خانهاخبار
ضرر نیم میلیارد دلاری سامسونگ در نتیجه اختلاف با اپل

ضرر نیم میلیارد دلاری سامسونگ در نتیجه اختلاف با اپل

با فرا رسیدن کریسمس، دعوای اپل و سامسونگ نیز احتمالا به اتمام می‌رسد...
۱۳۹۴/۹/۱۴

دعوای اپل و سامسونگ در طول چند سال اخیر فقط به‌علت رقابت بر سر مشتری نبود، بلکه بین این دو کمپانی از آوریل 2011 بگومگو‌های بسیاری پیش آمد و این اختلافات به جنگی بر سر پتنت تبدیل شد.
اما، همان‌طور که می‌دانید، سرانجام یکی از این اختلافات به‌ضرر سامسونگ تمام شد! دادگاه امریکا به نفع اپل رای داد و سامسونگ، به‌دلیل کپی از پتنت‌های اپل، به پرداخت غرامتی معادل 1.049 میلیارد دلار محکوم شد. اما پس از این اتفاق سامسونگ نیز آرام ننشست و به جنگ ادامه داد و توانست دادگاه را تا جایی قانع کند که این مبلغ را به 548 میلیون کاهش دهد. این مبلغ برای سامسونگ کافی بود تا بتواند 844 هزار آیفون 6اس از اپل خریداری کند!

 

image

 

سامسونگ نخست بر سر مبلغ این جریمه چانه‌زنی کرد و سپس این چانه‌زنی بر سر شرایط پرداخت مبلغ ادامه یافت! به‌عنوان مثال، یکی از امتیازاتی که این کمپانی از دادگاه گرفت امکان بازپس‌گیری مقداری از این مبلغ در صورت عوض شدن نظر دادگاه بود.


شروع یک پایان
آیا از اتفاقات رخ‌داده می‌توان نتیجه گرفت که این اختلافات به پایان رسیده است؟ به نظر می‌رسد که هر دو کمپانی در همین راستا در حال پیشروی‌اند، تا جایی که اپل و سامسونگ با هم صلح کردند و پرونده‌های قانونی‌شان را معلق کردند. طبق قانون، سامسونگ باید این مبلغ را تا 14 دسامبر به اپل پرداخت کند. مشخص نیست سامسونگ از چه راهی می‌خواهد این مبلغ هنگفت را تا این تاریخ به اپل پرداخت کند، اما این پرداخت مطمئنا از طریق Apple Pay انجام نمی‌شود!
دلیل این پافشاری در ثبت پتنت برای هر دو کمپانی کاملا منطقی است، چراکه با این قانون، ایده‌ها و نوآوری‌های هر کمپانی قابل قیاس با کمپانی‌های دیگر می‌شود. این همان دلیلی است که پتنت‌های کمپانی‌ها را ارزشمند می‌کند. 

 

image

 

این قانون بدین معناست که هرگاه پس از شما کمپانی دیگری از پتنت کمپانی شما در محصول خودش استفاده کرد، شما می‌توانید این مسئله را به دادگاه گزارش کنید و مبلغ زیادی از کمپانی متقلب دریافت کنید؛ حتی اگر آن محصول هنوز به بازار ارائه نشده باشد!

منبع: Techradar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهدی

۱۳۹۴/۹/۲۰
اخه یکی نیست به سامسونگ بگه مجبوری کپی کنی اگه خلاقیت طراحی نداری برو همون یخچال را بساز در ضمن دادگاهای اونجا مثل ایران نیست یکطرفه قضاوت کنه مرگ بر هرچی شرکت بی خلاقیت و کپی کاره مثل سامسونگ

مصطفی

۱۳۹۴/۹/۱۵
بالاخره یکی حق این متقلب رو گذاشت کف دستش

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۹/۱۵
اپل درست میگه این سامسونگ از همه کلاه برداری وکپی میکنه

علیرضا

۱۳۹۴/۹/۱۵
آخه من موندم چی از این کارا به شما میرسه که اینطوری حرس برند مورد علاقه تونو میزنید:))خب هرکی یه برندی دوست داره چرا اینقدر کل کل میکنید:/

hamidhp7

۱۳۹۴/۹/۱۵
فکر میکنم بهتر بود اپل این کار رو نمیکرد چون سامسونگ به صورت مادرزاد مثل دستگاه کپی همه چی رو کپی میکنه حالا اپل نشد از سونی یا ....
اما خب باید به اپل حق داد که از حق خودش دفاع کنه