خانهاخبار
سامسونگ، با عرضه سه محصول جدید، خانواده Galaxy A را به‌روز کرد

سامسونگ، با عرضه سه محصول جدید، خانواده Galaxy A را به‌روز کرد

پس از گذشت حدود یک سال از معرفی گلکسی ای7، سامسونگ اقدام به به‌روزرسانی خط تولید سه محصول این خانواده کرده و حال نسخه 2016 تلفن‌های هوشمند Galaxy A3 ،Galaxy A5 و Galaxy A7 را رسما معرفی کرده است. در ادامه با مشخصات فنی این سه محصول آشنا خواهید شد.
۱۳۹۴/۹/۱۲

روز گذشته، ۱۱ آذر، سامسونگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سه تلفن هوشمند سری A خود یعنی A3 ،A5 و A7 را به‌روز کرده و به‌زودی در بازارهای بین‌المللی به فروش خواهد رساند. نسخه اصلی Galaxy A7 اوایل امسال معرفی شد و به‌همراه دو مدل دیگر با این هدف عرضه شد که شما محصولی تهیه کنید که نسبت به قیمتش از کیفیت و سخت‌افزار بالایی برخوردار باشد. 

با گذشت حدود یک سال از عرضه گلکسی ای۷، منطقی به نظر می‌رسید که سامسونگ دستی به سر و روی خط تولید این سری بکشد و همین کار را هم کرد و نهایتا هر سه محصول این رده را با سخت‌افزار جدید به‌روز کرد.

image

 

اجازه دهید از گلکسی ای۳ شروع کنیم. سری جدید این محصول پردازنده چهار هسته‌ای با توان ۱.۵ گیگاهرتزی و ۱.۵ گیگابایت رم دارد. نمایشگر ۴.۷ اینچی ای۳ از نوع AMOLED است و از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل بهره می‌برد و همچنین باتری نیز ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد.

 

image

 

گلکسی ای۵ جدید پردازنده هشت هسته‌ای با توان ۱.۶ گیگاهرتزی دارد که ۲ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. نمایشگر ۵.۲ اینچی AMOLED این دستگاه رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و ظرفیت باتری‌اش هم ۲۹۰۰ میلی‌آمپر است. شایان ذکر است این محصول از اسکن اثر انگشت بهره می‌برد.

image

 

در آخر نوبت به گلکسی ای۷ می‌رسد که به‌نوعی قدرتمندترین محصول این سری است. ای۷، مانند ای۵، پردازنده هشت هسته‌ای با توان ۱.۶ گیگاهرتزی دارد که البته میزان رم آن به ۳ گیگابایت افزایش یافته و نمایشگر ۵.۵ اینچی آن نیز از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است. باتری این محصول ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد و، مانند برادر کوچک‌ترش، از سنسور اثر انگشت برخوردار است.

 

image

 

هر سه محصول دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با F/1.9 دارند که در مورد ای۵ و ای۷ لرزشگیر اپتیکال OIS هم در آن لحاظ شده و هر سه از اندروید ۵.۱ لالیپاپ بهره می‌برند. فضای داخلی ۱۶ گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت و پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت از مشخصه‌های مشترک این محصولات به شمار می‌رود.

آنچه مشخص است این است که رده‌بندی این سه محصول در نوع خود از رده پایین آغاز می‌شود و به پرچم‌دار می‌رسد. به‌طور مثال، گلکسی ای۳ که رده پایین این سری محسوب می‌شود، علاوه بر سایز و رزولوشن کمتر، از Wi-Fi پنج گیگاهرتزی نیز بهره نمی‌برد و از رم کمتری برخوردار است. همچنین به‌دلیل نبود سنسور اثر انگشت، قابلیت Samsung Pay را، که در دو مدل بعدی وجود دارد، پشتیبانی نمی‌کند.

image

اما در مورد طراحی هم باید بگوییم که سامسونگ از ظاهر کلی سری A مجددا استفاده کرده، منتها این بار برخی مشخصه‌های پرچم‌دارانی همچون گلکسی اس۶ یا نوت ۵ را، مثل استفاده از شیشه در جلو و پشت محصول، در این سه مدل نیز وارد کرده است. هر سه تلفن هوشمند نسبتا باریک‌اند و از طراحی شیک و حرفه‌ای برخوردارند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که رنگ صورتی و طلایی نیز به این مجموعه افزوده شده است.

در حال حاضر از قیمت نهایی این سه محصول اطلاع نداریم و همچنین زمان دقیق عرضه آنها نیز مشخص نشده، اما آنچه از خبرها برمی‌آید این است که اواخر ماه میلادی جاری این محصولات در چین عرضه می‌شوند و سپس در اوایل ۲۰۱۶ به بازارهای بین‌المللی راه می‌یابند. 

منبع: Anandtech

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

hamid

۱۳۹۵/۳/۱۵
پارسال همین موقع 3تا کوشی خریدم :
s5 برای مادرم : فوق العاده گوشی خیلی خوبی هست تو این رنج قیمت .در خریدش شک نکنید .
e5 برای خواهرم : تو میان رده ها واقعا ارزش خرید داره . شک نکنید .فقط به اندروید 5 آپدیتش نکنید . با یو اس بی کامپیوتر هم شارژش نکنید .
و اما ..
جوگیر شدم و a7 2015 خریدم .
گوشی شیک و با کیفیتی هست درهمه زمینه ها . با گلس و کاور هم باز هم زیباست .
اما چند تا نقطه ضعف داره :
ظرفیت باطری مناسب این گوشی 5.5 اینچ 8 هسته ای نیست .
پردازنده اسنپ دراگون 600 نسبتا کمی ضعیفه . اما کار راه بندازه . زمانی که هر 8 هسته کار میکنه گوشی بشدت داغ میکنه .. که باعث میشه عمر باطری کاهش پیدا کنه .
به هیچ عنوان آپدیت 5 رو نگیرید . که مثل من پشیمان بشوید :)
اما اگر a7 رو نگرفته بودم .. حتما e5 یا e 7 یا s5 میگرفتم :/

آروین

۱۳۹۵/۳/۴
زد آبه ای 5 و ای7

آروین

۱۳۹۵/۳/۴
زد ابه

هادی

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
سامسونگ با این کاراش قدرت انتخاب بیشتری به طرفداراش میده کارش درسته برا همین همیشه جزوه پرفروش ترینهاست

عرفان

۱۳۹۴/۹/۲۱
خیلی خوشحال شدم...ولی کاش ای3هم مثل دو تای دیگه وای فای5gigaداشت...