خانهاخبار
غیرفعال کردن مصرف اینترنت اپلیکیشن‌های اندروید در پس‌زمینه

غیرفعال کردن مصرف اینترنت اپلیکیشن‌های اندروید در پس‌زمینه

بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل حتی هنگامی که بسته باشند نیز بدون اطلاع شما اقدام به ارسال و دریافت اطلاعات می‌کنند که مصرف اینترنت شما را بالا می‌‌برد. در این مطلب به شما خواهیم گفت به چه طریقی می‌توانید این حالت را برای اپ‌های اندرویدی غیرفعال کتید.
۱۳۹۵/۱۰/۱۲

بسیاری از اپ‌هایی که روی گوشی‌های هوشمند خود نصب می‌کنیم برای عملکرد درست، نیاز به اتصال به اینترنت دارند، در نتیجه به محض باز کردن، شروع به ارسال و دریافت اطلاعات می‌کنند. اما مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها تنها در زمان باز بودن صورت نمی‌گیرد بلکه حتی زمانی که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود نیز از از اینترنت استفاده می‌کنند.
مطلع نبودن از میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها، می‌تواند هزینه بیشتری بر دوش شما بگذارد، این مورد زمانی نگران کننده می‌شود که به اینترنت شبکه موبایل وصل باشید که هزینه بیشتری نسبت به وای‌فای از شما اخذ می‌کند.
اما نگران نباشید، سیستم عامل اندروید این امکان را به کاربر می‌دهد تا جلوی مصرف اینترنت در پس‌زمینه یا Background Data را بگیرد.

image

برای این کار به بخش تنظیمات دستگاه رفته و سپس وارد در نسخه‌های قدیمی Wireless & networks) Data Usage) شوید. در این بخش می‌توانید میزان مصرف دیتای خود روی شبکه وای‌فای و موبایل را در بازه‌های زمانی مشخص مشاهده کنید و همچنین ببینید کدام یک از اپ‌های شما مصرف بیشتری داشته است.

image

با انتخاب هر یک از اپلیکیشن‌ها؛ آماری به شما نشان داده خواهد شد که چه مقدار دیتا به صورت Foreground و Background  مصرف شده است. اگر فکر می‌کنید که مصرف هر یک از اپ‌های شما در پس زمینه فراتر از حالت معمول است، می‌توانید با فعال کردن گزینه Restrict app background data دسترسی آن را ببندید.

توجه داشته باشید بعضی از اپ‌های سیستمی یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، برای اینکه بتواند کار خود را به درستی انجام دهند (مثلا رسیدن پیام جدید را به شما اعلام کنند) نیاز به اتصال به اینترنت در پس‌زمینه دارند و اگر دسترسی آنها را قطع کنید ممکن است در کار آنها خلل ایجاد شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

Parsa

۱۳۹۸/۱۰/۱۱
سلام من گزینه android os مصرفش خیلی بالاست و نمیشه اجازش رو مثل بقیه برنامه ها غیر فعال کرد لطفا راهنمایی کنید

Atena

۱۳۹۸/۹/۱۲
سلام
اگر توی تنظیمات گوشیتون vpn وارد کردید مصرف دیتای android os به احتمال زیاد به خاطره اونه . Vpn رو پاک کنید امیدوارم مشکلتون حل بشه . ررای من که حل شد .

Atena

۱۳۹۸/۹/۱۲
سلام
در جواب آقای مجید که گفتن سیستم عامل گوشیشون (android os)به شدت شارژ مصرف میکنه باید بگم منم این مشکل رو یه مدت پیدا کردم بعد متوجه شدم به خاطره vpn هست که بصورت دستی توی تنظیمات گوشی وارد کرده بودم . حتی زمانی که کانکت نبود باعث مصرف دیتای گوشی من میشد وقتی پاکش کردم مصرف دیتای سیستم عامل دوباره به حالت قبل برگشت . امیدوارم مشکل شما هم حل بشه .

عرفان

۱۳۹۸/۳/۱۰
البته روزی 100 مگ مصرف میشه

عرفان

۱۳۹۸/۳/۱۰
سلام من هر موقع که اینترنت میخرم از اینترنت استفاده نمیکنمم مصرف میشه میشه راهنمایی کنید