خانهاخبار
ساعت‌های آنالوگ سواچ مجهز به NFC می‌شوند

ساعت‌های آنالوگ سواچ مجهز به NFC می‌شوند

کمپانی Swatch، به کمک Visa، قصد دارد پرداخت به‌وسیله NFC را برای ساعت‌های آنالوگش در کشورهای سوئیس، امریکا و برزیل امکان‌پذیر کند.
۱۳۹۴/۹/۱۰
image

سواچ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که  قصد دارد امکان پرداخت مستقیم با NFC را از طریق ساعت‌های مدل Bellamy سال آینده در ایالات متحده فعال کند. این کمپانی سوئیسی، که از نظر درآمد بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده ساعت محسوب می‌شود، اکتبر امسال در کشور چین از ساعت Bellamy رونمایی کرد. این ساعت آنالوگ قابلیت اتصال به اینترنت ندارد، اما از طریق تکنولوژی NFC می‌تواند پرداخت‌های بدون تماس را انجام دهد. پیش از این سواچ با امضای قراردادی با شرکت UnionPay، تنها شرکت پرداخت کارتی بومی چینی، این قابلیت را برای کاربران چینی فعال کرده بود، اما اکنون پس از توافقی که با Visa انجام شده قرار است قابلیت «پرداخت با مچ» ساعت‌های بلامی در کشورهای برزیل، سوئیس و ایالات متحده امریکا نیز فعال شود.

گرچه تاریخ دقیق عرضه ساعت بلامی هنوز اعلام نشده است، سواچ وعده داده که اوایل سال 2016 این ساعت به بازار عرضه می‌شود. قیمت این ساعت در ایالات متحده نیز اعلام نشده، اما در چین قیمت این محصول حدود 91 دلار است؛ قیمتی که ممکن است از این ساعت رقیب خوبی برای ساعت‌های هوشمند پرزرق‌وبرق بازار بسازد!

 

image

 

قابلیت پرداخت بدون تماس بین ساعت‌های مچی تقریبا قابلیتی نادر است؛ البته پیش از این در اپل واچ و گیر اس 2 سامسونگ شاهد آن بوده‌ایم. در ساعت‌های بلامی به‌کمک تراشه NFC زیر صفحه ساعت و با زدن ضربه‌ای روی آن پرداخت انجام می‌شود. علاوه بر این باتری Bellamy بسیار قدرتمند است و عمر بالایی دارد. با وجود این هنوز مشخص نیست امنیت پرداخت تا چه میزان خواهد بود و باید دید سواچ برای جلوگیری از سوءاستفاده سارقان ساعت از این قابلیت چه متد احراز هویتی در نظر گرفته است.

در حال حاضر این شرکت بر کشور چین متمرکز شده است؛ یعنی جایی که مشتریان هنوز ساعت‌های سنتی خریداری می‌کنند، ولی بدشان نمی‌آید تکنولوژی روز دنیا را نیز امتحان کنند. در گزارشی در مجله وال استریت ژورنال اعلام شد که 40 درصد درآمد سواچ در سال 2014 (حدود 9.63 میلیارد دلار) از بازارهای چین و هنگ‌کنگ بوده است. در گزارشی هم که شرکت سواچ اخیرا منتشر کرده مشخص شده درآمد این شرکت در نیم‌سال اول 2015 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 20 درصد کاهش یافته است، اما این شرکت کاهش درآمد خود را بیشتر ناشی از تغییرات نرخ تبدیل ارز دانسته تا افزایش محبوبیت ساعت‌های هوشمند.

منبع: The Verge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

افرا

۱۳۹۴/۹/۱۰
ما هنوز داریم از اونا که میرن بانک برا پرداخت قبض