Hush (مخفیانه!) بفرستید. اگر به‌دنبال جایگزینی برای تلگرام می‌گردید، ترما می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد.

 

Wickr

امتیاز: 5/7

امنیت این اپلیکیشن پیام‌رسان بسیار بالاست. استفاده از رمزگذاری نظامی سبب می‌شود هیچ پیامی در سرور‌های ویکر به منبعش متصل نباشد تا درنتیجه ردیابی منبع آن تقریبا غیرممکن شود. در ویکر می‌توانید فایل‌ها رو طوری ارسال کنید که خودبه‌خود حذف شوند و زمان این کار را نیز می‌توان انتخاب کرد: از 6 روز تا چند ثانیه! این اپ را «نیکو سل»، هکر سابق، طراحی کرده است و با استقبال خوب سیاستمداران استرالیایی مواجه شده. رابط کاربری ساده و دوست‌داشتنی ویکر سبب می‌شود کاربر هنگام کار با آن به کوچک‌ترین مشکلی برنخورد. اگر به یک اپ پیام‌رسان امن احتیاج دارید، ویکر می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد. به‌هرحال این اپ را یک هکر ساخته است و هکرها در مورد باگ‌ها و حفره‌های امنیتی اطلاعات بالایی دارند و می‌دانند چگونه آنها را بپوشانند.

image

 

 

ChatSecure

امتیاز: 7/7

شاید تعجب کنید که این اپ، با وجود داشتن امتیاز بیشتر از دو اپ بالایی، در جایگاه پایین‌تری قرار گرفته است. دلیلش ساده است: این اپ هرچند بسیار ایمن است، طراحی و رابط کاربری خوبی ندارد و به‌نسبت سایر اپ‌ها طراحی ضعیفی دارد که ممکن است کاربر را با مشکل روبرو کند. این اپلیکیشن از رمزگذاری OTR روی XMPP استفاده می‌کند که در نوع خود جالب است. این اپ متن‌باز است و هر پلتفرمی که از OTR و XMPP پشتیبانی کند می‌تواند از این اپ استفاده کند. اگر به دنبال یک اپ متن‌باز و ایمن می‌گردید، چت‌سکیور می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

منبع: Phone Arena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Hassan

۱۳۹۴/۹/۲۲
Silent phone خوبه؟

رهگذر

۱۳۹۴/۹/۲۱
پس BBM چی؟