خانهاخبار
ملاقات با خانواده Sony Xperia Z6

ملاقات با خانواده Sony Xperia Z6

مدت زیادی از عرضه خانواده اکسپریا زد5‌ سونی نمی‌گذرد که شایعاتی در مورد ششمین نسل از خانواده زد این کمپانی به‌گوش می‌رسد؛ خانواده‌ای که شاید پرجمعیت‌ترین خانواده گوشی‌های هوشمند باشد. با اکسپریا زد6 و سایر اعضای این خانواده بیشتر آشنا شویم.
۱۳۹۴/۹/۱۴

اچ‌تی‌سی هزارویک «یک» (One) دارد و برندهای دیگر اس‌ها و پلاس‌های فراوان دارند. سونی نیز اکسپریا‌های متفاوت و بی‌شماری دارد. در میان این اکسپریا‌ها حالا شایعاتی درباره ششمین سری زد اکسپریا به گوش می‌رسد؛ محصولاتی که به نظر می‌رسد قرار است با تعداد و قابلیت‌های مختلفی وارد بازار شوند. آ‌ن‌طور که از شایعات برمی‌آید، سونی در تدارک است تا اکسپریا زد6 را در 5 مدل مختلف عرضه کند.

 

image

 

سامورائی‌های سونی قرار است در پنج مدل مختلف از 4 تا 6.4 اینچ در کنار یکدیگر صف‌آرایی کنند. این شایعات براساس اظهارات صفحه آنتوتو در شبکه اجتماعی Weibo شکل گرفته است. سونی عادت به تولید پرچم‌داران کوچک دارد و Z5 Compact یکی از مثال‌های بارز این عادت است. انتظار می‌رود در مجموعه زد6‌ نیز نسخه کامپکت دیده شود که نمایشگر 4.6 اینچی دارد. اما به نظر می‌رسد این‌بار قرار نیست زد6 کامپکت کوچک‌ترین عضو خانواده باشد. طبق ادعای آنتوتو، باید منتظر اکسپریا زد6 مینی نیز باشیم که نمایشگر 4 اینچی دارد و مناسب حال کسانی است که به گوشی‌های کوچک اما قدرتمند علاقه دارند. برخلاف سایر اعضای خانواده زد6، که به‌احتمال زیاد با اسنپدراگون 820 روانه بازار می‌شوند، اکسپریا زد6 مینی به اسنپدراگون 620 مجهز خواهد شد. 

 

image

 

نام سایر اعضای خانواده زد6 به شرح زیر است:

  • اکسپریا زد6 با نمایشگر 5.2 اینچی
  • اکسپریا زد6 پلاس با نمایشگر 5.8 اینچی
  • اکسپریا زد6 اولترا با نمایشگر 6.4 اینچی

اگر این شایعات صحت داشته باشد، شاهد ورود سونی به بازار گوشی‌های پلاس خواهیم بود و در کنار آن نیز شاهد احیای مجدد اولترا در خانواده زد هستیم. اولترا را پیش‌تر در اولین سری زد (Xperia Z Ultra) دیده بودیم.

 

image

 

البته آنتوتو به همین اندازه بسنده نکرده و در مورد نمایشگر محصولات زد6 و زد6 پلاس نیز حرف‌هایی زده است. آنتوتو معتقد است بعضی اعضای خانواده سونی، مانند اعضای نامبرده، به نوعی از نمایشگر مجهز می‌شوند که به فشار حساس است؛ مانند آنچه در Mate S هوآوی و آیفون‌ 6اس و 6اس پلاس اپل می‌بینیم.
هنوز صحت و سقم این ادعاها مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید آیا سونی چنین شایعاتی را تایید می‌کند یا خیر. به‌هرحال ایده تولید 5 گوشی هوشمند شاید جالب باشد، اما در ماه‌های آینده معلوم می‌شود سونی واقعا قصد دارد این کار را انجام دهد یا خیر.


منبع: GSM Arena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

King

۱۳۹۵/۵/۲۶
سونی که گفته بود سری xجایگزین سری zمیشه.... ولی سری xها پرچمدار های خوبی نیستن، پرچمدار سونی فقطz...من الان z5دارم و خیلی عالیه و ازش راضیم

امیررضا

۱۳۹۵/۴/۲۳
این که میخواد مدلهای کوچکتر و قدرتمند عرضه کنه خیلی نکته مثبتی هست..فقط اگه جنس بدنه ، کیفیت دوربین سلفی ونوآوری و خلاقیت رو به منو و صفحه و سیستم عاملش اضافه کنه میتونه با اپل رقابت کنه و فروش خوبی داشته باشه.

skadran

۱۳۹۵/۲/۸
admin y bar ba angoshtat beshmar bebin z6 chandomin serie Z mishe, afarin, Z Z1 Z2 Z3 Z4 Z5 Z6

Alireza

۱۳۹۴/۹/۱۴
همین الان هم تویی اوج هست

Alireza

۱۳۹۴/۹/۱۴
این فقط حدس که این شکلی باشه شاید تغییر ایجاد کنه